
Data wydania: 31 sierpnia 2004
NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR. Pomimo tego, iż edycję 2005 wyprodukowano w głównej mierze z myślą o posiadaczach najnowszych konsol, to pecetową konwersję nakierowano na miłośników konkurencyjnej serii NASCAR Racing.
GRYOnline
Gracze
NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR. Pomimo tego, iż edycję 2005 wyprodukowano w głównej mierze z myślą o posiadaczach najnowszych konsol, to pecetową konwersję nakierowano na miłośników konkurencyjnej serii NASCAR Racing. W porównaniu z wersjami na next-geny zabawa jest przede wszystkim znacznie bardziej realistyczna przy czym wszystko zależy od preferencji samego gracza, równie dobrze może pozostać on przy zręcznościowym modelu jazdy.
Podstawowa innowacja, która wyróżnia opisywany tytuł na tle jego poprzedników i konkurencyjnych produktów to zastosowanie rozbudowanego trybu kariery. Wzorem chociażby popularnego TOCA Race Drivera gracz wciela się w postać niedoświadczonego kierowcy, któremu dopiero marzy się kariera w ekskluzywnej lidze NASCAR. Rozpoczynając zabawę stacza on pojedynek z jednym z lokalnych mistrzów kierownicy, wygrana otwiera przed nim możliwość wystartowania w profesjonalnym teamie. Sterowana postać w miarę kolejnych zwycięstw awansuje do wyższych lig, warto dodać, iż pojazdy, za kierownicami których przyjdzie zasiąść są coraz silniejsze. Początkowo są to lekko przerobione seryjne wozy, pod koniec gry prawdziwe demony prędkości, które z tradycyjnymi autami nie mają nic wspólnego. Wszystko to też przekłada się na poziom trudności, o ile opanowanie podstawowych aut nie powinno sprawiać problemów, o tyle utrzymanie na zakrętach kilkusetkonnych bestii jest niemałym wyzwaniem. Sympatycy realistycznych rozwiązań mogą oczywiście dowolnie zmieniać ustawienia w swoich pojazdach, tak aby możliwie jak najlepiej dopasować je do danej trasy. Warto zaznaczyć, iż wszystkie zaprezentowane puchary są prawdziwe, nie powinno dziwić to, iż EA Sports zakupiło pełną licencję na wykorzystanie nazw lig, teamów czy też obiektów. Autorzy edycji 2005 zadbali także o wiele innych atrakcji, jedną z nowości jest tryb Intimidator, w którym gracz za każde posunięcie na torze jest nagradzany bądź też karany wirtualnymi punktami. Wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w trakcie wyścigu, osobnik o złej reputacji jest obiektem częstych i agresywnych ataków ze strony innych kierowców. Zwolennicy klasycznych rozwiązań mogą skorzystać ze wszystkich trybów znanych z poprzednich edycji gry, między innymi standardowego sezonu NASCAR.
Oprawa wizualna gry stoi na bardzo wysokim poziomie, na jednym torze znajduje się kilkadziesiąt szczegółowo odwzorowanych pojazdów. Spory nacisk położono też na realistyczne odwzorowanie odczucia wysokich prędkości, z którymi poruszają się bolidy NASCAR.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
GameCube 4 września 2004Angielskie napisy i dialogi
Xbox 31 sierpnia 2004Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 15 lutego 2005Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 2 31 sierpnia 2004Angielskie napisy i dialogi
Producent: EA Sports
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
NASCAR: Sim Racing nie jest w pełni udanym tytułem, który mógłby zastąpić powoli starzejące się propozycje Papyrusa. EA wykonało zdecydowany krok w stronę symulacji.
Fani NASCAR z pewnością przecierali oczy ze zdumienia, widząc manewr jednego z kierowców w trakcie niedawnego wyścigu. Podczas zawodów w Martinsville Ross Chastain pojechał po bandzie – i to dosłownie. Manewr zaczerpnięty z gry NASCAR Thunder 2005 dał mu czwartą pozycję na finiszu.
gry
Kamil Kleszyk
1 listopada 2022 18:05
Organizacja NASCAR i firma iRacing.com Motorsport Simulations poinformowały o połączeniu sił w celu stworzenia niezwykle realistycznej symulacji zawodów NASCAR. Produkcja będzie docelowo tytułem sieciowym, wspartym pełną licencją dostarczoną przez organizatorów jednego z najpopularniejszych sportów motorowych w Stanach Zjednoczonych. Do jej premiery dojdzie już na początku 2010 roku.
gry
Piotr Doroń
19 maja 2009 10:40
Co powoduje, iż w środku nocy zarząd Electronic Arts budzi się z krzykiem przerażenia i zlany potem? Koszmar o kolejnym postępowaniu sądowym w sprawie niezapłaconych nadgodzin oczywiście. Tydzień temu EA podpisała ugodę z byłymi oraz obecnymi pracownikami, którzy za swoją dodatkową pracę domagali się odszkodowania i wydawać by się mogło, iż wszystko zostało wyjaśnione.
pozostałe
Maciej Myrcha
13 października 2005 10:04
Rokrocznie koncern Electronic Arts wydaje nowe wersje swoich „sportowych” serii. Rozchodzą się w oka mgnieniu, jednak gracze coraz częściej narzekają na wprowadzanie w nich wyłącznie kosmetycznych poprawek. W przypadku wyścigowego cyklu NASCAR i nadchodzącej odsłony z liczbą 2006 w tytule te narzekania najpewniej jednak ucichną - producent szykuje szereg ciekawych nowości, w tym najważniejszą: koncentracje uwagi gracza na całym rywalizującym zespole, a nie wyłącznie indywidualnej karierze.
gry
Krzysztof Bartnik
14 kwietnia 2005 12:34
Electronic Arts poinformował, iż do sprzedaży trafił właśnie najnowszy symulator wyścigów NASCAR, sygnowany logiem grupy developerskiej EA Tiburon. Gra otrzymała oznaczenie „E” (for Everyone – dla wszystkich) w rankingu ESRB i kosztuje $39.99 (120 PLN). Za sprawą polskiego oddziału firmy wydawniczej EA, „SimRacing” pojawi się w nadwiślańskich sklepach prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości.
gry
Daniel Sodkiewicz
16 lutego 2005 08:42
Niewiele czasu dzieli nas od premiery nowych wyścigów samochodowych, zatytułowanych NASCAR: SimRacing. Jak poinformował wczoraj ich wydawca - koncern Electronic Arts – gra trafi na amerykańskie półki sklepowe już za dwa tygodnie, 15 lutego 2005 roku.
gry
Krystian Smoszna
1 lutego 2005 08:47
Serwis Blackhole Motorsports, poświęcony w całości wyścigom samochodowym rozgrywanym za pomocą komputera i konsol do gier poinformował na łamach swojej strony, że już w przyszłym tygodniu koncern Electronic Arts opublikuje grywalne demo swojej najnowszej produkcji o nazwie NASCAR SimRacing.
gry
Krystian Smoszna
10 stycznia 2005 10:44
Popularne pliki do pobrania do gry NASCAR Thunder 2005.
Wymagania sprzętowe gry NASCAR Thunder 2005:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 4 lub lepsza), 3 GB HDD.
PlayStation 2
Wspiera:
kierownica additionally (PS2): Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
kierownica additionally (XBOX): Xbox Live!
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 265 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2005.04.01
NASCAR: Sim Racing nie jest w pełni udanym tytułem, który mógłby zastąpić powoli starzejące się propozycje Papyrusa. EA wykonało zdecydowany krok w stronę symulacji.
zanonimizowany617727 Junior
Musze przyznać że jak na EA bardzo fajna gierka, nie jest tak wymagająca jak NASCAR SEASON 2003, ale bardzo przyjemnie się jeździ, wszystko można łatwo i szybko ustawić, fajna sprawa z trybem kariery, także polecam tą gierkę jako dobry relaks oczywiście jeśli ktoś lubi serię nascar, grafika też ujdzie.....
zanonimizowany693938 Legionista
czy jest możliwość rozegrania kariery w dwóch graczy?
Qwerz Chorąży
Kurcze, wie ktoś jak odpalić ten tryb kariery co jest w opisie gry? Bo tam ja widzę tylko taką normalną karierę.
zanonimizowany929709 Junior
Qwerz pomylili zapewne opisy z wersją konsolową
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest ujdzie, Graficznie super, dużo opcji wyświetlania, zmiany, liczników, jedyny problem jest że jest nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuda, że żal, sponsorów zyskujemy a jak nam sie nie udaje to ich tracimy, żal, w kółko takie same nudne wyścigi, jakby był 1 wyścig nie zauważyłbym różnicy xd