Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2010, 10:29

autor: Szymon Liebert

Demon’s Souls nieoczekiwanym hitem

Gra Demon’s Souls, dostępna jedynie na PlayStation 3 i nie wydana oficjalnie w Europie, stała się już niemal kultowym tytułem i wizytówką „hardcorowych” graczy. Wygląda na to, że niezwykle wymagający i trudny tytuł spełnił oczekiwania amerykańskiego wydawcy, czyli firmy Atlus, która jest zadowolona z osiągniętego wyniku sprzedaży.

Gra Demon’s Souls, dostępna jedynie na PlayStation 3 i nie wydana oficjalnie w Europie, stała się już niemal kultowym tytułem i wizytówką „hardcorowych” graczy. Wygląda na to, że niezwykle wymagający i trudny tytuł spełnił oczekiwania amerykańskiego wydawcy, czyli firmy Atlus, która jest zadowolona z osiągniętego wyniku sprzedaży.

Okazuje się, że gra studia From Software (znanego z serii Armored Core) trafiła do rąk prawie 250 tysięcy amerykańskich graczy, co oczywiście brzmi niezbyt imponująco w obliczu sprzedaży współczesnych hitów, ale dla firmy Atlus jest dużym sukcesem. Serwis Siliconera podaje, że wyniki finansowe przedsiębiorstwa znacznie poprawiły się dzięki tej sytuacji.

Według informacji serwisu 1UP wydawca początkowo wypuścił do amerykańskich sklepów jedynie 16 tysięcy egzemplarzy gry, ale szybko trzeba było uzupełnić dostawy. Powodem była rosnąca i nieustanna popularność Demon’s Souls w mediach. Wystarczy przypomnieć, że tytuł zdobył nagrodę gry roku 2009 w rankingu serwisu GameSpot oraz wysokie noty w recenzjach.

Produkcja została pierwotnie wydana przez Sony w Japonii (w 2008 roku), jednak firma zrezygnowała z osobistego przeniesienia jej na zachodnie rynki, co argumentowano zbyt dużym poziomem trudności oraz specyficznym wykonaniem. Yeonkyung Kim z Sony Computer Entertainment przyznał niedawno, że była to decyzja błędna.

Demon’s Souls nieoczekiwanym hitem - ilustracja #1

Sukces gry rodzi pytania o to, czy w końcu zostanie ona wydana w Europie. Ostatnio w tej sprawie pojawiły sie pewne plotki – taki rozwój wydarzeń zapowiedział hiszpański magazyn PlayMania (Legend SK), według którego produkcja trafi do Hiszpanii latem w zlokalizowanej wersji. Studio From Software prawdopodobnie pracuje też nad oficjalną kontynuacją serii.

Przeniesienie produkcji do Europy zaowocowałoby zapewne uruchomieniem lokalnych serwerów. Demon’s Souls to bardzo trudna gra łącząca akcję z elementami RPG, w którą można grać samemu, ale także w trybie online. Podczas zabawy w sieci możemy odczytywać podpowiedzi zostawiane przez graczy oraz przechodzić do ich światów i pomagać w walce z bossami.