Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

106. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 106. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Space Colony
Space Colony

Strategiczne 14 października 2003

Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.

Robin Hood: Defender of the Crown
Robin Hood: Defender of the Crown

Strategiczne 7 października 2003

Robin Hood: Defender of the Crown jest strategią z elementami gry akcji oraz cRPG, wyprodukowaną przez studio Cinemaware. Gracz wciela się w tytułowego banitę, a jego zadaniem jest uratowanie króla Ryszarda Lwie Serce oraz położenie kresu tyranii księcia Jana. Kluczem do zwycięstwa jest podbicie i zjednoczenie pod prawowitymi rządami 38 terytoriów.

Space Empires: Starfury
Space Empires: Starfury

Strategiczne 5 października 2003

Kosmiczna strategia turowa oparta na słynnym systemie znanym ze Space Empires IV, w której w odróżnieniu od poprzednich części skupiamy się na historii jednego statku.

UFO: Kolejne Starcie
UFO: Kolejne Starcie

Strategiczne 3 października 2003

Przygotowana przez ekipę czeskiego studia Altar Interactive strategia turowa, nawiązująca do kultowego przeboju z lat 90. UFO: Enemy Unknown. Akcja gry UFO: Aftermath (w polskiej wersji UFO: Kolejne Starcie) przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której w wyniku inwazji Obcych ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalałych. Z czasem pozostali przy życiu ludzie zorganizowali się i rozpoczęli walkę z najeźdźcami, a zadaniem gracza jest poprowadzenie ich do zwycięstwa.

War! Age of Imperialism
War! Age of Imperialism

Strategiczne 2 października 2003

War Age of Imperialsm przenosi nas w lata 1830 – 1900, gdzie mamy okazję wcielić się we władcę jednego z wielkich mocarstw tamtych czasów. Jest to program, który powstał na podstawie planszowej gry wojenno-ekonomicznej o identycznym tytule.

Railroad.exe
Railroad.exe

Strategiczne 2 października 2003

Gra stworzona z myślą o zagorzałych miłośnikach miniaturowych modeli kolejowych. Pozwala ona zaprojektować, a następnie wybudować kompleksowy system kolejowy.

Ant War
Ant War

Strategiczne 2 października 2003

Gra strategiczna, w której kierujemy rozwojem mrowiska. Zaczynamy z niewielkim kopcem i małą grupą mrówek, a celem jest stworzenie zdumiewającego mrówczego imperium.

SeaWorld Adventure Parks Tycoon
SeaWorld Adventure Parks Tycoon

Strategiczne 1 października 2003

SeaWorld Adventure Parks Tycoon to kolejna produkcja spod znaku tycoonów, będących strategiami ekonomicznymi takich miejsc, jak park rozrywki czy lotnisko. Tym razem gracz może sprawdzić się w roli zarządcy wodnego parku rozgrywki.

Age of Mythology: The Titans
Age of Mythology: The Titans

Strategiczne 30 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Etherlords II
Etherlords II

Strategiczne 30 września 2003

Druga część turowej strategii RPG w klimatach fantasy, autorstwa studia Nival. Wcielamy się w przywódcę jednej z czterech nacji i walczymy o dominację nad fantastyczną krainą. W tej odsłonie otrzymamy jeszcze więcej magicznych postaci, zaklęć i przedmiotów, spotkamy więcej potworów, wykonamy nowe zadania. Do tego walki przyjdzie nam toczyć w usprawnionej, trójwymiarowej grafice, a do gry dołączony zostaje nowy edytor poziomów.

Mall Tycoon 2
Mall Tycoon 2

Strategiczne 24 września 2003

Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Command & Conquer: Generals - Zero Hour
Command & Conquer: Generals - Zero Hour

Strategiczne 22 września 2003

Oficjalne rozszerzenie do gry strategicznej Command & Conquer: Generals opracowane ponownie przez ekipę EA Los Angeles (wcześniej EA Pacific). Dodatek rozwija wątki fabularne zapoczątkowane w grze podstawowej i oferuje 3 nowe kampanie złożone z 5 misji dla każdej ze stron konfliktu. Wraz z nimi czekają na nas nowe, jeszcze bardziej zróżnicowane wyzwania - od otwartej walki na morzu po dyskretną infiltrację baz przeciwnika. Podczas rozgrywki pojawiają się nieobecne wcześniej budynki (np.

SimCity 4: Godziny szczytu
SimCity 4: Godziny szczytu

Strategiczne 22 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do czwartej odsłony cyklu Sim City – gier strategicznych typu city builder, nad którymi pieczę sprawuje studio Maxis. Dodatek wprowadza szereg elementów pozwalających na usprawnienie sieci komunikacyjnej miasta znajdującego się pod opieką gracza – do naszej dyspozycji oddano nowe narzędzia umożliwiające śledzenie natężenia ruchu i szybką reakcję na pojawiające się problemy.

Homeworld 2
Homeworld 2

Strategiczne 16 września 2003

Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.

Polanie II
Polanie II

Strategiczne 15 września 2003

Polanie II to kontynuacja pierwszej, całkowicie polskiej strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez krakowskie studio deweloperskie Reality Pump. Akcja gry osadzona została w średniowiecznych realiach, a gracz ma okazję poznać historię księcia Mirko w trzech kampaniach fabularnych. Urozmaiceniem dla rozgrywki solowej są potyczki wieloosobowe, w których uczestniczyć może maksymalnie 8 osób.

Game Tycoon
Game Tycoon

Strategiczne 8 września 2003

Strategia ekonomiczna, która pozwala na zarządzanie własnym studiem developerskim, zajmującym się opracowywaniem zupełnie nowych gier.

Construction Destruction
Construction Destruction

Strategiczne 30 sierpnia 2003

Dość nietypowa gra strategiczna, w której stajemy na czele firmy budowlanej. Construction Destruction pod wieloma względami przypomina tytuły z serii tycoon, gracz musi zdobywać nowe zlecenia, dbać o to, aby były wykonane w ustalonym czasie a także umiejętnie gospodarować dostępnym budżetem i załogą.

Airline CEO
Airline CEO

Strategiczne 19 sierpnia 2003

Rozbudowana strategia ekonomiczna firmy Screaming Games (autorzy Operation Blockade czy Steel Tide), w jakiej zarządzamy własnymi liniami lotniczymi i jesteśmy bezpośrednio odpowiedzialni za ogólną politykę ich rozwoju.

Novus Ordum
Novus Ordum

Strategiczne 19 sierpnia 2003

Novus Ordum to wykreowana przez Pierre-Alexandre'a Garneau gra strategiczna, w której gracz może spróbować swoich sił w roli konspiratora, pragnącego przejąć władzę nad światem. Kluczem do sukcesu jest m.in. manipulowanie dowodami, szerzenie korupcji, a nawet zastraszanie głów państw. Całość posiada skromną oprawę wizualną, którą rekompensują złożone skrypty AI komputerowo sterowanych postaci niezależnych.

No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!

Strategiczne 14 sierpnia 2003

No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).

Zoo Tycoon: Complete Collection
Zoo Tycoon: Complete Collection

Strategiczne 5 sierpnia 2003

Jak wskazuje sam tytuł, jest to zestaw gier ze strategiczno-ekonomicznej serii Zoo Tycoon. W jego skład wchodzi podstawowa gra Zoo Tycoon oraz dwa oficjalne dodatki do niej: Dinosaur Digs i Marine Mania. Ponadto w pakiecie tym znajdziemy bonusowe rozszerzenie Endangered Species Theme Pack.

The Titans of Steel: Warring Suns
The Titans of Steel: Warring Suns

Strategiczne 1 sierpnia 2003

The Titans of Steel: Warring Suns to strategia turowa osadzona w klimatach science fiction. Można ją porównać do klasycznych reprezentantów gatunku, takich jak Panzer General.

Korsun Pocket
Korsun Pocket

Strategiczne 31 lipca 2003

Korsun Pocket jest turową grą strategiczną, bazującą na fakcie zwycięstwa Armii Czerwonej w rejonie ukraińskiego Korsunia (początek 1944 roku) w trakcie II Wojny Światowej. Wtedy żołnierze Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich pod kierownictwem ówczesnego generała Iwana Stiepanowicza Koniewa rozgromili siły III Rzeszy Niemieckiej marszałka Ericha von Mansteina.

Age of Wonders: Magia Cienia
Age of Wonders: Magia Cienia

Strategiczne 22 lipca 2003

Trzecia odsłona popularnego cyklu turówowych strategii fantasy wzbogaconych elementami RPG autorstwa zespołu Triumph Studios. W porównaniu z częścią drugą wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje oraz kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.