Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne Total War Warhammer II | Podstawy Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Gry z serii Total War należą do dosyć skomplikowanych i trudnych. Dodatkowo są również w sporym stopniu nieprzewidywalne. Choć nie da się przewidzieć każdej sytuacji to garść poniższych informacji powinna pomóc początkującemu graczowi, nim wypracuje własny styl rozgrywki.

Rozwój prowincji

Zadbaj o ład publiczny w prowincjach. Co prawda bunt wybuchnie dopiero gdy osiągnie on poziom -100. Jednak najlepiej utrzymywać go na jak najwyższym poziomie, ponieważ niski poziom ładu wiąże się również z innymi minusami dla prowincji.

Pilnuj poziomu spaczenia. Dla większości frakcji najkorzystniejszy jest całkowity brak spaczenia, dlatego staraj się go utrzymywać na jak najniższym poziomie (z wyjątkiem frakcji, dla których to korzystne). Spaczenie możesz zmniejszać choćby budując odpowiednie budynki.

Przejmuj kontrolę nad całymi prowincjami. Pozwoli ci to łatwiej zapanować nad ładem publicznym oraz poziomem spaczenia, a także otrzymasz możliwość wydania zarządzenia.

W stolicy prowincji buduj przede wszystkim budynki wysoko poziomowe. Stolica to osada, którą można rozwinąć do 5 poziomu i która posiada więcej slotów na budynki od pozostałych miast w prowincji. Część budynków można maksymalnie rozwinąć (bądź w ogóle zbudować) tylko w stolicy prowincji, więc to na nich głównie się skup zapełniając w niej przestrzeń pod zabudowę.

W pozostałych osadach wnoś w pierwszej kolejności budynki gospodarcze. Pozwoli co to na szybki rozwój ludności w prowincjach jak i poprawi stan twojego skarbca.

W zagrożonych osadach wnoś budynki obronne. W przypadku mniejszych osad jest to niezbędne by posiadała ona mury obronne (dostępne na 3 poziomie rozwoju). Będzie to też przydatne dla stolic prowincji ponieważ otrzymają większy garnizon.

Ekspansja i wojna

Staraj się odpowiednio przygotować swoje państwo zanim rozpoczniesz działania wojenne. Choć często jest to trudne, ponieważ kampania walki o Wielki Wir wymaga sprawnego działania, to dobrze przynajmniej w pewnym stopniu zapanować nad porządkiem publicznym, czy zabezpieczyć granice państwa.

Staraj się nie walczyć z kilkoma państwami jednocześnie. Nawet jeśli dysponujesz już silnym państwem, to walka na kilku frontach może cię w znacznej mierze wykończyć i skończyć się tym, że nie będziesz w stanie wybronić wszystkich granic i utrzymać nowo zajętych ziem.

Nie rozpoczynaj wojny, jeśli twoje przychody na to nie pozwalają. Jeśli posiadasz mało zapasów złota, a dodatkowo twoje fundusze są niskie, to nie ruszaj na wroga. Wzmocnij wpierw odpowiednio gospodarkę, by twój kraj był w stanie utrzymać walczące na froncie armie.

Staraj się nie wdawać w wojnę z frakcjami, których siła jest większa lub równa twojej. Co prawda rozpoczęcie takiej wojny nie oznacza z góry porażki, jednakże czeka cię wtedy wyczerpująca kampania wojenna do której będziesz musiał zaprzęgnąć wszystkie siły.

Armia i walka

Staraj się tworzyć zróżnicowane armie. Pozwoli ci się to dostosować do sytuacji w trakcie walki. Armie stworzone np. z samych strzelców czy samej jazdy będą co prawda w pewien sposób uciążliwe dla wroga, jednak w boju znacznie lepiej będą sobie radziły dobrze wyważone armie.

Nie bierz do walki zbyt wielu jednostek oblężniczych. Co prawda mogą one siać spustoszenie na polu walki, jednak kiedy wróg dotrze do twoich linii stają się one bezużyteczne i bez silnej armii poniesiesz porażkę.

Nie wysyłaj samotnych postaci do walki w pojedynkę. Choćby nie wiadomo jak potężni byli lordowie, bohaterowie czy potężne bestie w postaci smoków, to walcząc samotnie mogą zostać zalani przez przewagę liczebną wrogów i w ten sposób pokonani.

Nie wysyłaj magów do walki. Choć ich zaklęcia mogą siać spustoszenie na polu walki, to najczęściej kompletnie nie radzą sobie w walce wręcz. Dlatego lepiej gdy znajdują się oni na tyłach ochraniani przez inne jednostki.

Pilnuj dyscypliny jednostek. Kiedy pasek dyscypliny spadnie do zera twoje jednostki stracą morale i rzucą się do ucieczki z pola bitwy. Dodatkowo ucieczka jednej jednostki wpływa również negatywnie na inne oddziały.

Uważaj na zmęczenie jednostek. Zmęczone jednostki znacznie gorzej radzą sobie w walce, więc staraj się ich specjalnie nie przeforsowywać. Korzystaj też z okazji by dać swoim jednostkom chwilę na odpoczynek w trakcie bitwy.

Chroń strzelców i jednostki oblężnicze. Większość jednostek strzeleckich beznadziejnie radzi sobie w walce wręcz. Wyjątkiem są jednostki z bronią hybrydową, które mogą zarówno ostrzeliwać wroga jak i nieźle sobie radzić podczas walki.

Staraj się flankować wroga i nie pozwól by twoje jednostki zostały otoczone. Jednostki otoczone otrzymują dużą karę do dyscypliny i można je łatwo złamać. Najlepiej do flankowania nadają się jednostki konnicy ze względu na ich szybkość.

Magia

Zanim skorzystasz z opcji rutelki na początku bitwy zastanów się czy warto. Pozwala ci ona co prawda uzyskać dodatkowe punkty Wiatrów Magii, jednakże może też zmniejszyć dostępną pulę. Jeśli od razu otrzymasz sporą ilość punktów Wiatrów Magii, to nie ma sensu ryzykować ich zmniejszenia.

Nie korzystaj z większej liczby magów niż 1-2. Z uwagi na spory koszt Wiatrów Magii przy rzucaniu czarów, większa ilość magów jest bezsensowna. Braknie ci punktów Wiatrów Magii by z nich efektywnie korzystać.

Korzystaj z czarów z rozwagą. Co prawda potężne zaklęcia mogą znacznie przerzedzić szeregi wroga, jednakże ich koszt jest wysoki, a może chwilę później się okazać, że lepsze byłoby wzmocnienie własnych jednostek.

Jeśli siła twojej armii to magowie, to nie wdawaj się w walkę na terenach gdzie Wiatry Magii są słabe. Siła Wiatrów Magii określa liczbę dostępnych punktów magii podczas bitwy. Ich stan zmienia się co jakiś czas w każdej prowincji i raz są silne, a raz słabsze. Przy słabych Wiatrach Magii otrzymujesz mniej punktów do wykorzystania w trakcie bitwy.