Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Taktyki i wykorzystanie terenu | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz podstawy dotyczące podstawowych taktyk oraz manewrów, które możesz wykorzystać podczas bitew. Znajdziesz tu również informacje na temat tego jak teren wpływa na walkę.

Szyk podczas walki

Armia walcząca w odpowiednim szyku będzie mogła lepiej odpowiedzieć na ataki wroga. - Taktyki i wykorzystanie terenu | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Armia walcząca w odpowiednim szyku będzie mogła lepiej odpowiedzieć na ataki wroga.

Chociaż każda z ras ma inne jednostki i walka nimi trochę się różni, to jednak podstawy walki są w przypadku każdej z nich takie same.

Strzelców i artylerię rozstawiaj w pierwszej linii. Dzięki temu szybciej wróg znajdzie się w ich zasięgu i mniejsze prawdopodobieństwo, że strzelcy wroga wezmą sobie za cel twoją piechotę. Lepiej stracić kilku łuczników, niż jakby twoja piechota miała być mocno przetrzebiona jeszcze zanim dojdzie do bitwy. Staraj się też wybierać strzelcom konkretne cele - zmasowany atak kilku oddziałów łuczników może błyskawicznie doprowadzić do zniszczenia całej jednostki wroga. Jeśli wróg ma potwory, to wkupiaj ja nich ogień w pierwszej kolejności - najczęściej są podatne na ostrzał i przy odrobinie szczęścia zdołasz ich się pozbyć nim dotrą do twoich linii.

Jeśli posiadasz jednostki hybrydowe, to warto ich rozstawić jeszcze przed linią łuczników. Tyczy się to przede wszystkim Straży Morskiej z Lothernu w armii Wysokich Elfów, jednostki te mogą przetrzebić znacznie wroga za pomocą łuków, a potem płynnie przejść do walki wręcz. W przypadku jednostek hybrydowych jakie znajdziesz u Mrocznych Elfów, to ci lepiej sprawdzą się bardziej na flankach.

Trzymaj podstawową piechotę za linią łuczników. W chwili kiedy wróg zbliży się do twoich linii ich zadaniem będzie ruszenie do przodu i zatrzymanie natarcia. Jeśli przód twojej armii jest chroniony już przez jednostki hybrydowe, to podstawową piechotę możesz wykorzystać do wsparcia ich lub zabezpieczenia flanek.

Dobrze jest mieć na flankach przynajmniej po jednej jednostce z bonusem do walki z dużymi przeciwnikami. Wróg będzie często starał się ciebie flankować jazdą, a także potworami, a tego typu jednostki będą mogły stawić im opór.

Jednostki elitarne, potworów, oraz bardziej specjalistyczne trzymaj z tyłu armii. Będziesz mógł je wtedy wysłać szybko tam, gdzie będą najbardziej potrzebne podczas bitwy.

Jazdę i rydwany wykorzystuj do flankowania wroga. Unikaj nimi jednostek włóczników i halabardników, a także pamiętaj by te jednostki były cały czas w ruchu. Jazda jest najbardziej efektowna podczas szarży, później ich skuteczność maleje, zaś w przypadku rydwanów zatrzymanie się i pozwolenie by wróg je otoczył może doprowadzić do szybkiego zniszczenia jednostki.

Uwaga, jednostki możesz przemieszczać w ustalonym szyku albo za pomocą zamkniętych grup, albo przytrzymując klawisz "Alt" i za pomocą LPM przeciągając zaznaczone jednostki w wyznaczone miejsce.

Wykorzystanie terenu

Podczas walk na równinach trudno o uzyskanie przewagi nad wrogiem. - Taktyki i wykorzystanie terenu | Prowadzenie bitew w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Podczas walk na równinach trudno o uzyskanie przewagi nad wrogiem.

Na mapach bitewnych można wyróżnić kilka rodzajów terenu, które mogą tobie lub wrogowi dać przewagę podczas walki. Warto przed rozpoczęciem bitwy dokładnie przeanalizować ułożenie terenu i przemyśleć jak można wykorzystać go na swoją korzyść.

  1. Wzgórza - najbardziej podstawową przewagę jaką może mieć armia podczas bitwy to przewaga wysokości terenu. Łucznicy ostrzeliwując wroga ze wzgórza mają zwiększony zasięg, zaś jednostki walczące wręcz otrzymują dodatkową premię do walki - w końcu znacznie lepiej szarżuje się z górki niż pod górkę. Oczywiście wróg również może wykorzystywać wzgórza, wtedy najlepiej żebyś podszedł do niego od strony, gdzie podejście pod górkę będzie najłagodniejsze.
  2. Lasy - zmniejszają szybkość poruszania się dużych potworów oraz konnicy, a dodatkowo pozwalają na ukrycie jednostek. Dobrze jest walczyć w lesie jeśli twoja armia jest złożona z jednostek piechoty, dzięki temu konnica wroga będzie mniej skuteczna i będziesz miał więcej czasu by zareagować na jej ruchy.
  3. Przeszkody terenowe - jeśli znajdują się naprzeciw twoich strzelców, to będą zasłaniać im widok, przez co ostrzał będzie niemożliwy. Jednak można je wykorzystać tak by pojedyncze domki lub formacje skalne chroniły twoje flanki lub tyłu - wrogowi będzie trudniej cię zaatakować z tych stron.
  4. Klify - rozstawiając swoich strzelców na klifie dasz swoim strzelcom znaczną ochronę. Wróg nie będzie mógł do nich podejść od frontu, dlatego będzie musiał je obejść będąc cały czas pod ostrzałem, zaś na flankach możesz przygotować czekającą na niego piechotę.
  5. Mokradła - większość jednostek poruszających się przez ten typ terenu otrzyma sporą karę do poruszania się i walki. Najlepiej więc rozmieścić swoje wojska na brzegu mokradeł tak, by wróg musiał przez nie przejść by do ciebie dotrzeć.