Data wydania: 18 listopada 2012
Pełen akcji FPS zabierający graczy do Londynu, który został opanowany przez hordy wygłodniałych zombie. W czasie rozgrywki musimy zebrać odpowiedni ekwipunek i broń w różnych częściach miasta, który jest niezbędny do przeżycia w niesprzyjających warunkach. Tytuł na rozmaite sposoby korzysta z unikalnych możliwości gamepada Wii U.
Gracze
ZombiU to gra FPS, w której trafimy w sam środek inwazji zombie, które opanowują stolicę Wielkiej Brytanii. Producentem tytułu jest firma Ubisoft i należące do niej studio deweloperskie, z siedzibą we francuskim mieście Montpellier. ZombiU jest w rzeczywistości duchowym spadkobiercą przygodówki Zombi, powstałej w drugiej połowie lat 80. Została ona stworzona z myślą o komputerach Amstrad, ZX Spectrum, Commodore 64 oraz Amiga i była pierwszą komercyjną produkcją wydaną przez Ubisoft. Chociaż jej nowa wersja ma niewiele wspólnego z oryginałem, mocno czerpiącym z wątków zaczerpniętych z filmu Świt żywych trupów, pewne założenia tego wiekowego tytułu zostały przeniesione do nowej produkcji.
Akcja ZombiU rozgrywa się w całości w Londynie, a co więcej, twórcy zdecydowali się na odtworzenie w wirtualnym świecie wielu atrakcji i charakterystycznych punktów miasta. Jego mieszkańcy przemienili się w krwiożercze zombie i przemierzają puste ulice w poszukiwaniu nielicznych ocalałych. Gracze wcielają się właśnie w jednego z tych niedobitków, ukrywających się przez niebezpieczeństwem. Naszym zadaniem będzie wyszukiwanie kryjówek oraz zapasów, pozwalających przeżyć i obronić się przed nieumarłymi.
Model rozgrywki nie odbiega od standardów przyjętych przez większość współczesnych FPS-ów. Jednakże dzięki innowacyjnemu zastosowaniu gamepada Wii U oraz pomysłom zaczerpniętym z gier Dark Solus czy Demon`s Souls, tytuł wyróżnia się na tle konkurencji. Na ekranie telewizora nie zobaczymy żadnego interfejsu, do menu, ekwipunku oraz innych istotnych opcji mamy dostęp jedynie za pośrednictwem dotykowego ekranu pada. Z łatwością i za jednym pociągnięciem palca możemy zmieniać rodzaj broni, ulepszać oręże itd. Kontroler wykorzystywany jest także, między innymi, do obsługi karbionowych wieżyczek, jako skaner, luneta strzelb snajperskich czy klawiatura. W niektórych przypadkach będziemy musieli intensywnie potrząsać padem, by uwolnić się z uścisku przeciwnika lub po to, by zadać krytyczny cios bronią ręczną.
Interesujące jest to, że w przypadku śmierci naszej postaci, po której najczęściej sama zamienia się w chodzące zwłoki, rozgrywka nie kończy się definitywnie, ale przenosimy się do kryjówki, gdzie składujemy zapasy i ulepszamy ekwipunek, już jako kolejny bohater/-ka. Jeżeli będziemy mieli szczęście możemy nawet dotrzeć do miejsca naszego zgonu i odzyskać plecak ze wszystkim przedmiotami czy amunicją. Niewykluczone, że natkniemy się tam też na wygłodniałą wersję poprzedniej postaci, nadal dzierżącą w dłoniach broń. Innym ciekawym elementem, jest możliwość zostawiania komunikatów w świecie gry innym graczom. Jeżeli jesteśmy podłączenie do sieci widzimy je na murach lub chodnikach, w formie graffiti. Mogą być one ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem czyhającym za zakrętem lub informować o bezpiecznym schronieniu.
ZombiU posiada rozbudowany tryb multiplayer z różnymi opcjami sieciowymi, dzięki nim np. nasza stara postać będąca już zombie, wraz z całym ekwipunkiem może pojawić się w czasie gry znajomego. Rozgrywki wieloosobowe, pozwalają na wspólne stawienie czoła najtrudniejszym lokacjom, ale także umożliwiają jednemu z graczy przejęcie kontroli nad nieumarłymi, dyrygowanie ich siłami oraz stawianie pułapek, w które wpadną inni.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
Nintendo Wii UAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
21 listopada 2012
Wii U 30 listopada trafi na półki sklepowe w Europie, a co za tym idzie – i w Polsce. Oto gry na tę konsolę, jakie powinny się znaleźć wtedy w sprzedaży.
Dziś debiutuje gra Zombi, czyli port znanego survival horroru na konsolę Wii U. Tytuł dostępny jest na PC i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4, zaś twórcy opublikowali długie nagranie rozgrywki z wersji na urządzenie firmy Sony.
gry
Jakub Błażewicz
18 sierpnia 2015 13:52
Firma Ubisoft oficjalnie zapowiedziała grę Zombi, będącą ulepszonym portem ZombiU, które ukazało się w 2012 roku na konsoli Wii U. Produkcja trafi w połowie sierpnia na PlayStation 4 i Xboksa One, a także komputery PC.
gry
Michał Kułakowski
30 lipca 2015 21:00
Użytkownik lifelower z serwisu Twitter opublikował obrazek rzekomego wpisu gry Zombi, czyli reedycji survival horroru z Wii U na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One.
gry
Jakub Błażewicz
9 lipca 2015 10:50
Na stronie Australijskiego Urzędu Klasyfikacyjnego pojawiła się gra Zombi, która - jak się zdaje - jest niczym innym, jak zmodyfikowaną wersją ZombiU, czyli survival horroru wydanego w 2012 roku na konsolę Wii U.
gry
Jakub Błażewicz
22 czerwca 2015 10:25
Na kanale Unseen64 Tamaki w serwisie YouTube wyjawiono informacje pochodzące ze źródła "bliskiego firmie Ubisoft", że ZombiU, gra dostępna od kilku lat na konsoli Wii U, pojawi się na PlayStation 4 i Xboksie One.
gry
Kamil Zwijacz
11 czerwca 2015 12:44
Yves Guillemot zdradził, że ZombiU, tytuł startowy na konsolę Nintendo Wii U, sprzedał się dużo poniżej oczekiwań, a co za tym idzie – marka nie zarobiła na siebie. Firma Ubisoft nie ma w planach wydania kontynuacji.
gry
Bartosz Woldański
9 lipca 2013 10:55
Wszystko wskazuje na to, że studio Ubisoft Montpellier pracuje nad prototypem kontynuacji gry ZombiU. Taką informację podał jeden z pracowników francuskiego zespołu deweloperskiego, więc można ją uznać za całkiem wiarygodną.
gry
Marcin Skierski
15 maja 2013 11:35
Dobiegła końca konferencja firmy Nintendo na targach E3 2012. Japoński koncern ujawnił grę Pikmin 3, potwierdził wydanie New Super Mario Bros. U na Wii U, a także ogłosił konwersje Mass Effect 3 i Batman: Arkham City na swoją najnowszą konsolę stacjonarną.
gry
Piotr Doroń
6 czerwca 2012 00:38
Firma Ubisoft, jeden z największych wydawców na świecie, poinformował podczas swojej konferencji na targach Electronic Entertainment Expo 2012 o swoich planach wydawniczych dotyczących Wii U. Francuzi nie mają zamiaru zignorować nadchodzącej konsoli Nintendo i mocno inwestują w tytuły na tę platformę.
gry
Kamil Ostrowski
5 czerwca 2012 12:52
Średnie Oceny:
Średnia z 478 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
ronn Legend
Gram dalej.. Gra jest genialna, mam nadzieję że plotki o zombieu2 się potwierdza.
zanonimizowany508803 Konsul
Mnie osobiście gra bardzo się podoba i chętnie zagram w kontynuacje (jeżeli się ukaże)
zanonimizowany1080091 Legend
W internecie krążą plotki, że port tej gry ma trafić na PS4 & Xbox ONE. Być może informacja zostanie ogłoszona na E3, więc warto poczekać.
Likfidator Senator
planeswalker, wcale by mnie to nie zdziwiło. Po ocenach i opiniach graczy gra całkiem dobra, ale niestety trafiła na złą platformę. Większość posiadaczy konsol Nintendo kupuje je dla swoich dzieci, albo ze względu na sztandarowe serie Nintendo.
Wii U kiedyś tam kupię (pewnie wraz z nową Zeldą), ale w Zombie U nawet bym nie zagrał, gdybym dostał ją za darmo.
Na PS4 i XO gra na pewno będzie miała większe powodzenie i dobrze, bo dobre gry powinny zarobić na siebie.
Rayman Legends też miało być exclusivem na Wii U, a po kiepskim starcie wyszło na wszystkie platformy. Nintendo trochę się zagalopowało. Naobiecywało deweloperom, że robi konsolę dla gier AAA, ale nie da się tak łatwo zmienić targetu. Fani Nintendo wręcz nienawidzą gier AAA (np. ja), a osoby, które w te AAA grywają wybrały kolejnego Xboxa i Playstation.
Do tego Nintendo po raz kolejny zrobiło głupotę, władowali przestarzałe technologicznie GPU obsługujące tylko shader model 4, podczas gdy wszystko inne z komórkami włącznie ma już wsparcie dla shader model 5.
W ten sposób niepotrzebnie zwiększyli koszty portowania. Gdyby był shader model 5, to portowanie polegałoby na wzięciu gry wprost z XO czy PS4, wyłączeniu kilku shaderów, zmniejszenia rozdzielczości tekstur i gotowe. Teraz z shader model 4 mają tak, że biorą kod z innych konsol, czy PC i kompilator wywala błąd, że brak wsparcia sprzętowego. Na tej samej zasadzie gry na PC wymagają kart ze wsparciem DirectX 11, mimo iż np. GF 280 ma wydajność na tyle wysoką, że bez trudu udźwignąłby wszystkie gry na low/medium.
Poza tym kompletnie nie rozumiem po co Nintendo cały czas bawi się w konsole stacjonarne. 3DS radzi sobie bardzo dobrze, ale Wii U? Przecież na opracowywaniu sprzętu tracą więcej niż koszty licencjonowania gier na PS4 i XO. Nie mówiąc o tym, że gdyby taki Super Mario 3D World wyszedł na wszystkich platformach, to dobiłby już do 20 mln sprzedanych kopii, a nie pewnie gdzieś w okolicach 2-4 mln. na samym Wii U. Do tego byłby grywalny w 1080p 60 fps, a nie tylko 720p 60 fps.
Zresztą tak jak Nintendo robi świetne gry, tak jest również bardzo toporne. Nintendo miało największą społeczność homebrew na świecie, znacznie większą niż Apple. Co zrobiło Nintendo? Blokowało to jak tylko mogło. Co zrobiło Apple? Otworzyło AppStore i sami zgłosili się twórców pierwszych nieoficjalnych aplikacji i wydali je na start sklepu. Tak, aplikacje, które powstały przy użyciu nieoficjalnych narzędzi trafiły do oficjalnego sklepu. W ten oto sposób Apple zdominowało rynek smartfonów. Rozwalając taką Nokię, czy pokonując króla mobilnej rozrywki - Nintendo.
Zresztą nawet obecnie. Co by szkodziło Nintendo wydać Pokemony, Mario, czy Zeldę na smartfony? Oczywiście jakieś mniejsze wersje. Zarobili mnóstwo pieniędzy, a do tego mogliby promować swoje konsole "chcesz więcej kup 3DSa/Wii U". Zresztą i tak na Androida są dostępne emulatory ich wszystkich konsol do N64 i NDSa włącznie, więc nic nie mają do stracenia. Niby coś mają w tym kierunku zrobić, ale czy tak się stanie trudno powiedzieć.