Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2021, 14:40

Tencent przejmuje twórców Don't Starve i Mark of the Ninja

Firma Tencent nabyła większość udziałów w Klei Entertainment. Założyciel studia znanego z Don't Starve oraz Mark of the Ninja zapewnił, że w praktyce nie zmieni to nic w funkcjonowaniu zespołu, który zachowa pełną autonomię twórczą.

Firma Tencent kontynuuje podbój zachodniego rynku gier. Po zdobyciu twórców Warframe oraz Gears Tactics chiński gigant wykupił większość udziałów w studiu Klei Entertainment. Jego założyciel, Jaime „Bigfoot” Cheng, poinformował o tym na swoim oficjalnym forum.

Cheng nie omieszkał uspokoić fanów, że w praktyce nie zmienia to nic w funkcjonowaniu studia. Zachowa ono pełną autonomię oraz personel, a wszelkie operacje i projekty firmy będą prowadzone tak jak dotychczas. Bigfoot wytłumaczył też, że decyzja wynika z chęci zapewnienia Klei Entertainment stabilnej sytuacji finansowej oraz możliwości „nawigowania w zmieniającej się branży”, by twórcy mogli skupić się na tworzeniu unikatowych projektów. Stąd właśnie wybór Tencenta, jako że – wedle słów Chenga – tylko ta spółka była gotowa dać studiu żądaną przez niego swobodę. Obie firmy współpracowały już wcześniej i najwyraźniej Bigfoot nie miał większych zastrzeżeń co do podejścia giganta z Chin.

Jak łatwo zgadnąć, zapewnienia Klei Entertainment nie rozwiały obaw części graczy. Kanadyjski zespół zyskał sobie sławę za sprawą wielu – jak sam to określa – unikatowych produkcji, na czele ze stale rozwijanym Don’t Starve oraz Oxygen Not Included. Studio było też zaangażowane w wydanie nietypowej gry rytmicznej Crypt of the NecroDancer na PlayStation 4 oraz Nintendo Switchu. Obecnie twórcy pracują nad Griftlands, łączącym RPG i roguelike’a z grą karcianą, oraz mobilnym Don’t Starve: Newhome. Czy współpraca z Tencentem wpłynie na kolejne projekty Klei – przekonamy się dopiero za jakiś czas.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej