Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Oblężenia | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Oblężenia

Choć podczas kampanii możesz wrogie osady oblegać tak długo aż obrońcy padną z braku zapasów, jednak jest to długotrwała taktyka i często niepraktyczna. Dlatego prędzej czy później dojdzie do sytuacji kiedy będziesz musiał poprowadzić szturm na osadę, bądź sam też będziesz jej bronił.

Ogólne informacje

W przypadku szturmu na osady nie posiadające umocnień czeka cię zwykła bitwa w polu z najwyżej pojedynczymi budynkami na mapie. Miasto będzie znajdowało się poza obrębem mapy i nie będzie możliwości tam wejścia podczas bitwy. Tak więc w tym przypadku żadna ze stron nie ma zbytniej przewagi nad drugą.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku obwarowanych osad. Tutaj obrońcy będą dysponować murem, który sam w sobie da im znaczną przewagę, a dodatkowo wspierać ich będzie ostrzał z wież obronnych. Jeśli zaś zostaną zmuszeni do wycofania się z murów, do dalej mogą prowadzić obronę w kilku ulicach za nimi.

Obrońcy mają oczywiście za zadanie wybić wszystkich napastników. Zaś atakujący mogą zwyciężyć na dwa sposoby - albo pokonując wszystkich obrońców, albo zajmując i utrzymując plac w centrum miasta. Podczas szturmu mogą oni korzystać z artylerii oraz potworów by przebić się przez obronę murów. Mogą mieć także na wyposażeniu tarany i wieże oblężnicze, których budowę można zlecić na mapie kampanii kiedy rozpocznie się oblężenie osady. Dodatkowo każda jednostka piechoty u atakujących ma na wyposażeniu drabiny, dzięki którym może dostać się na mury.

Obrona

Niektóre ufortyfikowane osady tą łatwiejsze w obronie od innych ze względu na krótszy odcinek muru do obrony. - Oblężenia | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Niektóre ufortyfikowane osady tą łatwiejsze w obronie od innych ze względu na krótszy odcinek muru do obrony.

Podczas obrony twoją największą przewagą są mury. Z nich łucznicy mogą łatwo ostrzeliwać wroga, a kiedy ten spróbuje dostać się na nie, będzie już tam na niego czekać piechota.

Dodatkowym wsparciem są wieże obronne. By jednak działały musisz wejść jednostkami na pole kontroli wieży, które znajduje się na murze i je przejąć. Najlepiej od razu w fazie rozstawienia ustawić jednostki przy tych wieżach, które będą miały w zasięgu wroga. Musisz mieć na uwadze, że wieże mogą strzelać tylko w ograniczonym zakresie przed siebie, a pole ich ostrzału zmniejsza się w miarę zbliżania się do wieży. Dlatego kiedy tylko zacznie się bitwa od razu wybierz poszczególne wieże i skoncentruj ich ogień na istotnych jednostkach w armii wroga. Najlepiej by były to wrogie wieże oblężnicze, ostrzał dwóch twoich wież powinien szybko zniszczyć taką konstrukcję, jednocześnie zając znaczne starty jednostce, którą była ona obsadzona. Kiedy oblężnicze wieże i inne jednostki znajdą się zbyt blisko murów byś mógł je ostrzeliwać za pomocą wież obronnych, to najlepiej skupić ich ogień na rozstawionej z tyłu artylerii i czekającej kawalerii, jeśli wróg dysponuje tymi jednostkami.

Kiedy wróg dostanie się na mury skieruj od razu przeciw niemu jednostki piechoty, a strzelcom najlepiej daj rozkaz wsparcia ich za pomocą ostrzału. Samych strzelców trzymaj z daleka od jednostek wroga. Dobrze przy obronie murów mogą sprawdzić się jednostki hybrydowe, które po ostrzelaniu wroga będą równie dobrze radziły sobie w walce w wręcz.

Pamiętaj, że wróg może zniszczyć twoje bramy, a jeśli posiada artylerię - także fragmenty murów. Poziom uszkodzenia bramy czy murów (mur jest podzielony na segmenty, każdy z własną wytrzymałością) możesz sprawdzić najeżdżając myszką na nie. Za bramami najlepiej rozstawić jednostki piechoty z bonusem do obrony. W przypadku, kiedy wróg próbuje zniszczyć twoje mury pamiętaj by zabrać w pierwszej kolejności wszystkie jednostki z danego odcinka muru, a także rozstawić jednostki za murem w pobliżu ostrzeliwanego miejsca, by potem broniły one wyłomu.

Uważaj na jednostki wroga, które rzuciły się do ucieczki. Mają one tendencję do uciekania do wewnątrz miasta i przeciwnik może odzyskać nad nimi kontrolę np. kiedy będą znajdowały się blisko punktu zwycięstwa w centrum miasta. Dlatego nawet jeśli bez problemów jesteś w stanie utrzymać mury, to trzymaj na tyłach jakieś jednostki, które będą się zajmowały likwidacją takich uciekinierów.

Jeśli siły wroga są znaczne, a ty nie masz dosyć wojska by obstawić cały mur, to najlepiej odpuść sobie jego obronę. Zamiast tego obstaw jednostkami wszystkie wyjścia z centralnego placu, na którym znajduje się główny punkt kontroli miasta i tam przeprowadź obronę.

Atak

Smok na murach może wywołać spory zamęt wśród obrońców. - Oblężenia | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Smok na murach może wywołać spory zamęt wśród obrońców.

Podczas ataku czeka cię trudniejsze zadanie, ponieważ musisz przebić się przez obronę murów.

Zdobyć mury możesz na kilka sposobów. Najprostszym jest atak na mury z wykorzystaniem wież oblężniczych (których budowę zlecasz na mapie kampanii i trwa ona kilka tur) oraz drabin, które są na wyposażeniu każdej jednostki (po wybraniu jednostki piechoty wskaż kusorem na odcinek muru - pojawi ci się opcja podstawienia drabin. Jednak musisz się liczyć z dużymi stratami podczas takiego ataku - twoje wojska zostaną ostrzelane, a na murach będą już przygotowani wojownicy. Co prawda wykorzystanie wież zmniejsza trochę poniesione straty, ponieważ dają one ochronę jednostce w niej się znajdującej. Dodatkowo po dotarciu do murów, twoi żołnierze wpadają całą grupą na niego. Jednak minusem wież jest to, że mogą one zostać zniszczone przed wieże obronne - wytrzymałość wieży oblężniczej przedstawia fioletowy wskaźnik znajdujący się nad nią. Jeśli któraś z twoich wież może zostać zniszczona wycofaj natychmiast z niej jednostkę za pomocą rozkazu u dołu ekranu "Upuść machinę oblężniczą lub artylerię"

Dobrze jest podczas szturmu wykorzystać jednostki latające by na chwilę zajęły uwagę wroga - ułatwi to twojej piechocie zadanie.

Dodatkowo możesz (i powinieneś) zniszczyć bramy miasta. Do tego możesz wykorzystać taran (który jest jednak powolny i chwilę zajmie nim dotrze pod mury), a także jednostki potworów. Bramę może zniszczyć także dowolna inna jednostka, jednak zajmie jej to oczywiście trochę czasu. Po niszczeniu bram możesz wprowadzić do miasta jednostki kawalerii i potworów by wspomogły resztę twoich sił. Przedostać się przez bramy możesz także na inny sposób, jeśli przejmiesz punkt kontroli znajdujący się za bramą, twoi żołnierze będą mogli ją po prostu otworzyć. Jednak ten sposób wiąże się z koniecznością przebicia się przez tłum obrońców.

Dodatkowo możesz oczywiście także po prostu zniszczyć mury, jednak do tego potrzebujesz artylerii. Jest to jednak opłacalne, ponieważ zmasowany atak w kilku wyłomach może szybko złamać siłę obrońców.

Podczas szturmów pamiętaj by atakować w jak największej licznie punktów na raz, by rozproszyć obronę przeciwnika. Do pierwszego szturmu wykorzystuj też przede wszystkim jednostki wyposażone w tarcze - lepiej zniosą one podejście pod mury będąc pod ostrzałem. Kiedy już przedostaniesz się przez mury będziesz musiał albo wybić obrońców, albo przejąć punkt w centrum miasta. Choć najczęściej skończy się to wybiciem obrońców, ponieważ ci będą starali się bronić tego punktu.