Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępni przywódcy | Skaveni w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Charakterystyka

Skaveni to rasa zmutowanych szczurów, starannie ukrywających swoje istnienie przed innymi rasami.

Informacje ogólne

Armia Skavenów opiera się na liczebności oraz na organizowaniu zasadzek. Choć w ich szeregach można znaleźć silniejsze czy też bardziej specjalistyczne jednostki (jak na przykład Miotacz Spacz-ognia), to jednak ich główną siłą jest liczba. Skaveni mogą bardzo szybko tworzyć liczne armie, które zaleją wroga. Dodatkowo podstawowy tryb poruszania się ich armii daje szanse na złapanie wroga w zasadzkę, przez co nie będzie mógł się przygotować do walki.

Skaveni dysponują własnym zestawem czarów. Mają dostęp do dwóch rodzajów magii - zniszczenia oraz zarazy. Ma do nich dostęp dwójka bohaterów (Spacz-inżynier oraz Kapłan zarazy) oraz będący lordami Szarzy Prorocy. Magią włada również jeden z Legendarnych Lordów Skavenów - Skrolk. Magia Skavenów to głównie czary ofensywne, jednak jest tu również kilka zaklęć wspomagających ich armię - na przykład takie przywołujące dodatkową jednostkę Skavenów na pole walki.

Lordowie Skavenów posiadają poziom lojalności. Niska lojalność lorda może doprowadzić do buntu, a co za tym idzie - stracenia dowodzonej przez niego armii, którą będzie należało pokonać. Lojalność lordów można zwiększać za pomocą bohatera dołączonego do armii, a także rekrutując jednostki i wygrywając bitwy.

Skaveni posiadają mechanikę żywności, której niedobory wiążą się ze sporymi minusami dla frakcji. Żywność jest pochłaniana przez posiadane osady oraz armię. Można ją też przeznaczyć na natychmiastową rozbudowę zajętej osady na wybrany poziom, a także wykorzystać ją w bitwach by przywołać dodatkowe jednostki na pole walki. Żywność zdobywa się w bitwach. Dodatkowo można ją wyprodukować w prowincjach posiadających Pastwiska.

Spaczenie w przypadku Skavenów odgrywa podwójną rolę. - Dostępni przywódcy | Skaveni w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Spaczenie w przypadku Skavenów odgrywa podwójną rolę.

Skaveni rozsiewają spaczenie w prowincjach, które ma podwójne działanie. Z jednej strony zmniejsza ono zadowolenie w prowincji, jednak za to pozwala na przywołanie dodatkowych jednostek Skavenów podczas bitwy. Dlatego warto kontrolować jego poziom i odpowiednio nim balansować - tak by niezadowolenie nie było zbyt duże, ale by można było liczyć na wsparcie w bitwach. Wpływ spaczenia na obie te rzeczy możesz sprawdzić włączając odpowiedni tryb podglądu mapy kampanii.

Skaveni walczą właściwie ze wszystkimi. Inne frakcje ich nienawidzą, zaś także między nimi dochodzi do częstych waśni. W przypadku tej frakcji nie ma co liczyć na rozbudowane możliwości dyplomacji.

Podobnie jak w przypadku każdej z ras dostępnych w podstawowej wersji gry, Skaveni mają dwóch Legendarnych Lordów. Od wyboru Legendarnego Lorda zależą bonusy jakie otrzyma twoja frakcja, a także początkowo dostępne jednostki, czy umiejętności samego Legendarnego Lorda. Dodatkowo mają oni różne pozycje startowe, co wpływa na poziom trudności w początkowej fazie gry. Dostęp do drugiego z Legendarnych Lordów podczas kampanii możesz uzyskać robiąc konfederację z jego frakcją.

Queek Łowca Głów (frakcja Klan Mors) - to potężny watażka Skavenów, będący zaciekłym wojownikiem. Rozgrywkę rozpoczyna on na południu Południowych Ziem. W pobliżu znajdują się wrogie frakcje Wysokich Elfów oraz Jaszczuroludzi, a także Skavenów, których najprawdopodobniej również będzie trzeba się pozbyć. Rozgrywkę Queekiem utrudniają jednak głównie niedobory żywności - najbliższa osada mogąca dostarczyć żywność znajduje się kawałek od jego startowej prowincji. Podczas rozgrywki tą frakcją część zdobywanego doświadczenia przez innych lordów będzie przekazywana Queekowi. Za to jednak werbowani przez niego Szarzy Prorocy będą mieli obniżoną lojalność.

Pozostałe efekty są związane z walką - zwiększone umiejętności walki podczas starć z krasnoludami oraz zielonoskórymi. Dodatkowo Klanbracia oraz Szturmoszczury (które będą stanowiły człon twoich armii) mają zmniejszony o połowę koszt utrzymania będąc w armii Queeka.

Kolejnym atutem tego przywódcy jest możliwość przyzwania dwóch dodatkowych jednostek podczas bitwy. Początkowe jednostki Queeka to: Miotacz Spacz-ognia, Szczurogry oraz Szturmoszczury z halabardami. Wszystkie te jednostki będą bardzo przydatne na początku kampanii. Miotacz-spacz ognia oprócz zadawanych obrażeń ma także duży wpływ na dyscyplinę. Szczurogry to silna jednostka potworów, a Szturmoszczury należą do elity wojowników Skavenów.

Lord Skrolk (frakcja Klan Pestilens) - jest on Skaveńskim mnichem zarazy, jego umiejętności i zaklęcia pozwalają mu osłabić jednostki wroga podczas bitwy. Dodatkowo posiada też dwa specjalne czary pozwalające mu przyzwać na pole bitwy dodatkowe jednostki. Rozgrywkę rozpoczyna on na południu Lustrii, gdzie jego wrogami będą głównie Jaszczuroludzie.

Plusem jego startowej lokacji jest bliskość osad z pastwiskami, co zapewnia regularne uzupełnianie zapasów żywności. Minusem tej lokacji jest dosyć spora odległość do najbliższego miejsca zasobu rytualnego. Podczas kampanii tą frakcję będziesz miał przyspieszone rozprzestrzenianie spaczenia, a także zmniejszony koszt niektórych budynków oraz jednego obrzędu. Dodatkowo jednostki związane z Zarazą mają zmniejszony koszt utrzymania kiedy znajdują się w armii Skrolka.

Jego początkowe jednostki to: Powiernicy Kadzideł Mnichów Zarazy, Katapulta Szpon Zarazy oraz Mnisi Zarazy. Wszystkie są jednostkami dosyć specjalistycznymi. Powiernicy Kadzideł Mnichów Zarazy oraz Mnisi Zarazy zadają w walce wysokie obrażenia, jednak są słabo opancerzone nawet jak na Skavenów. Zaś ostrzał z Katapulty Szpon Zarazy wpływa znacznie na dyscyplinę trafionej jednostki, dodatkowo przyda się także podczas oblężeń.