Dodatek do gry Jagged Alliance: Back in Action
Data wydania: 24 sierpnia 2012
Jagged Alliance: Crossfire to pierwsze samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej z elementami cRPG - Jagged Alliance: Back in Action. Dodatek oferuje nową kampanię, w której dowodzony przez graczy oddział najemników M.E.R.C. musi powstrzymać krwawe masakry na ludności niewielkiego azjatyckiego państewka. Deweloperzy ze studia Coreplay zadbali również o solidną porcję nowych broni, bohaterów i przeciwników.
GRYOnline
Gracze
Steam
Pół roku po premierze gry Jagged Alliance: Back in Action w ręce graczy trafiło pierwsze samodzielne (a więc możliwe do uruchomienia także bez bazowej gry) rozszerzenie. Za deweloping Jagged Alliance: Crossfire ponownie odpowiada ekipa monachijskiego studia Coreplay, która tym razem postanowiła skoncentrować się na zwiększeniu różnorodności zabawy.
Akcja rozszerzenia osadzona została w niewielkim azjatyckim państewku. Niegdyś spokojna Khanpaa nękana jest przez bandy najemnych żołnierzy odpowiedzialnych za krwawe masakry na miejscowej ludności. Niestety, społeczność międzynarodowa nie ma zamiaru interweniować w tej sprawie. Nie widząc innego wyjścia z sytuacji Behnam Atiqullah, ambasador akredytowany przy ONZ decyduje się zwalczyć ogień ogniem i zatrudnić najemników z organizacji M.E.R.C.
Wzorem Jagged Alliance: Back in Action gracz przejmuje dowodzenie nad niewielkim oddziałem żołnierzy. Główna lokacja, czyli Khanpaa podzielona została na 10 sektorów, w których wykonać należy poszczególne misje. Tym razem gracze mogą dobrać członków oddziału spośród 50 wysokiej klasy specjalistów (o 10 więcej niż w bazowej grze). Twórcy postarali się również o nowe elementy uzbrojenia i ekwipunku, bardziej wymagających przeciwników, a także 20 kolejnych osiągnięć do uzyskania.
Pod względem mechaniki Jagged Alliance: Crossfire stanowi wierną kopię rozwiązań podstawowej wersji gry. Rozgrywka, która powinna zapewnić od 15 do 20 godzin zabawy, łączy elementy drużynowej gry taktycznej, strategii turowej, RTS-a, cRPG oraz symulacji ekonomicznej. Deweloperzy pozostali wierni m.in. systemowi walki „plan & go”, a jedyną poważniejszą zmianą jest możliwość aktywowania opcjonalnego trybu pola widzenia (line of sight).
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
9GIER
Seria strategii turowych, kładących nacisk na taktyczne dowodzenie kilkuosobowym oddziałem żołnierzy. Cykl zapoczątkowało kanadyjskie studio Madlab Software. Obecnie prawa do marki należą do niemieckiej firmy bitComposer Games.
Podstawka dla Jagged Alliance: Crossfire
Recenzja GRYOnline
Mimo sporej ilości zastrzeżeń, nie mogę powiedzieć, aby Crossfire było dodatkiem złym lub niepotrzebnym. Po ukończeniu Back in Action trochę narzekałem na brak całkowicie nowego terytorium do podbicia. Nie spodziewałem się jednak, że deweloper, naprawiając po drodze masę błędów podstawki, zaserwuje rozszerzenie mocno niezbalansowane, z niedopasowaną do terenu ekonomią i licznymi „minami” w mechanice zabawy, na które wpaść nietrudno. Crossfire w ogólnym rozrachunku uważam za słabszy produkt niż podstawka w dniu premiery.
Aktualizacja: 28 sierpnia 2012
Poradnik do gry Jagged Alliance: Crossfire to szczegółowa i dokładnie ilustrowana solucja dzięki której rozgrywka oraz starcia z wrogiem staną się łatwiejsze. W materiale oznaczone zostały również przydatne w misjach skrzynie z przydatnymi przedmiotami.
Samodzielny dodatek do gry Jagged Alliance: Back in Action ukaże się na początku jesieni. Jagged Alliance: Crossfire zapewni około 15 godzin zabawy, a oprócz tego wzbogaci podstawową zawartość o m.in. 10 nowych najemników i lokacji.
gry
Michał Kowalski
2 sierpnia 2012
Firmy Kalypso Media oraz bitComposer Games poinformowały, że latem w dystrybucji elektronicznej pojawi się Jagged Alliance: Crossfire – samodzielny dodatek do strategii Jagged Alliance: Back in Action. Tym razem gracze będą musieli stawić czoła najemnikom nękającym ludność Khanpaa.
gry
Aleksander Kaczmarek
13 czerwca 2012
Popularne pliki do pobrania do gry Jagged Alliance: Crossfire.
Wymagania sprzętowe gry Jagged Alliance: Crossfire:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 3 GHz, 1 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 GTX lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 69 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 199 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Grzegorz Bobrek
Recenzent GRYOnline.pl
2012.08.24
Remake kultowego Jagged Alliance 2 spotkał się z dość chłodnym przyjęciem. Kilka miesięcy po premierze Back in Action testujemy samodzielny dodatek - Crossfire. W ogniu krzyżowym cierpimy jak nigdy wcześniej.
zanonimizowany1161602 Legionista
Po ukończeniu Back in Action i ukojeniu swoich nerwów postanowiłem sięgnąć po jakimś czasie po Crossfire.
Pomyślałem sobie, że ludzie uczą się na błędach, skoro Back in Action okazało się porażką pod względem
systemu rozgrywki to w kolejnej części (Crossfire) część błędów i absurdów zostanie zapewne naprawiona.
Po zdobyciu pierwszej lokacji na mapie szybko jednak się rozczarowałem...Jednak istnieją również ułomni
twórcy gier którzy nie uczą się na błędach. Gra jezzcze bardziej niż poprzednia część jest pełna absurdów i pomyłek.
System walki w żadnym stopniu nie uległ poprawie. Obydwie kiepskie części różni jedynie fabuła.
Nie poprawiono systemu samoobrony i ciągle musimy odbijać zajęte lokacje (zapewne jest to celowe zagranie
by jak najdłużej ślęczeć nad tym beznadziejnym tytułem bo całkowite przejście gry wg twórców zajmuje do 15 godzin...cóż,
nie spodziewali się, że już po dwóch godzinach człowiek może mieć tej gry dość.
System zadawania obrażeń...pozwoliłem sobie tym razem wrzucic print screena by się część graczy pośmiała ze mną.
Jak widać prułem do wroga z 3 dosyć niezłych w tej grze karabinów a zabrałem mu łącznie 46hp z czego 3 trafienia
dały łącznie 6hp (1,1 i 4).Dodam tylko że strzelałem seriami z dosyć bliska po czym wróg zabił jednego z moich
najemników jednym trafieniem (i nie był to Raider z najmniejszą ilością hp) :-)
Arnold Schwarzeneger łącznie z T1000 w Terminatorze mieli mniejszą odporność na obrażenia
niż w niektórych sytuacjach nasi wrogowie. Oczywiście są jeszcze inne minusy które poruszyłem przy Back in Action
czyli brak automatycznej pauzy w momencie dostrzeżenia wroga przez najemnika, sztuczna inteligencja a raczej
"debilizm" najemników i wrogów, itp.
Podsumowując o ile Back in Action udało mi się przejść mimo ogromnej ilości przekleństw i nerwów na rozgrywkę to Crossfire
niestety psychicznie nie dałem rady...dno bez wodorostów i zdecydowanie szkoda nerwów :-)
zanonimizowany881864 Generał
To samo co reloaded daje 1/10 oprocz grafiki reszta to dno .
Flyby Legend
Może poprawią? ..Chociaż z recenzji wynika że poprawki tego dodatku względem JA BiA też się nie sprawdzają ;(
zanonimizowany350050 Pretorianin
Na moje gra strasznie niezrownowazona. Pieniedzy na starcie wystarcza ledwie na oplacenie sredniego najemnika, a w trakcie rozgrywki nie ma innego systemu jak parcie do przodu. Przychod prawie zaden, wiec nic nie mozna najac/kupic. Jednoczesnie gracz zalewany jest spamem grup szturmowych ktore odbijają ledwo co zajete terytoria.
Reasumujac wyglada to tak ze tym 1 najemnikiem i z 10000 w portfelu podbilem prawie wszystkie lokacje czesciej wpatrujac sie w ekran "loading game save" niz w samą rozgrywkę. Zostaly jeszcze jakies 2 wsie do zajecia i zbieram sily na checi.