Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

110. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 110. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Dragonfarm
Dragonfarm

Strategiczne 23 października 2002

Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

Zoo Tycoon: Marine Mania
Zoo Tycoon: Marine Mania

Strategiczne 22 października 2002

Zoo Tycoon: Marine Mania jest drugim oficjalnym rozszerzeniem do strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Tym razem deweloperzy ze studia Blue Fang Games postanowili umożliwić graczom zbudowanie wirtualnego oceanarium. Dodatek wprowadza m.in. 20 gatunków zwierząt morskich, 21 rodzajów podwodnych organizmów i roślin oraz pięć zabawek przydatnych do pokazów z delfinami.

Emergency 2: The Ultimate Fight For Life
Emergency 2: The Ultimate Fight For Life

Strategiczne 21 października 2002

Druga odsłona serii gier strategicznych, która ukazuje pracę służb zajmujących się reagowaniem na katastrofy. Możemy pokierować oddziałami straży pożarnej, policji i pogotowia. Musimy zmierzyć się m.in. z karambolem drogowym i wypadkiem kolejowym, pożarem na nuklearnej łodzi podwodnej, porwaniem samolotu czy atakiem gazowym.

The Gladiators
The Gladiators

Strategiczne 20 października 2002

The Gladiators to wyprodukowana przez studio deweloperskie Eugen Systems strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcja osadzona została w uniwersum łączącym klimaty science-fiction i fantasy. Fabuła przedstawia zmagania trzech frakcji, toczących wojnę o tron po zmarłym Imperatorze. Gracz wciela się w przywódcę jednej ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

Europa 1400: The Guild
Europa 1400: The Guild

Strategiczne 18 października 2002

Europa 1400: The Guild to gra strategiczna z elementami cRPG, wyprodukowana przez ekipę deweloperską 4Head Studios. Gracz wciela się w mieszkańca jednego z europejskich miast u schyłku średniowiecza, a jego celem jest wykonywanie rozmaitych zadań przypisanych do wybranej przez siebie profesji (np. zostanie burmistrzem, dorobienie się fortuny na handlu, czy założenie arystokratycznej dynastii). Twórcy położyli duży nacisk na zgodność z historycznymi realiami.

RollerCoaster Tycoon II
RollerCoaster Tycoon II

Strategiczne 14 października 2002

RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.

War and Peace
War and Peace

Strategiczne 11 października 2002

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasach Wojen Napoleońskich, tzn. w latach 1796 – 1815. Gracz może stanąć na czele jednej z sześciu ówczesnych potęg militarno-gospodarczych: Francji, Anglii, Rosji, Austrii, Prus oraz Imperium Ottomańskiego i zmienić historię naszej cywilizacji.

Real War: Rogue States
Real War: Rogue States

Strategiczne 3 października 2002

Sequel strategii czasu rzeczywistego Real War wydanej przez firmę Simon & Schuster pod koniec 2001 roku. Podobnie jak część pierwsza daje graczom możliwość dowodzenia wojskami w walce z organizacją terrorystyczną zwaną „Independent Liberation Army”.

Airlines 2
Airlines 2

Strategiczne 2 października 2002

Kolejny przedstawiciel coraz popularniejszych strategii ekonomicznych traktujących o liniach lotniczych. Gracz naturalnie staje się właścicielem niewielkiej firmy trudniącej się transportem lotniczym i własnymi siłami ma stworzyć wielkie, międzynarodowe linie lotnicze.

Casino Empire
Casino Empire

Strategiczne 28 września 2002

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w zarządzę jednego z kasyn w mieście hazardu i uciech – Las Vegas. W skórze szefa tego specyficznego przybytku wprowadzamy nowe rodzaje gier, dbamy o odpowiedni personel i zajmujemy się wieloma innymi sprawami. Podczas zabawy możemy sprawdzać, czy nasze usługi cieszą się zainteresowaniem klientów.

Kozacy: Powrót na Wojnę
Kozacy: Powrót na Wojnę

Strategiczne 25 września 2002

Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.

Frontline Attack: War over Europe
Frontline Attack: War over Europe

Strategiczne 25 września 2002

Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

Twierdza: Krzyżowiec
Twierdza: Krzyżowiec

Strategiczne 24 września 2002

Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.

Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm
Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm

Strategiczne 24 września 2002

Pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części kultowej serii turowych gier strategicznych studia New World Computing. Heroes of Might and Magic IV: The Gathering Storm przynosi ze sobą ponad 20 pojedynczych scenariuszy oraz 6 nowych minikampanii, których kluczową postacią jest potężny czarnoksiężnik imieniem Hexis.

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Strategiczne 20 września 2002

Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

Empire Earth: Sztuka Podboju
Empire Earth: Sztuka Podboju

Strategiczne 18 września 2002

Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Cesarz: Narodziny Państwa Środka

Strategiczne 11 września 2002

Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

Beach Life
Beach Life

Strategiczne 6 września 2002

Beach Life to zaprawiona sporą dawką humoru strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Deep Red Games. Gracz wciela się w rolę zarządcy ekskluzywnego hotelu w nadmorskim kurorcie, a do jego zadań należy m.in. rozbudowa ośrodka wypoczynkowego, zapewnienie atrakcji dla turystów, zagospodarowanie plaż oraz reagowanie na różnego rodzaju katastrofy.

Software Tycoon
Software Tycoon

Strategiczne 2 września 2002

Software Tycoon to wyprodukowana przez studio Epic Interactive strategia ekonomiczna, w której gracz może spróbować swoich sił jako szef firmy produkującej gry komputerowe. Do jego zadań należy czuwanie nad procesem dewelopingu tytułów, ale również zarządzanie personelem, dobór strategii marketingowej oraz pozyskiwanie inwestorów.

Celtic Kings: Rage of War
Celtic Kings: Rage of War

Strategiczne 27 sierpnia 2002

Izometryczna strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG. Twórcy podzielili rozgrywkę na dwa zasadnicze tryby: przygodowy i strategiczny. W pierwszym z nich dowodzimy drużyną po stronie Cezara lub galijskiego druida. Zadania strategiczne polegają na rozwijaniu wojska, wynajmowaniu najemników, zbieraniu artefaktów i podbijaniu zamków. Produkcja gwarantuje około 40 godzin zabawy.

Medieval: Total War
Medieval: Total War

Strategiczne 21 sierpnia 2002

Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.

MoonBase Commander
MoonBase Commander

Strategiczne 13 sierpnia 2002

Utrzymana w klimacie science-fiction gra strategiczna, łącząca w sobie gameplay klasycznych turówek z elementami zręcznościowymi. Zadaniem gracza jest obrona księżycowej bazy, zajmującej się wydobyciem złóż mineralnych. Autorzy oddali do naszej dyspozycji arsenał 18 różnych narzędzi wojny, oraz nietypowy system rozbudowy bazy, polegający na wystrzeliwaniu nieruchomych jednostek tworzących specyficzny łańcuch powiązań.

Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem
Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem

Strategiczne 12 sierpnia 2002

Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gracz może objąć dowództwo nad brytyjskimi spadochroniarzami próbującymi przejąć kontrolę nad strategicznie ważnym mostem w Arnhem na rzece Ren, lub nad wojskami niemieckimi starającymi się nie dopuścić do wykorzystania mostu przez siły alianckie.

1914: The Great War
1914: The Great War

Strategiczne 9 sierpnia 2002

Strategia turowa pozwalająca rozegrać bitwy z I Wojny Światowej. Akcja koncentruje się na froncie zachodnim. Gra pozwala na objęcie dowództwa zarówno nad oddziałami, niemieckimi jak i alianckimi. Każda z tych stron konfliktu otrzymała własną kampanię, choć nie zabrakło również trybu multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.