Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

104. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 104. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Everest (2004)
Everest (2004)

Strategiczne 5 marca 2004

Everest to gra pretendująca do miana strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która podejmuje temat wspinaczki wysokogórskiej.Gracz staje w niej przed możliwością zdobycia siedmiu najwyższych szczytów Ziemi.

Gangland
Gangland

Strategiczne 4 marca 2004

Gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości. Nasza działalność obejmuje m.in. kradzieże, zastraszanie, pobierane haraczów, szerzenie prostytucji, przemy oraz bicie i mordowanie ludzi.

Dwa Trony: Wojna Róż
Dwa Trony: Wojna Róż

Strategiczne 10 lutego 2004

Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

The Road To Baghdad
The Road To Baghdad

Strategiczne 30 stycznia 2004

The Road To Baghdad to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego pozwalająca graczom na poprowadzenie amerykańskich żołnierzy do boju w szeregu scenariuszy, opartych na amerykańskiej operacji „Iracka Wolność”.

Luxury Liner Tycoon
Luxury Liner Tycoon

Strategiczne 24 stycznia 2004

Luxury Liner Tycoon to strategia-ekonomiczna oparta na idei popularnych Tycoonów, czyli w skrócie - buduj, zarządzaj i zarabiaj pieniądze. Całość w sporym stopniu przypomina Cruise Ship Tycoon - możemy sprawdzić się w kierowaniu statkiem wypoczynkowo-turystycznym.

Riot Police
Riot Police

Strategiczne 14 stycznia 2004

Riot Police to strategia taktyczna, w której gracze mogą spróbować swoich sił jako stróże prawa odpowiedzialni za przeciwdziałanie niebezpiecznym rozruchom w mieście. Deweloperzy ze studia Zono przygotowali kilkanaście scenariuszy tłumienia ulicznych zamieszek związanych m.in. z burdami kibiców, demonstracjami antyglobalistów i różnego rodzaju protestami społecznymi.

Starship Tycoon
Starship Tycoon

Strategiczne 13 stycznia 2004

„Starship Tycoon” to oficjalna kontynuacja gry „StarLines INC”. Mamy tu do czynienia z klasyczną strategią czasu rzeczywistego osadzoną w futurystycznym świecie. Gracz staje na czele międzyplanetarnej firmy transportowej.

Castle Strike
Castle Strike

Strategiczne 6 stycznia 2004

Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

Emergency Services Manager
Emergency Services Manager

Strategiczne 5 stycznia 2004

Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest objęcie posady burmistrza jednego z wielkich miast i pokierowanie oddziałami policji, straży pożarnej oraz pogotowia ratunkowego.

Outdoor Life: Sportman's Challenge
Outdoor Life: Sportman's Challenge

Strategiczne 5 stycznia 2004

Dość nietypowa gra strategiczna. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji, w których mamy okazję wcielić się w postać myśliwego, tym razem musimy pokierować profesjonalnym ośrodkiem zlokalizowanym w lesie.

Starshift: The Zaran Legacy
Starshift: The Zaran Legacy

Strategiczne 31 grudnia 2003

Starshift jest strategią turową, przeznaczoną wyłącznie do potyczek wieloosobowych (nawet do 40 graczy na jednym serwerze!). Gracz wciela się w przywódcę jednej z dziewięciu ras, walczących o swoje miejsce w galaktyce.

Locoland
Locoland

Strategiczne 29 grudnia 2003

Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Across the Dnepr
Across the Dnepr

Strategiczne 22 grudnia 2003

Across the Dnepr to tytuł dodatku do turowej gry strategicznej, Korsun Pocket. Dzięki niemu mamy okazję wziąć udział w wydarzeniach rozgrywających się w lipcu 1941, kiedy to Operacja Barbarossa znajdowała się jeszcze w swojej początkowej fazie a wojska niemieckie przygotowywały się do wkroczenia w serce Związku Radzieckiego.

Deaktywacja
Deaktywacja

Strategiczne 19 grudnia 2003

Taktyczna strategia z elementami akcji, podzielona na 15 poziomów. W każdym z nich gracz przejmuje kontrolę nad jednym z oddziałów droidów i przy jego pomocy walczy z robotami należącymi do organizacji terrorystycznej.

Cold War: Conflicts
Cold War: Conflicts

Strategiczne 11 grudnia 2003

Strategia czasu rzeczywistego twórców serii Sudden Strike. Akcja toczy się w czasie Zimnej Wojny, a dokładniej w latach 1950 – 1973.

Lords of EverQuest
Lords of EverQuest

Strategiczne 1 grudnia 2003

Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Airborne Assault: Highway to the Reich
Airborne Assault: Highway to the Reich

Strategiczne 1 grudnia 2003

Sequel gry Airborne Assault: Red Devils Over Arnhem, tym razem pozwalający nam dowodzić wojskami w operacji Market Garden. Cechą charakterystyczną serii jest realistyczne odtworzenie roli dowódcy. Zamiast ręcznie sterować każdym pojedynczym oddziałem wydajemy jedynie ogólne rozkazy, a sztuczna inteligencja sama decyduje jak wypełnić powierzone jej zadania.

Combat Mission 3: Afrika Korps
Combat Mission 3: Afrika Korps

Strategiczne 28 listopada 2003

Trzecia cześć słynnej już wojennej serii Combat Mission osadzonej w realiach II wojny światowej. Combat Mission 3: Afrika Korps pozwala graczom uczestniczyć w walkach w Północnej Afryce, we Włoszech, na Sycylii i na Krecie, na przestrzeni pięciu lat, począwszy od roku 1940, a skończywszy na roku 1945.

SpellForce: Zakon Świtu
SpellForce: Zakon Świtu

Strategiczne 28 listopada 2003

Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.

Disciples II: Bunt Elfów
Disciples II: Bunt Elfów

Strategiczne 25 listopada 2003

Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.

World War I: Battlefields
World War I: Battlefields

Strategiczne 25 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny.

Infinity Empire: Time of Defiance
Infinity Empire: Time of Defiance

Strategiczne 21 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego nakierowana na zabawę w Sieci. Akcję „Time of Defiance” osadzono na planecie Nespanona, wokół której dryfują niewielkie wyspy. Podstawowym zadaniem, z którym gracz musi się zmierzyć jest ich stopniowe kolonizowanie.

Victoria: Empire Under the Sun
Victoria: Empire Under the Sun

Strategiczne 18 listopada 2003

Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.

Dominions 2: The Ascension Wars
Dominions 2: The Ascension Wars

Strategiczne 13 listopada 2003

Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.