109. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 109. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.
Wyprawa na Północ
Strategiczne 4 grudnia 2002
Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Tym razem główni bohaterowie muszą przeciwstawić się knowaniom złego boga Loki. Twórcy przygotowali dla kampanię składającą się z ośmiu głównych, rozbudowanych misji oraz szeregu map dodatkowych. Zabawę dodatkowo przedłuża edytor misji.
Starships Unlimited: Divided Galaxies
Strategiczne 2 grudnia 2002
Starships Unlimited łączy elementy strategii czasu rzeczywistego oraz gry turowej. Akcję osadzono w dalekiej przyszłości. Gracz wciela się w przywódcę jednej z wybranych ras i musi poprowadzić ją do ostatecznego zwycięstwa.
Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific
Strategiczne 2 grudnia 2002
Opracowana przez ekipę studia 2BY3 Games realistyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Zgodnie z podtytułem gry, akcja Uncommon Valor rozgrywa się na obszarze Południowego Pacyfiku, a podczas zabawy bierzemy udział w walkach toczących się w latach 1942-43 m.in. na terenie Australii, Nowej Gwinei czy Wysp Salomona.
Industry Giant II: 1980 - 2020
Strategiczne 29 listopada 2002
Pierwszy oficjalny dodatek do strategii-ekonomicznej, Industry Giant II. Daje on graczom możliwość tworzenia imperium przemysłowego w czasach teraźniejszych, tj. pomiędzy rokiem 1980, a 2020.
World's Greatest Coasters
Strategiczne 29 listopada 2002
„World's Greatest Coasters” to gra studia Fusion Digital umożliwiająca graczowi przejażdżkę, a także wcześniejsze konstruowanie popularnych kolejek górskich.
The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.
Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.
Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).
Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Strategiczne 13 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.
Hegemonia: Żelazne Legiony
Strategiczne 13 listopada 2002
Stworzona przez węgierski zespół Digital Reality kosmiczna strategia czasu rzeczywistego 3D czerpiąca pomysły z serii Imperium Galactica oraz z gry Homeworld. Historia przenosi nas w odległą przyszłość, do roku 2104 i opowiada o konflikcie ziemskiego rząd z położonymi na innych planetach koloniami.
Robin Hood: Legenda Sherwood
Strategiczne 12 listopada 2002
Kolejna taktyczna strategia twórców Desperados, studia Spellbound Interactive. Fabuła gry Robin Hood: Legenda Sherwood przenosi nas w realia średniowiecznej Anglii i koncentruje się na losach najsłynniejszego rozbójnika wszech czasów oraz jego walce, toczonej w imię honoru i sprawiedliwości z lokalnymi władzami.
Ballerburg
Strategiczne 11 listopada 2002
Gra strategiczna z elementami zręcznościowymi osadzona w realiach fantasy, ideowo bazująca na przeboju sprzed lat, pt. Rampart. Zabawa polega na rozbudowie zamku i jednoczesnym ostrzeliwaniu twierdzy przeciwnika. Ataków dokonujemy za pomocą szerokiego wachlarza broni oblężniczych, wśród których znajdziemy nie tylko katapulty i armaty, ale nawet wyrzutnie rakiet.
O.R.B.
Strategiczne 8 listopada 2002
W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.
Far West
Strategiczne 6 listopada 2002
Far West to mieszanka akcji i strategii czasu rzeczywistego w której zajmiemy się budową i utrzymaniem rancza położonego gdzieś na dzikich preriach Ameryki Północnej w czasach gdy panowało tam bezprawie i rozbój.
Sid Meier's Civilization III: Play the World
Strategiczne 5 listopada 2002
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.
G.I. Combat
Strategiczne 5 listopada 2002
Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.
Battle Realms: Winter of the Wolf
Strategiczne 5 listopada 2002
Samodzielny dodatek do Battle Realms, opowiadający o heroicznej walce klanu Wilka pragnącego wyrwać się z niewoli, wprowadzający gracza we wcześniejszą historię świata Battle Realms.
Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.
Anno 1503: The New World
Strategiczne 29 października 2002
Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.
Gladiators of Rome
Strategiczne 27 października 2002
Gladiators of Rome to gra akcji z elementami strategii, rozgrywająca się za czasów starożytnego Imperium Rzymskiego. Stajemy się w niej właścicielem grupy niewolników/gladiatorów.
Soldiers of Anarchy
Strategiczne 25 października 2002
Soldiers of Anarchy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w zniszczonym przez nuklearną apokalipsę świecie niedalekiej przyszłości. Gracz staje na czele jednej z nielicznych grup ludzi, którym udało się przeżyć zagładę i rywalizując z konkurencyjnymi frakcjami stara się zbudować nową cywilizację.