Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2017, 21:30

Beyond Good & Evil 2 - demo gry z E3 2017 [news zaktualizowany]

Michel Ancel opublikował nagranie z rozgrywki w prototypową wersję Beyond Good & Evil 2. Materiał pokazuje kosmiczną skalę wirtualnego świata, który ma ulegać proceduralnym, dynamicznym przekształceniom.

Aktualizacja

Na oficjalnym kanale firmy Ubisoft w serwisie YouTube pojawił się filmik prezentujący wczesną wersję Beyond Good & Evil 2. Michel Ancel osobiście wyjaśnia niektóre z najciekawszych cech swojego nowego projektu. Największe wrażenie robi ogrom gry – statek matka mierzy 400 metrów, ale to nic w porównaniu z zaprezentowanym miastem, które z kolei stanowi tylko naprawdę niewielki kawałek… księżyca znacznie większej planety. Nawet ta ostatnia jest tylko częścią dostępnego świata, co jest tym bardziej zadziwiające, że Ancel zapewnia o możliwości zwiedzenia każdego miejsca, włącznie z wnętrzami budynków i statków.

Można by się zastanawiać, w jaki sposób twórcy planują zapełnić tak gigantyczną przestrzeń. Ancel wyjaśnia, że zespół zamierza połączyć elementy generowane losowo ze stworzonymi odręcznie, co po części będzie wynikać też z dynamicznego charakteru świata gry. Miasta nie będą stałymi, praktycznie niezniszczalnymi punktami, jak ma to miejsce w większości gier. Zamiast tego będą mogły ulec zniszczeniu, ale także rozwinąć się czy wręcz połączyć z innymi miastami. To wszystko będzie się działo bez ingerencji z góry ustalonych skryptów. Dlatego też gracze mogą mieć odmienne doświadczenia z tytułem, mimo że wszyscy wezmą udział w identycznej opowieści. Na marginesie – Ancel wspomina o „rozwijaniu” oraz zbieraniu funduszy (choćby przez roznoszenie pizzy), potrzebnych do pozyskania m.in. pierwszych pojazdów.

Przez trzy lata twórcy dopracowywali narzędzia, które umożliwią im zrealizowanie ich ambitnych planów. - Beyond Good & Evil 2 - demo gry z E3 2017 [news zaktualizowany] - wiadomość - 2017-06-23
Przez trzy lata twórcy dopracowywali narzędzia, które umożliwią im zrealizowanie ich ambitnych planów.

Oprócz tego twórca wypowiedział się na temat głównej postaci. Wcześniej ujawniono, że gracze stworzą własnego awatara, ale Ancel wspomina też o możliwości „wybrania” bohatera, zapewne spośród dostępnych członków załogi. Na deser zafundował nam pokaz lotu jednym z mniejszych statków kosmicznych, w tym wycieczkę poza atmosferę planety ze wszystkimi towarzyszącymi temu efektami wizualnymi. Podkreślamy, że jest to dość surowy prototyp, prezentujący rozwiązania wypracowane przez francuski zespół w celu urzeczywistnienia ich wizji.

Oryginalna wiadomość

Pojawienie się Beyond Good & Evil 2 na tegorocznych targach E3 wywołało falę entuzjazmu, jak najbardziej zrozumiałego w kontekście długiego oczekiwania i pojawiających się co pewien czas informacji o porzuceniu projektu. Niemniej kinowy zwiastun nie przekonał osób oczekujących konkretów, a w sieci wciąż pojawiały się głosy wątpiące w jakikolwiek postęp prac nad kontynuacją dzieła Michela Ancela. Najnowsza zapowiedź francuskiego twórcy ma szansę zmienić tę sytuację. Na Instagramie pojawił się wpis Ancela zapowiadający publikację filmiku prezentującego prototyp Beyond Good & Evil 2. Będzie to ta sama wersja, którą nieliczni wybrani mogli zobaczyć na zamkniętym pokazie w trakcie E3 2017. Nagranie ma pojawić się jeszcze dziś, tymczasem pozostaje fotografia załączona do wiadomości Ancela, na której widać lot statkiem.

Źródło: Instagram.
Źródło: Instagram.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej