107. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 107. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
Rebels Prison Escape
Strategiczne 20 lipca 2003
Rebels Prison Escape to wyprodukowana przez studio deweloperskie Philos Laboratories strategia taktyczna z elementami zręcznościowymi. Akcja gry osadzona została w alternatywnym świecie, wzorowanym na lata 30. i 40. ubiegłego stulecia. Gracz wciela się w przywódcę rebelianckiej grupy A.R.M., która stara się obalić dyktaturę niegodziwego Friedricha.
Disciples II: Słudzy Ciemności
Strategiczne 15 lipca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „złych” nacji: Przeklętych Legionów i Hord Nieumarłych.
Twierdza Warchest
Strategiczne 11 lipca 2003
Stronghold Warchest (pol. Twierdza Warchest) to pakiet dwóch gier z serii Stronghold, tj. znakomitej strategii rozgrywającej się w średniowiecznej Brytanii pt. Stronghold (pol. Twierdza) oraz jej sequela, osadzonego w realiach Wypraw Krzyżowych - Stronghold: Crusader (pol. Twierdza: Krzyżowiec), poszerzony o ponad 50 premierowych map oraz ośmiu nowych komputerowych oponentów do pokonania.
Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.
Cruise Ship Tycoon
Strategiczne 27 czerwca 2003
Cruise Ship Tycoon to wyprodukowana przez zespół deweloperski studia Cat Daddy Games strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w kierownika luksusowego statku wycieczkowego, a jego zadaniem jest troska o bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie pasażerów. Twórcy zadbali m.in. o zróżnicowane lokacje, jakie odwiedzić można w trakcie podróży oraz zdarzenia losowe, które mogą wpływać na przebieg rozgrywki.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
Legacy Online
Strategiczne 16 czerwca 2003
Pierwsza prawdziwa symulacja ekonomiczna działająca na zasadach massive online multiplayer, gdzie świat gry generowany jest i trwale podtrzymywany przez serwery internetowe a gracze uczestniczą w nim jak w realnie działającej społeczności.
998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.
Big Biz Tycoon 2
Strategiczne 12 czerwca 2003
Kontynuacja wydanego w 2001 roku „Big Biz Tycoona” (znanego także jako „Venture Tycoon”), w przeciwieństwie jednak do swojego poprzednika za produkcję gry odpowiedzialne jest niemieckie studio developerskie 4Head Studios, które zasłynęło wydaniem „Europy 1400”.
Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.
Disciples II: Strażnicy Światła
Strategiczne 11 czerwca 2003
Jeden z dwóch oficjalnych bliźniaczych dodatków do strategii fantasy rozgrywanej w trybie turowym – „Disciples II: Dark Prophecy”. Dodatek ten pozwala graczom przejść dwie nowe mini-kampanie przygotowane specjalnie dla dwóch „dobrych” nacji: Imperium oraz Górskich Klanów.
Heaven & Hell
Strategiczne 8 czerwca 2003
Strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się 1500 lat przed naszą erą. Jej bohaterami są cztery odmienne ludzkie nacje zamieszkujące biblijny ląd i oczekujące na nawrócenie z rąk wszechmogącego boga, w którego przyjdzie nam się wcielić.
Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.
Ghost Master
Strategiczne 23 maja 2003
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.
Rise of Nations
Strategiczne 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.
Las Vegas Tycoon
Strategiczne 15 maja 2003
Las Vegas Tycoon to zrealizowana w klasycznym stylu strategia czasu rzeczywistego autorstwa niewielkiego studia developerskiego Edgies, które w przeszłości zasłynęło między innymi dzięki grze Baldies.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds
Strategiczne 6 maja 2003
RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds jest przygotowanym przez ekipę studia Frontier Developments rozszerzeniem do wydanej w 2002 roku strategii ekonomicznej. Dodatek wprowadza m.in. nowe rodzaje kolejek górskich i elementy torów, a także zwiększa liczbę lokacji, w których gracze mogą budować wirtualne parki rozrywki. Twórcy zadbali również o nową kampanię składającą się z 17 scenariuszy.
Medieval: Total War - Viking Invasion
Strategiczne 6 maja 2003
Oficjalne rozszerzenie do wydanej w połowie 2002 roku strategii Medieval: Total War autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Akcja dodatku zatytułowanego Viking Invasion przenosi nas w czasie ponad 1200 lat wstecz, czyli do roku 793, w którym niezwyciężeni skandynawscy wojownicy – tytułowi wikingowie – siali postrach na terenie całej Europy.
Wildlife Park
Strategiczne 5 maja 2003
Strategia ekonomiczna, w której stajemy się managerem ogrodu zoologicznego. Musimy samodzielnie stworzyć, a nastopnie utrzymać i rozwijać własne Zoo.
World War II: Frontline Command
Strategiczne 2 maja 2003
World War II: Frontline Command to wyprodukowana przez studio deweloperskie Bitmap Brothers strategia czasu rzeczywistego w realiach II Wojny Światowej. Akcja gry osadzona została na froncie zachodnim w latach 1944-1945. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich i ma okazję zmierzyć się z 25 misjami przygotowanymi przez twórców.
Empire of Magic
Strategiczne 28 kwietnia 2003
Strategia turowa osadzona w starożytnym świecie fantasy. Gracz wciela się w rolę początkującego maga wysłanego z misją zażegnania niebezpieczeństwa zagrażającego Imperium Magii.
Golem (2003)
Strategiczne 20 kwietnia 2003
Golem to gra strategiczna produkcji naszej rodzimej firmy Leryx Longsoft, odpowiedzialnej miedzy innymi za powstanie gier: Lew Leon oraz Clash. Pozwala nam ona na przejęcie kontroli nad jedną z trzech frakcji walczących ze sobą o władzę nad światem.