Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 10 kwietnia 2018, 20:45

autor: Góral

GTA V jednak nie jest najbardziej dochodową grą

Wczoraj w sieci pojawiły się informacje głoszące, że Grand Theft Auto V jest najbardziej dochodową produkcją rozrywkową wszech czasów. Okazało się, że jednak nie jest - palma pierwszeństwa należy się w istocie pewnej grze Blizzarda.

Jeszcze kilka lat działalności Trevora i GTA V faktycznie stanie się najbardziej dochodową grą wszech czasów. - GTA V jednak nie jest najbardziej dochodową grą - wiadomość - 2018-04-10
Jeszcze kilka lat działalności Trevora i GTA V faktycznie stanie się najbardziej dochodową grą wszech czasów.

Wczoraj sieć obiegła informacja, że gra Grand Theft Auto V wygenerowała od momentu premiery przeszło 6 miliardów dolarów przychodu, czyli więcej niż jakakolwiek inna produkcja rozrywkowa. Okazało się jednak, że ten niesamowity rezultat nie oznacza, że tytuł jest najbardziej kasową produkcją w historii branży elektronicznej rozrywki. Jak bowiem zauważono w serwisie GameWatcher, World of Warcraft z 2004 roku wykręcił dużo lepszy wynik – 10 miliardów dolarów. Dodatkowo dane te pochodzą z 2017 roku. To jednak nie koniec wyliczanki, gdyż jeszcze więcej pieniędzy przyniosły inne kultowe tytuły.

Na liście 11 najbardziej dochodowych gier, opublikowanej w 2015 roku w serwisie Business Insider, wyżej od WoW-a znajdują się trzy projekty. Street Fighter II z 1991 roku, który na automatach i konsolach SNES oraz Mega Drive przyniósł 10,6 miliarda dolarów. Nieśmiertelny Pac-Man (1980 rok), znany z automatów i szeregu konsol oraz urządzeń mobilnych, mógł kilka lat temu pochwalić się 12,8 miliarda dolarów. Największy sukces odniosło jednak Space Invaders z 1978 roku – 13,9 miliarda dolarów.

Oczywiście wszystkie wymienione projekty są dużo starsze od GTA V, ale nie zmienia to faktu, że produkcji studia Rockstar daleko jeszcze do miana najbardziej dochodowej gry.

GTA V jednak nie jest najbardziej dochodową grą - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.