Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 18 marca 2018, 12:16

autor: Ender

Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI

Jeden z moderów Sid Meier's Civilization VI odkrył w kodzie gry kilka drobnych literówek, które, jak się okazuje, w niespodziewany sposób mogą wpływać na zachowanie AI. Za sprawą tego banalnego błędu wszyscy komputerowi przeciwnicy w irracjonalny sposób obierają priorytety rozwoju własnej cywilizacji.

Fani Sid Meier's Civilization VI od premiery gry w 2016 roku narzekają na słabe AI komputerowych przeciwników, które według nich zachowuje się wyjątkowo irracjonalnie i nierealistycznie. Jak się okazuje, jedną z przyczyn dziwnego zachowania liderów wrogich nacji może być prosta literówka w kodzie tytułu... Użytkownik forum Something Awful, piszący pod pseudonimem Straight White Shark, odkrył ją, przeglądając plik Leaders.xml. W pięciu liniach tekstu słowo „Yield” zostało błędnie zapisane jako „Yeild”. Komendy te określają priorytety, jakie liderzy nacji obierają względem rozwoju kultury, produkcji przemysłowej, pozyskiwania złota, prowadzenia badań naukowych oraz szerzenia religii. Do każdej z tych kategorii deweloperzy przypisali różne wartości liczbowe. Komputerowe cywilizacje domyślnie powinny przykładać więc największą wagę do produkcji oraz złota, a najmniejszą do wiary. Ponieważ wszystkie linie zostały jednak zapisane z błędem, który nie powtarza się w żadnym innym miejscu, wytyczne są najprawdopodobniej całkowicie ignorowane.

Niewielki błąd w kodzie gry wpływa na zachowanie komputera - Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI - wiadomość - 2018-03-18
Niewielki błąd w kodzie gry wpływa na zachowanie komputera

Fani wierzą, że za sprawą tego błędu, bez względu na cechy lidera oraz wybraną cywilizację, AI na równi traktuje wszystkie aspekty funkcjonowania państwa, nie zwracając uwagi na pozycję oraz posiadane zasoby. Straight White Shark oraz Serwis PC Gamer przeprowadzili testy, by sprawdzić, czy rzeczywiście wadliwe linie kodu mają wpływ na strategię komputerowych przeciwników. Jak się okazuje, po naprawie literówki i włączeniu symulacji kilku sesji gry, oponenci w zauważalny sposób pozyskiwali więcej złota oraz stawiali większą liczbę budynków, równocześnie generując mniej punktów wiary.

Niedługo po publikacji artykułu w PC Gamerze, Firaxis Games wysłało oświadczenie do redakcji witryny, w którym przeprasza za literówki i zobowiązuje się do ich usunięcia. Deweloperzy nie tłumaczą jednak, jakim cudem nie zostały one wykryte przez dwa ostatnie lata.

Zdajemy sobie sprawę z błędu, który został wykryty przez społeczność naszych fanów. Ma on niewielki wpływ na zachowanie komputerowego AI. (…) Dziękujemy wszystkim, którzy zwrócili nam uwagę na ten problem. W najbliższej poprawce gry zostanie on usunięty.

Warto dodać, że nie musimy czekać na kolejny oficjalny patch gry. W Warsztacie Steam pojawił się już mod naprawiający usterkę w kodzie.

  1. Recenzja gry Sid Meier’s Civilization VI
  2. Poradnik do gry Sid Meier’s Civilization VI
  3. Sid Meier’s Civilization VI na platformie Steam
Literówka w kodzie gry przyczyną dziwnego zachowania AI w Civilization VI - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI