Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2022, 20:37

NFS, hardkorowe Project CARS 4, WRC zamiast DIRT, F1 23 i inne przecieki

Tom Henderson otworzył istną Puszkę Pandory przecieków, dostarczając informacji o wszystkich (chyba) grach wyścigowych, które powstają obecnie w Electronic Arts i Codemasters. Need for Speed, DIRT, Project CARS 4, F1 23 – oto omówione przezeń tytuły.

Do niedawna Tom Henderson budził skojarzenia przede wszystkim z zakulisowymi nowinami o serii Battlefield, ale ostatnio staje się coraz bardziej wszechstronnym informatorem – niestroniącym nawet od gier wyścigowych. Przedwczoraj opublikował zbiorczy raport na temat wszelkich samochodówek, które powstają obecnie w trzewiach firmy Electronic Arts (a więc również Codemasters, Slightly Mad Studios etc.). Wyszła mu z tego całkiem obfita „infopiguła”.

Project CARS 4

Zacznę od tytułu, który mnie najbardziej elektryzuje – i o którym Henderson dostarczył najbardziej pomyślne wieści. Nie dość, że prace nad Project CARS 4 są już ponoć w rozwiniętym stadium, to jeszcze Slightly Mad Studios wraca do „hardkorowych”, symulacyjnych korzeni i wycofuje się z kierunku obranego przy kontrowersyjnej „trójce”. Gra zmierza jakoby tylko na PC, PS5 i XSX/S – co jest naturalne, skoro informator spekuluje, że premiery możemy spodziewać się w okolicach 2024 roku.

WRC zamiast DIRT Rally 3

Codemasters jakoby pójdzie w ślady swoich poprzedników z KT Racing i będzie wypuszczać gry rajdowe na licencji WRC co dwanaście miesięcy – począwszy od przyszłego roku, może nawet od pierwszego kwartału tegoż (w końcu Electronic Arts zapowiedziało na ten okres wydanie jakiejś nowej gry sportowej). Deweloper przesiądzie się przy tym z własnej technologii na Unreal Engine, a poza grami na pecety i konsole spróbuje dostarczać też „rajdówki” na urządzenia mobilne.

Tyle nowych wieści – ale są jeszcze rewelacje Hendersona z marca, które jakimś sposobem zupełnie mi umknęły. Otóż informator doniósł naonczas, że pod koniec 2021 roku Codemasters zrezygnowało z DiRT Rally 3 i przemianowało projekt na WRC (jest to rzekomo to samo przedsięwzięcie, które poznaliśmy parę miesięcy temu jako „największą i najbardziej ambitną grę Codemasters od dekady”). Potwierdzenia tej nowiny można upatrywać w fakcie, że w lutym twitterowy profil serii DIRT zmienił nazwę na EA Sports Rally.

Need for Speed

O kolejnej głównej odsłonie serii Need for Speed, którą dostaniemy pod koniec roku (w listopadzie, jeśli wierzyć źródłom Jeffa Grubba), Henderson nie miał nic nowego do powiedzenia. Podzielił się tylko paroma informacjami na temat mobilnego spin-offu, który wyciekł parę dni temu.

Ponoć nie będzie to prosta kalka NfS: Heat, gdyż pochodzący z tejże gry otwarty świat (Palm City) zostanie poddany paru „znaczącym” modyfikacjom. Poza tym nie uświadczymy fabuły, spodziewać się możemy natomiast nacisku na rozgrywkę wieloosobową i „ciężkich” mikropłatności.

F1 23

Choć czekamy jeszcze na premierę F1 22 (która nastąpi 1 lipca), Henderson zdobył już pierwsze ciekawostki na temat przyszłorocznej odsłony serii – bo takowa jest oczywiście nie tylko w planach, ale i nawet we wstępnej produkcji. Studio Codemasters ponoć szykuje wreszcie gruntowną modernizację silnika napędzającego jego symulator Formuły 1, wobec czego F1 23 ma być prawdziwie „next-genowym” tytułem.

Ponadto deweloper już planuje rozbudowę modułu F1 Life, mimo że ten dopiero zadebiutuje w F1 22 (i wciąż jest osnuty nimbem tajemnicy – nie wiemy o nim wiele ponad to, że pozwoli nam zakosztować „blichtru i splendoru” Formuły 1 poprzez odblokowywanie ubrań czy supersamochodów dla naszych wirtualnych kierowców). W każdym razie w F1 23 ów element powróci jakoby z dodatkową funkcją o dumnie brzmiącej nazwie F1 World.

Inne ciekawostki

W raporcie Toma Hendersona padło też parę innych interesujących informacji.

  1. Na ten moment nie powstają nowe odsłony serii GRID ani Burnout.
  2. Wydane w lutym GRID Legends zaliczyło „rozczarowujący debiut”.
  3. Zespół Codemasters Cheshire, zanim został połączony z Criterion Games, pracował nad „dość nietypową” grą, która miała obracać się wokół zlotów samochodowych. Niewykluczone, że deweloper dokończy ten projekt, a jego działalność nie ograniczy się teraz do wspomagania serii Need for Speed.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej