Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 września 2007, 19:28

autor: Piotr Doroń

Pokemon Diamond najlepiej sprzedającą się grą tego roku w Stanach Zjednoczonych

Niezależna agencja NPD Group donosi, że najlepiej sprzedającą się grą bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych jest najnowsza odsłona klasycznej serii Pokemon, nosząca podtytuł Diamond. Doskonałe, trzecie miejsce zajmuje z kolei edycja Perłowa, będącą siostrzaną produkcją względem wspomnianej już wersji Diamentowej.

Niezależna agencja NPD Group donosi, że najlepiej sprzedającą się grą bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych jest najnowsza odsłona klasycznej serii Pokemon, nosząca podtytuł Diamond. Doskonałe, trzecie miejsce zajmuje z kolei edycja Perłowa, będącą siostrzaną produkcją względem wspomnianej już wersji Diamentowej.

Pokemon Diamond sprzedało się do tej pory w USA w liczbie przekraczającej 3 miliony egzemplarzy. Wyniku osiągniętego przez Pokemon Pearl agencja NPD niestety nie podaje, lecz możemy być pewni, że sumując rezultaty obu wersji otrzymamy sprzedaż na poziomie przynajmniej 5 milionów sztuk. Sugeruje to znaczną poprawę względem informacji z końca lipca, za pośrednictwem której Nintendo oznajmiło, że najnowsza odsłona jednego z najpopularniejszych cyklów w historii elektronicznej rozrywki przekroczyła wówczas magiczną barierę 10 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. Na oficjalne oświadczenia w tej sprawie będziemy jednak musieli jeszcze trochę zaczekać.

Stosunkowo dobrze radzi sobie także sieciowa pozycja Pokemon Battle Revolution, która zajmuje obecnie piąte miejsce na liście najlepiej sprzedających się na konsolę Wii w roku bieżącym. Bardzo dobre wyniki nie mogły umknąć uwadze władz amerykańskiego oddziału Nintendo. „Liczby te pokazują, że zarówno seria Pokemon, jak i obie najnowsze konsole Nintendo [Wii i DS. – przyp. red.] są w stanie trafić do ogromnego grona graczy w każdym wieku. Co więcej, przekonują do elektronicznej rozrywki te osoby, które do tej pory nie miały z nią żadnej styczności” – powiedział George Harrison, wiceprezes Nintendo of America.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej