Thief: The Dark Project - poradnik do gry

Poradnik do skradanki Thief: The Dark Projekt to kompletny opis przejścia wszystkich misji, zawierający listę zadań, mapy lokacji, właściwy dobór wyposażenia. a także metody pozbycia się strażników.

9 maja 2007Autor solucji: Little Horror (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Byłem dzieckiem - Thief: The Dark Project - poradnik do gry

Byłem dzieckiem. Bez domu i rodziców. Żyłem na ulicy i kradłem, by przeżyć. Pewnej nocy zobaczyłem człowieka. Ludzie mijali go tak, jakby w ogóle nie istniał. Musiał mieć przy sobie coś cennego, więc podążyłem za nim. W chwili, gdy wyciągałem jego sakiewkę, poczułem na ramieniu silny chwyt.

- Auu!

- To nie należy do Ciebie.

- Panie... Proszę... Nie mów straży. Obiecuję...

- Jak masz na imię?

- Garrett.

- Masz talent młodzieńcze.

- Puszczaj staruchu!

- Ujrzenie Strażnika nie jest łatwą rzeczą. Szczególnie takiego, który nie chce być widzianym. Potrzebujemy tak uzdolnionych ludzi. Jeśli jesteś zmęczony dotychczasowym życiem, pójdź za mną, a pokażemy Ci odmienną ścieżkę.

- Zostaw mnie w spokoju!

- Jak sobie życzysz.

Nim zdążył zniknąć w mroku, pobiegłem jego śladem. To był początek bardzo długiej edukacji...

W grze wcielasz się w postać Garretta. Odkryty w dzieciństwie przez Strażników (Keepers) i przez nich szkolony, postanawia pójść własną ścieżką. Porzuca ich szeregi i wkracza na drogę występku, zostając zawodowym złodziejem. Nie zmieni jednak swego przeznaczenia... W świecie Garreta ścierają się dwa przeciwstawne wyznania: Pogan (Pagans) i Młotowców (Hammerites). Siła Pogan opiera się na magii, naturze i mrocznych wierzeniach, natomiast Młotowców na postępie i technologii. Zakon Strażników zasadniczo nie wtrąca się do ich rozgrywek, ale pilnuje, aby na świecie panowała równowaga.

Od razu należy powiedzieć, iż Thief: The Dark Project nie jest grą, w której będziemy po trupach dążyć do celu - Thief: The Dark Project - poradnik do gry

Od razu należy powiedzieć, iż Thief: The Dark Project nie jest grą, w której będziemy po trupach dążyć do celu. Owszem, można próbować tego na poziomie Normal, ale traci się wtedy właściwie całą zabawę. Kluczem do sukcesu podczas rozgrywki w Thief: The Dark Project , jest pozostanie niewidzialnym i niesłyszalnym. W pierwszym pomaga kryształ umiejscowiony w dole ekranu, który jest wskaźnikiem naszej niewidzialności. Należy korzystać z cieni i poruszać się w postawie przykucniętej ze schowaną bronią, bo ta może nas zdradzić. Gdy kryształ jest całkowicie czarny, jesteśmy praktycznie całkowicie ukryci i nasz przeciwnik musi się o nas potknąć, by nas zauważyć. Możemy biegać lub chodzić. Bieg właściwie przydaje się wyłącznie wtedy, gdy zmuszeni jesteśmy szybko się oddalić, gdyż wywołuje on więcej hałasu. Musimy też szczególnie uważać na to, po jakich powierzchniach się poruszamy. Idąc powoli, krótkimi etapami i po miękkim podłożu, jesteśmy właściwie niesłyszalni, natomiast bieg po kamiennej lub metalowej posadzce powoduje hałas porównywalny z przemarszem armii Hannibala. Poruszanie się w wodzie także wywołuje spory hałas. W poznaniu sekretów poruszania się pomoże misja treningowa, którą polecam odbyć przed zasadniczą rozgrywką. Musimy też nauczyć się ukrywać ślady naszej bytności. Wiąże się z tym chowanie zabitych czy ogłuszonych przeciwników, by nie natknęły się na nich patrole. Pamiętaj, że wrzucając ogłuszonego człowieka do wody, po prostu go utopisz, co jest nie do przyjęcia na niektórych poziomach rozgrywki. Do zmywania plam krwi z posadzki służy specyficzny dla tego zawodu sprzęt. Należy on do naszego złodziejskiego wyposażenia, które możemy zakupić przed każdą misją i które jest niezwykle ważnym elementem rozgrywki. Pieniądze na zakupy zbieramy, zdobywając podczas misji łupy, czyli wszelkie kosztowności, jakie wpadną nam w ręce. Nawet w misji treningowej możemy podprowadzić cenną wazę, która podniesie limit gotówki na zakup sprzętu do pierwszej misji.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Thief: The Dark Project - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 9 maja 2007.

Kody do gry Thief: The Dark Project

Trainery do gry Thief: The Dark Project

komentarze czytelników

frer  2007-05-10 - 10:59

Ładny poradnik, ale moim zdaniem lepiej byłoby go zrobić do wersji Gold w której są jeszcze trzy naprawdę niezłe dodatkowe misje. :)

claudespeed18  2007-05-10 - 11:43

fajnie ze zrobili poradnik, do tej gry, fakt ze czasem ciezko znalezdz niektore rzeczy jezeli chodzi o najwyzszy poziom, ja jednak juz przeszedlem ja 2 lub 3 razy wykonujac wszystkie zadania na poziomie trudnym, ale moze ktos sie skusi ja jeszcze dzis przejsc

kasiek28  2007-05-14 - 18:08

znajduje sie w misji zaginione miasto mam talizman ognia niewiem co dalej prosze o pomoc

mirencjum  2007-05-14 - 19:39

"Masz teraz do wyboru dwie drogi powrotne. Jedna jest bardzo krótka. Wystarczy za pomocą linowej strzały wdrapać się na szczyt wieży, a za pomocą drugiej przeskoczyć do widocznego korytarza, który prowadzi do jaskini z podziemną rzeką. Jeśli to przekracza Twoje umiejętności zejdź po schodach w dół. Teraz czeka Cię długa droga powrotna. Mam nadzieję, że masz dobry zmysł orientacji, inaczej nastaw się na sporo błądzenia." http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=641

claudespeed18  2007-05-14 - 20:11

yop, tyle ze jeszcze musi zdobyc talizman wody, ktory jest ciekawie ukryty ;] ...

kasiek28  2007-05-15 - 21:57

tak, tak wiem ze musze jeszcze odnalesc talizman wody. niewiem tylko jak mam sie przedostac na druga strone nie jestem w stanie przeskoczyc na druga strone

kasiek28  2007-05-15 - 22:50

proboje z tymi szczalami i nic najwyzsze miejsce jest to ktore wzielam talizman ognia, gdzie wbic druga szczale aby przeskoczyc do przejscia. probowalam takze wracac drugim przejsciem i utknelam gdyz nie moge przeskoczyc tej odleglosci, co robic litosci jestem strasznie niecierpliwa.licze na pomoc od "mirencjum" lub "claudespeed18" wniskuje ze jestescie na biezaco. serdeczne dzieki

$heyk  2007-05-15 - 23:01

Pisz na wątku o skradankach, możasz dać jeszcze jakiegoś screena. Jak jesteś bardzo zdesperowana, to możesz sprawdzić na poradniku: ...

juz_sam_nie_wiem  2007-09-30 - 14:21

Mam problem z misją Wieże Magów. Zaciąłem się miejscu na obrazku, tuż przy kluczu ognia. Możecie mi powiedzieć jak zejść na dół?

Jack Walters  2010-09-20 - 14:11

ja też mam problem!! W misji 6 mam wejść do katedry, ale drzwi są zamknięte a z tyłu katedry jest okienko do którego nie mogę wejść bo jest za ciasne. Co mam robić ????