103. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 103. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Warlords: Battlecry III
Strategiczne 17 maja 2004
Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.
President Forever
Strategiczne 1 maja 2004
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, która pozwoli Ci wziąć udział w fascynującym wyścigu o fotel prezydenta Stanów Zjednoczonych. Program jest kontynuacją rozwiązań zapoczątkowanych w President 2000, tym razem jednak, wyposażony w całą masę funkcji, których istnienia domagali się ówcześni fani gry.
COPS 2170: The Power of Law
Strategiczne 30 kwietnia 2004
Mieszanka strategii czasu rzeczywistego i gry taktycznej, wzbogacona dodatkowo o elementy cRPG i osadzona w futurystycznym, cyberpunkowym świecie.
Fate of the Dragon II
Strategiczne 29 kwietnia 2004
Wojenna strategia czasu rzeczywistego rozgrywają się w antycznych Chinach. Gra koncentruje się głownie na olbrzymich bitwach z udziałem tysięcy jednostek. Warstwa ekonomiczna została natomiast potraktowana po macoszemu. Poza trybem solo dostępna jest również opcja multiplayer.
Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).
Universal Boxing Manager
Strategiczne 23 kwietnia 2004
Kolejny produkt z gatunku „menedżerów”, tym razem podejmujący temat zawodowego boksu. Jako opiekun kilku pięściarzy, gracz musi zadbać o ich prawidłowe treningi, które zaowocują wysokimi umiejętnościami na ringu.
Europa Universalis: Mroczne Wieki
Strategiczne 18 kwietnia 2004
Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.
The Alamo
Strategiczne 15 kwietnia 2004
Strategiczna gra czasu rzeczywistego zorientowana w realiach historycznych. „History Channel's Alamo” (drugi tytuł gry równorzędnie używany przez jej producenta to „The Alamo”) opisuje wydarzenia, które miały miejsce podczas wojny amerykańsko-meksykańskiej (lata 1846-1848).
Battle For Troy
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Nieskomplikowana strategia czasu rzeczywistego, która w dość luźny sposób nawiązuje do wydarzeń znanych z mitologii, a konkretnie Wojny Trojańskiej. Gracz staje na czele jednej z dwóch armii, które brały w niej udział.
Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu
Strategiczne 6 kwietnia 2004
Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu jest samodzielnym dodatkiem do wyprodukowanej przez studio deweloperskie Nival Interactive strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg. Rozszerzenie zawiera nową kampanię, w której gracze mają okazję wcielić się w dowódcę wojsk niemieckich podległych feldmarszałkowi Erwinowi Rommlowi i wziąć udział w zmaganiach z okresu II wojny światowej toczonych m.in. na Sycylii, w Normandii i w Ardenach.
Desert Rats vs. Afrika Korps
Strategiczne 5 kwietnia 2004
Taktyczny RTS pozwalający na wzięcie udziału w działaniach zbrojnych na północnoafrykańskim froncie II Wojny Światowej. Możemy pokierować zarówno siłami niemieckimi jak i brytyjskimi. Tryb solo oferuje długą na ponad 20 misji kampanię.
War Times
Strategiczne 31 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.
Battle Mages
Strategiczne 26 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.
Spartan
Strategiczne 18 marca 2004
Rozbudowana strategia turowa, autorstwa zespołu Slitherine Studios (twórcy m.in. Legion czy Chariots of War). Przenosimy się w niej w odległą przeszłość, w czasy kiedy Grecy toczyli zacięty bój z Imperium Perskim.
Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.
Lords of the Realm III
Strategiczne 14 marca 2004
Lords of the Realm III jest trzecią odsłoną serii gier strategicznych z elementami RPG, stworzonej i rozwijanej przez studio Impressions Games. Akcja osadzona została w okresie Średniowiecza, a gracz przejmuje kontrolę nad jednym z ówczesnych państw i stara się doprowadzić do jego rozkwitu oraz dominacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon cyklu, rozgrywka w Lords of the Realm III toczy się wyłącznie w czasie rzeczywistym (RTS).
OpenTTD
Strategiczne 1 kwietnia 2010
OpenTTD to darmowa fanowska wersja strategii ekonomicznej z 1994 roku. W czasie przygody gracze mają możliwość stworzenia dobrze prosperującej firmy specjalizującej się w transporcie pasażerskim i towarowym.
Ósmy cud świata
Strategiczne 12 marca 2004
Czwarta odsłona cyklu „Cultures”, łącząca w sobie elementy prostej przygodówki oraz strategii czasu rzeczywistego. Jej akcja rozgrywa się po wydarzeniach zaprezentowanych w „Northland” (trzeciej części serii „Cultures”).
Charm of War
Strategiczne 12 marca 2004
Interesująca mieszanka cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego promowana przez firmę Buka Entertainment. Jej akcja przeniesie nas w fantastyczny świat rosyjskich legend i opowieści, pełny złych goblinów, czarownic i magów.
The Campaigns of the Danube 1805 & 1809
Strategiczne 12 marca 2004
Klasyczna strategia turowa osadzona w realiach historycznych. Motywem przewodnim gry jest prowadzona przez Napoleona kampania nad Dunajem, która zakończyła się jego zwycięstwem pod Wiagram w lipcu 1809 roku.
Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.
Jagged Alliance 2: Wildfire
Strategiczne 8 marca 2004
Jagged Alliance 2: Wildfire to ulepszona wersja popularnej turowej gry strategicznej, wprowadzonej do globalnej sprzedaży pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wzbogacona edycja powstała na bazie nieoficjalnej modyfikacji podstawowego wariantu programu, stworzonej przez Rosjanina nazwiskiem Serge Popov.
Blitzkrieg: Operation North
Strategiczne 5 marca 2004
Operation North, to dodatek stworzony przez grupę Dark Fox, do Blitzkrieg, popularnej strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Tym razem pod komendę gracza oddano słynny oddział Wehrmachtu „North”, z zadaniem zdobycia dwóch radzieckich miast.