105. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 105. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Chicago 1930
Strategiczne 12 listopada 2003
Gra strategiczno-taktyczna, w sporym stopniu przypominająca popularną serię Commandos. Za opracowanie pełnej wersji odpowiedzialny jest zespół developerski Spellbound (twórcy Desperados czy Robin Hood: The Legend of Sherwood).
History Channel's Crusades: Quest for Power
Strategiczne 11 listopada 2003
Crusades: Quest for Power to jedna z historycznych strategii czasu rzeczywistego wchodząca w skład wydawanej przez Activision Value serii The History Channel (licencja popularnego kanału telewizyjnego).
Age Of Castles
Strategiczne 10 listopada 2003
Age Of Castles to prosta strategia turowa w świecie magii i czarów. Gracz staje się królem, który musi oswobodzić świat ze szponów zła.
Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.
Podbój Rzymu
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w początkowym okresie naszej ery, tj. w latach 200 - 450. Stajemy się przywódcą jednego z prymitywnych plemion barbarzyńskich. Wraz ze swoim ludem najeżdżamy i plądrujemy wrogie osady. W ten sposób rozwijamy się, zdobywamy żywność, broń oraz złoto, a także reputację i sławę.
Pax Romana
Strategiczne 6 listopada 2003
Gra strategiczna tematycznie oraz technicznie spokrewniona z takimi tytułami jak chociażby Caesar czy Faraon. Gracz obejmuje kontrolę nad starożytnym Imperium Rzymskim i stawia sobie za cel podbicie całego antycznego świata.
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.
Sid Meier's Civilization III: Conquests
Strategiczne 4 listopada 2003
Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.
Silent Storm
Strategiczne 31 października 2003
Silent Storm to wyprodukowana przez studio deweloperskie Nival Interactive taktyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Gracz staje na czele oddziału żołnierzy wysłanego daleko na tyły wroga. Twórcy przygotowali dwie duże kampanie, składające się łącznie z 24 misji, a także ponad 75 rodzajów dostępnego uzbrojenia.
Kozacy: Antologia
Strategiczne 31 października 2003
Cossacks Anthology Collector's Edition to specjalne wydanie gry Cossacks: European Wars, w skład którego poza standardową, podstawową edycją tego tytułu wchodzą także dwa dodatki do niego Cossacks: Back To War oraz Cossacks: The Art of War.
Worms 3D
Strategiczne 31 października 2003
Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.
Pop Life: Droga na Szczyt
Strategiczne 31 października 2003
Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.
Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.
Airport Tycoon 3
Strategiczne 27 października 2003
Kolejna część strategiczno-ekonomicznej serii, w której gracz staje przed zadaniem zaprojektowania, wybudowania i w końcu prowadzenia ogromnego międzynarodowego portu lotniczego. Autorzy postawili na realizm, więc trzeba dbać m.in. o stan techniczny maszyn, punktualność lotów, elokwentną obsługę, bezpieczeństwo na pokładzie samolotów, odpowiednie ceny biletów i płace pracownicze.
Railroad Tycoon 3
Strategiczne 27 października 2003
Trzecia część gry strategicznej pt. Railroad Tycoon, która pierwotnie zadebiutowała w roku 1990. Rzeczony tytuł ponownie umożliwia użytkownikom pokierowanie rozwojem konsorcjum transportowego, specjalizującego się w przewozach kolejowych.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Massive Assault
Strategiczne 23 października 2003
Massive Assault to strategia turowa, wyprodukowana przez studio Wargaming.net. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Gracz staje na czele koalicji Axis-of-Good, która stara się przeciwstawić totalitarnemu ugrupowaniu Shadow Clique, zamierzającemu opanować Ziemię i skolonizowane przez ludzi planety. W starciach z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami uczestniczyć może 26 rodzajów jednostek bojowych.
Squad Assault: West Front
Strategiczne 23 października 2003
Strategiczna gra wojenna osadzona w realiach II Wojny Światowej. Pozwala graczom na objęcie dowodzenia nad wojskami niemieckimi lub siłami aliantów i wzięcie udziału w szeregu starć, które miały miejsce na terenie Francji w roku 1944.
Empires: Dawn of the Modern World
Strategiczne 21 października 2003
Empires: Dawn of the Modern World to strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stainless Steel. Akcja gry pozwala graczom przejąć kontrolę nad jedną z nacji i pokierować jej rozwojem na przestrzeni tysiąca lat - od czasów średniowiecznych, aż po współczesne. Twórcy przygotowali kilka wariantów rozgrywki, w tym dynamiczny - dla miłośników otwartej walki i statyczny - dla zwolenników stopniowego, gospodarczego rozwoju wirtualnych imperiów.
Rollercoaster Tycoon II: Time Twister
Strategiczne 21 października 2003
Drugi oficjalny dodatek do gry RollerCoaster Tycoon 2. Rozszerza on podstawową wersję gry o możliwość stworzenia parku rozrywki w stylu nawiązującym do odmiennych epok historycznych; począwszy od ery prehistorycznej i mitologicznej, poprzez średniowiecze, a na erze Rock & Rolla (lata 50-te) i przyszłości kończąc.
Warlords IV: Bohaterowie Etherii
Strategiczne 21 października 2003
Warlords IV: Bohaterowie Etherii to osadzona w klimatach fantasy strategia turowa, wyprodukowana przez studio Infinite Interactive. Fabuła gry przedstawia konflikt, w który zaangażowanych jest 6 frakcji. Gracze dowodzą armiami złożonymi ze smoków, elfów, pegazów i innych fantastycznych stworzeń. Twórcy postarali się o wciągającą fabułę kampanii trybu single-player oraz możliwość rywalizacji z żywymi przeciwnikami w grze wieloosobowej za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.
Railroad Pioneer
Strategiczne 17 października 2003
Produkcja łącząca elementy ekonomiczne z wybranymi cechami gatunku RTS, typu eksploracja i zdobywanie terytorium. Gracz obejmuje piecze nad jedną z pierwszych amerykańskich kompanii kolejowych.
Vegas: Make it Big
Strategiczne 17 października 2003
Strategia ekonomiczna stworzona przez zespół Deep Red Games, znany dzięki wyprodukowaniu takich popularnych ekonomicznych simów jak Monopoly Tycoon czy Beach Life. Gra pozwala graczom dorobić się fortuny w Las Vegas, królestwie kasyn, hoteli, itp.
Commandos 3: Kierunek Berlin
Strategiczne 15 października 2003
Trzecia odsłona rozwijanego przez hiszpańskie Pyro Studios cyklu taktycznych strategii w realiach II wojny światowej. W grze Commandos 3: Kierunek Berlin stajemy ponownie na czele znanego z pierwszej części serii, sześcioosobowego oddziału żołnierzy o odmiennych umiejętnościach. Na wykonanie czeka zaś 20 zróżnicowanych misji, podzielonych na cztery minikampanie: Londyn, Normandia, Francja i Niemcy oraz Stalingrad.