108. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 108. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Oasis
Strategiczne 12 kwietnia 2003
Nietypowa gra strategiczna stworzona przez niezależny zespół developerski. „Oasis” po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas zorganizowanego w marcu 2004 roku Festiwalu Niezależnych Gier (Independent Games Festival). Udało mu się wtedy dotrzeć do najlepszej dziesiątki produktów reprezentujących kategorię Web/DL (gry ściągane przez Internet lub działające bezpośrednio w przeglądarkach internetowych).
Casino Inc.
Strategiczne 11 kwietnia 2003
Stratega ekonomiczna, w której zarządzamy kasynem. Akcja gry rozpoczyna się w latach 70-tych ubiegłego stulecia, czyli okresie największego rozwoju kasyn, my zaś musimy zająć się dosłownie każdym elementem tego biznesu.
Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.
Horse Racing Manager
Strategiczne 4 kwietnia 2003
Gra autorstwa ojców serii Cycling Manager, umożliwiająca użytkownikowi wczucie się w klimat wyścigów konnych, nawiązujących m.in. do słynnych gonitw w Ascot, Pardubicach i Warszawie (Służewiec).
Lethal Dreams: The Circle of Fate
Strategiczne 31 marca 2003
Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.
Deep Sea Tycoon
Strategiczne 27 marca 2003
Gra strategiczna, w której podejmujemy się trudnego zadania zarządzania podwodnym miastem. Produkcja przypomina takie tytuły jak Rollercoaster Tycoon, czy Railroad Tycoon. Zajmujemy się więc budowaniem nowych obiektów, spełnianiem zachcianek mieszkańców i dbaniem o wszelkie inne aspekty ekonomiczne. Oprócz kampanii, możemy zagrać w trybie otwartym lub sprawdzić pojedyncze misje.
Restaurant Empire
Strategiczne 25 marca 2003
Kolejna gra Trevora Chana, twórcy takich głośnych tytułów jak Capitalism czy Seven Kingdoms. Tym razem jest to strategia-ekonomiczna, w której możemy zająć się stworzeniem od podstaw najlepszej światowej sieci restauracji.
Galactic Civilizations
Strategiczne 25 marca 2003
Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.
Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.
Interstellar Trader 2
Strategiczne 21 marca 2003
Gra strategiczna będąca czystą kontynuacją Interstellar Tradera wydanego w 2000 roku, co oznacza, iż mamy w niej do czynienia z tym samym rodzajem rozgrywki co w pierwowzorze, aczkolwiek autorzy rozszerzyli i rozbudowali zawarte w nim cechy. Gracz staje się gwiezdnym kupcem/człowiekiem interesu, a jedynym i najważniejszym celem jego działań jest pomnażanie swego majątku.
Castles & Catapults
Strategiczne 12 marca 2003
„Castles & Catapults” to pierwsza próba zaistnienia na rynku gier strategicznych w wykonaniu niewielkiego amerykańskiego studia developerskiego Magic Lantern Playware. Cała zabawa przebiega w zbliżony sposób do popularnych gier planszowych – na jedną mapę zrzucane są armie dwóch walczących ze sobą nacji. Wygrywa ta strona, która podbije wszystkie okoliczne ziemie.
Jurassic Park: Operation Genesis
Strategiczne 11 marca 2003
Opracowana przez studio Blue Tongue Software strategia ekonomiczna należąca do popularnej kategorii tycoonów. W grze Jurassic Park: Operation Genesis celem gracza jest stworzenie przynoszącego jak największe zyski parku rozgrywki, w którym główną atrakcję stanowią znane z filmów Spielberga dinozaury. Zabawa koncentruje się na rozbudowie parku (z możliwością wpływania na topografię terenu), wznoszeniu rozmaitych budynków i atrakcji oraz dbaniu o budżet parku i zadowolenie odwiedzających go gości.
Praetorians
Strategiczne 28 lutego 2003
Praetorians to taktyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS) przygotowana przez specjalizującą się w tym gatunku ekipę deweloperską Pyro Studios. Akcja gry osadzona została w Starożytności, a gracz kieruje poczynaniami jednej z trzech dostępnych nacji - Rzymian, Galów lub Egipcjan, starając się rozsądnie gospodarować zasobami militarnymi oraz wykorzystywać umiejętności poszczególnych jednostek i zdobywane w trakcie zabawy wyposażenie bojowe.
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.
Master of Orion III
Strategiczne 25 lutego 2003
Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.
Trailer Park Tycoon
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczno-ekonomiczna, pozwalająca użytkownikowi na wcielenie się w rolę administratora typowego amerykańskiego osiedla „uziemionych” przyczep kempingowych.
Airport Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2003
Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.
Command & Conquer: Generals
Strategiczne 11 lutego 2003
Kolejna odsłona popularnej serii strategii RTS, zapoczątkowanej przez Westwood Studios w 1995 roku. Po jego przejęciu przez koncern EA produkcję tytułu powierzono studiu EA Pacific, w którego skład weszli m.in. twórcy oryginału.
American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.
Highland Warriors
Strategiczne 30 stycznia 2003
Strategia czasu rzeczywistego zainspirowana głośnym filmem Braveheart. Akcja toczy się w na wyspach brytyjskich i pozwala graczom uczestniczyć w licznych konfliktach toczonych pomiędzy Szkockimi klanami, a państwem Angielskim.
Civil War: The Game
Strategiczne 16 stycznia 2003
Gra strategiczna, której celem jest przedstawienie graczowi Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Można stać się dowódcą wojsk Konfederatów lub też Unii i swymi działaniami na polu walki doprowadzić do tryumfu jednej ze stron konfliktu.
Paradise Cracked
Strategiczne 11 stycznia 2003
Mieszanka gatunków wzorowana na najlepszych grach strategicznych z elementami cRPG, osadzona w cyberpunkowej przyszłości. Gracz wciela się w postać młodego hackera, który wchodzi przypadkiem w posiadanie tajemniczych danych komputerowych. Od tego momentu wszyscy, począwszy od armii i policji na ulicznych gangach kończąc zaczynają dybać na jego życie.
SimCity 4
Strategiczne 9 stycznia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.
Impossible Creatures
Strategiczne 7 stycznia 2003
Obejmij dowództwo nad armią zmutowanych i zmodyfikowanych genetycznie zwierząt, a następnie wykaż się umiejętnościami wytrawnego dowódcy i stratega, by w wielu wymagających bitwach przechylić szalę zwycięstwa na swą stronę.