Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Total War: Warhammer II - Mapa kampanii
Total War: Warhammer II - Mapa kampanii
Pusty
Powiększ mapę

Mapa kampanii Total War Warhammer II | Podstawy Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Świat gry w Total War: Warhammer II obejmuje obszar trzech kontynentów (Południowych Ziem, Lustrii i Naggaroth) oraz wielkiej wyspy Ulthuan. Są to terytoria leżące na południu i zachodzie w świecie Warhammera, będące swoistymi odpowiednikami Ameryk i Afryki. Gracze mogą tutaj pokierować jedną z czterech dostępnych ras, są to:

  1. Wysokie Elfy - dumna długowieczna rasa, której domem jest Ulthuan.
  2. Mroczne Elfy - zbuntowany odłam Elfów (Druchii), będący zwolennikami Wiedźmiego Króla.
  3. Jaszczuroludzie - pradawna rasa żyjąca głównie z dżunglach Lustrii, kulturowo przypominająca Idian.
  4. Skaveni - szalona rasa szczuroludzi, skryta przed wzrokiem innych ras.

Oprócz nich na obszarze mapy znajduje się szereg innych stronnictw znanych z podstawowej części gry (jak ludzie czy krasnoludy). Dodatkowo każda z głównych ras została podzielona na szereg mniejszych frakcji z których w podstawowej wersji gry grywalne są dwie na rasę (ulegnie to zmianie w przyszłych FLC oraz prawdopodobnie DLC). Z tego względu podczas kampanii często dochodzi do sytuacji kiedy trzeba wcielić (pokojowo lub siłą) inną frakcję z wybranej rasy do swojej. Startowe pozycje każdej frakcji w podstawowej wersji gry (z wyróżnieniem tych grywalnych) obrazuje powyższa mapa.

Celem kampanii w Total War: Warhammer II jest zapanowanie na Wielkim Wirem. - Mapa kampanii Total War Warhammer II | Podstawy - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Celem kampanii w Total War: Warhammer II jest zapanowanie na Wielkim Wirem.

Podstawy mechanizmów rozgrywki podczas kampanii w ogólnym zarysie nie różnią się specjalnie od poprzednich odsłon serii. Gracz musi rozwijać swoje terytoria, a także bronić ich i podbijać kolejne ziemie. Podobnie jak w podstawowej części gry podczas kampanii dochodzi aspekt magii. Dodatkowo w tej odsłonie występuje element fabularyzacji kampanii w postaci walki o kontrolę nad Wielkim Wirem (więcej o tym w odpowiednim rozdziale).

Podobnie jak w przypadku Total War: Warhammer tutaj również na mapie kampanii i w bitwach mamy doczynienia z trzema podstawowymi typami postaci:

Legendarni Lordowie - to potężni przywódcy frakcji. W podstawowej wersji gry jest ich po dwóch na rasę. Legendarni Lordowie różnią się posiadanymi umiejętnościami oraz pozycjami startowymi, co ma wpływ na trudność kampanii. Każdy z Legendarnych Lordów ma również własną ścieżkę zadań, których wypełnienie odblokowuje unikalne przedmioty. Dodatkowo są oni nieśmiertelni, więc w przypadku kiedy np. polegną w boju, będzie można ich ponownie przyzwać po upływie kilku tur.

Lordowie - to przede wszystkim dowódcy armii. Stoją na czele poszczególnych armii i mogą werbować do niej kolejne jednostki. Biorą również osobiście udział w bitwach, a swoimi umiejętnościami mogą wzmacniać jednostki. Dodatkowo po wykupieniu odpowiednich umiejętności mogą mieć wpływ na funkcjonowanie kraju podczas kampanii. W przeciwieństwie do postaci opisanych powyżej są jednak śmiertelni.

Bohaterowie - odpowiednik agentów z poprzednich odsłon serii Total War. Mogą się samodzielnie poruszać po mapie kampanii, dokonywać sabotażu, zabójstw, a także wzmacniać własne siły. Można ich również przyłączyć do armii, wtedy pełnią rolę potężnych wojowników lub magów. Podobnie jak Lordowie mogą oni ponieść śmierć.