Zawrotne prędkości, zaawansowane techniczne uzbrojenie i bezwzględna rywalizacja – te elementy są głównymi atrakcjami futurystycznej gry wyścigowej pt. Fatal Inertia. Ścigamy się przy pomocy ultranowoczesnych statków powietrznych, opracowanych specjalnie na potrzeby rzekomo najbardziej widowiskowego sportu XXIII wieku. Chociaż nie musimy już przejmować się przyczepnością, sterowanie naszym bolidem nadal wymaga olbrzymiej koncentracji i odpowiedniej wprawy, gdyż fizyka lotu odgrywa tutaj pierwszoplanową rolę.
Wirtualna planeta obfituje w piękne, naturalne krajobrazy, będące świetnym tłem dla morderczo szybkiej rywalizacji latających pojazdów. Trasy wiodą między innymi przez długie, pełne pyłu kaniony, opuszczone knieje czy gigantyczne lodowce. Co ważne, barwne elementy środowiska naturalnego nie pełnią jedynie roli ozdobnika. Gra wykorzystuje niezwykle skomplikowany i rozbudowany silnik fizyczny, który odpowiada za bardzo precyzyjne i możliwie najwierniejsze odwzorowanie praw fizyki w trakcie wyścigu. W efekcie niemal każdy element trasy może ulec przemieszczeniu lub zniszczeniu, zaś umiejętne wykorzystanie otoczenia może odmienić losy całego wyścigu. Chociaż pomysł ten nie jest zupełnie nowy (podobne rzeczy widzieliśmy chociażby w Rollcage), to dzięki mocy obliczeniowej konsol siódmej generacji oprogramowanie zastosowane w Fatal Inertia gwarantuje nowy poziom interakcji.
Bardzo nowatorsko wygląda także dostępny arsenał – zamiast standardowego rynsztunku, w stylu kierowanych rakiet czy działek wielolufowych, korzystamy ze skomplikowanych i nowoczesnych urządzeń, za pomocą których mamy możliwość wytwarzania konkretnych zjawisk fizycznych, a nawet bezpośredniego manipulowania prawami fizyki! Takie rozwiązanie daje graczowi pole do popisu, tym bardziej że każda z dostępnych broni ma wiele (często ukrytych lub zależnych od trasy) zastosowań, więc rozpracowanie sprzętu wymaga trochę czasu.
Istotną składową FI są dostępne w grze statki. Autorzy opracowali znaczącą liczbę wszelkiego rodzaju dodatków, ulepszeń itp. Możemy je zainstalować na naszym bolidzie, dostosowując go do potrzeb i nadając mu unikalny wygląd. Następnie nasz „wypasiony” stateczek zapisujemy, aby wykorzystać go do gry online, którą sami twórcy określają mianem epickiej – głównie ze względu na sporą liczbę dostępnych opcji i trybów gry (w tym Cooperative, dosyć egzotycznie brzmiący w kontekście gier wyścigowych).
Nawet gdy nie mamy dostępu do sieciowych rozgrywek lub po prostu preferujemy samotny relaks w domowym zaciszu, nieprędko zaczynamy narzekać na brak atrakcji – przygotowano szereg różnorakich trybów gry, oferujących zupełnie odmienne zasady i wymagających określonych umiejętności. Wreszcie, nasza kariera w trybie mistrzowskim podzielona została na sezony, a każdy sukces gracza owocuje np. odblokowaniem ukrytych przedmiotów i dodatków. Zachęca to nas do rozgrywania kolejnych mistrzostw i zdobywania kolejnych nagród.
Autor opisu gry: Artur Falkowski
Platformy:
Xbox 360 11 września 2007Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 19 czerwca 2008Angielskie napisy i dialogi
Producent: Koei Tecmo
Wydawca: Koei Tecmo
Gry podobne:
Jak poinformowała firma Koei, futurystyczna ścigałka, Fatal Inertia EX, osiągnęła złoty status i 19 czerwca będzie do nabycia za pośrednictwem usługi PS Network w cenie 29,99$ (ok. 65zł). Tego samego dnia będziemy mogli pobrać również demo, zawierające tryb multiplayer.
gry
Dorota Drużko
12 czerwca 2008 11:57
Fatal Inertia - niedoszły exclusive PS3 w końcu pojawi się na tej platformie. Wydawca, firma Koei nie zdecydowała się jednak na pudełkową wersję tego tytułu, będzie on dostępny jedynie za pośrednictwem PS Network pod koniec maja w cenie 29,99$ (ok. 65zł). Gra ukazała się już na X360 we wrześniu ubiegłego roku. Powodem zmiany platformy był fakt wykorzystania silnika Unreal Engine 3.
gry
Dorota Drużko
30 kwietnia 2008 11:26
Z Fatal Inertia związana jest ciekawa historia. Koncern Koei najpierw zapowiadał ten tytuł jako exclusive dla PlayStation 3 (była to zresztą jedna z pierwszych potwierdzonych produkcji na tę konsolę). Potem okazało się, że firma planuje wydać tę gre także na Xboxa 360. Problem w tym, że o ile wersja na 360-tkę już dawno leży w sklepach, odpowiednik na PS3 cały czas jest przekładany.
gry
Rafał Skierski
22 listopada 2007 12:35
Gra Fatal Inertia w wersji na PS3 wciąż jest w produkcji, jednak zadebiutuje na rynku dopiero w przyszłym roku, poinformował serwis Gamasutra. Przypominamy, że wspomniany tytuł to wzorowane na grze Wipeout futurystyczne wyścigi wydawane przez firmę Koei, które w edycji na X360 trafiły do sprzedaży w minionym miesiącu.
gry
Artur Falkowski
9 października 2007 08:28
Fatal Inertia to futurystyczne, ultraszybkie wyścigi przywodzące na myśl serię Wipeout. Ta debiutancka produkcja studia KOEI Canada, nad powstawaniem której czuwał twórca serii Dynasty Warriors, Takazumi Tomoike, została już ukończona i trafiła do tłoczni. Dotyczy to jednak wyłącznie wersji na X360. Posiadacze PS3 będą musieli jeszcze poczekać.
gry
Artur Falkowski
2 września 2007 13:59
Wersja demonstracyjna gry Fatal Inertia, opublikowana wczoraj w ramach amerykańskiej i japońskiej usługi Xbox Live Marketplace, wzbogaci również ofertę europejskiej wersji popularnego Rynku. Informację tę potwierdził w rozmowie w serwisem Eurogamer rzecznik prasowy firmy KOEI.
gry
Piotr Doroń
3 sierpnia 2007 13:39
Larry Hryb, aka Major Nelson, poinformował za pośrednictwem własnego blogu o najświeższej aktualizacji amerykańskiej i japońskiej oferty usługi Xbox Live Marketplace. Zostały one wzbogacone o wersję demonstracyjną gry Fatal Inertia.
gry
Piotr Doroń
2 sierpnia 2007 13:39
Twórcy gry Fatal Inertia mają problemy z okiełznaniem silnika Unreal Engine 3 i najwyraźniej to właśnie jest powodem opóźnienia programu w wersji na konsolę PlayStation 3 – takie wnioski można wysnuć z informacji, którą wczoraj opublikował serwis Games Radar.
gry
Krystian Smoszna
20 lipca 2007 08:44
Twórcy gry Fatal Inertia mają problemy z okiełznaniem silnika Unreal Engine 3 i najwyraźniej to właśnie jest powodem opóźnienia programu w wersji na konsolę PlayStation 3 – takie wnioski można wysnuć z informacji, opublikowanej wczoraj serwis Games Radar.
gry
Krystian Smoszna
18 lipca 2007 11:01
Przedstawiciele KOEI poinformowali, że Fatal Inertia w wersji dla konsoli ze stajni Microsoftu zadebiutuje już 11 września. Wszystko wskazuje na to, że owe futurystyczne wyścigi mogą stać tytułem ekskluzywnym „trzystasześćdziesiątki”.
gry
Katarzyna Grysiewicz
3 lipca 2007 10:10
Średnie Oceny:
Średnia z 25 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany452845 Legionista
Tytul mowi sam za siebie FATAL ...
Deoc Junior
Gra niestety nie warta nawet uruchamiania... to nie Wipeout :( Gralem na X360 - console.pl
zanonimizowany35060 Generał
Nie byłoby lepsze. Pecety mają mniejsze możliwości do odwzorowania układów dynamicznych. Pecety są lepsze na gry z dużą liczbą skryptów postaci i ruchomych obiektów.