Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pole bitwy w Dragon Age Inkwizycja | Walka poradnik Dragon Age: Inkwizycja

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Pole bitwy

Podstawowe informacje

Demony to twoi główni przeciwnicy w grze - Pole bitwy w Dragon Age Inkwizycja | Walka - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Demony to twoi główni przeciwnicy w grze

Ciągłe zmagania w walce to oczywiście obowiązkowy i najważniejszy element każdego RPG. W grze zmagania toczymy samodzielnie, bądź z drużyną złożoną z maksymalnie trzech towarzyszy. Każdy towarzysz sterowany jest przez SI, lecz w każdej chwili masz możliwość przełączania się pomiędzy postaciami klikając na ich ikonę lub w ustalone klawisze. Przełączenie następuje również automatycznie, gdy twój bohater polegnie. Każdy uśmiercony członek kompani może zostać uzdrowiony z pomocą innej postaci przywracając połowę paska zdrowia, przy użyciu maga, który może zrobić to na odległość (czar Ocucenie) i przywraca pełne zdrowie lub używając chociażby amuletu, który przy śmierci rozpada się na części i uzdrawia noszącego. By wskrzesić postać na polu bitwy wystarczy podejść do niej i wcisnąć klawisz akcji. Proces trwa około 5 sekund i może zostać przerwany przez nacierających przeciwników. SI także stara się uleczyć towarzyszy jeśli ma taką możliwość, więc nie ryzykuj, gdy musisz przebiec do kompana przez całe pole bitwy. Gdy wszyscy członkowie grupy polegną następuje koniec gry i konieczność załadowania ostatniego zapisu. Po wygranej walce i opuszczeniu postawy agresywnej upadli bohaterowie odzyskują siły.

Działania taktyczne

Przykład działania kamery planowania taktycznego - Pole bitwy w Dragon Age Inkwizycja | Walka - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Przykład działania kamery planowania taktycznego

Do Dragon Age Inkwizycja wprowadzono nico bardziej rozbudowany model walki taktycznej, jednak nie na tyle skomplikowany, by przeszkadzał graczom niezapoznanym z tym schematem. Jako lider drużyny możesz wydawać jej rozkazy: ataku określonego wskazanego celu, utrzymywania pozycji lub opuszczenia trybu walki (szczególnie przydatne w sytuacjach, gdy chcesz opuścić pole bitwy, wrogowie cię nie widzą, lecz są w pobliżu). Dostępny jest także tryb zatrzymania czasu, podczas którego masz możliwość obejrzenia pełnego pola bitwy i rozeznania w sytuacji. By go aktywować wciśnij odpowiedni klawisz lub maksymalnie oddal kamerę od bohatera. Podczas planowania taktycznego masz również możliwość rozplanować układ rozmieszczenia oddziału. Jest to szczególnie przydatne podczas walk z bossami (m.in. smokami), który wyprowadzają wiele ataków obszarowych, a drużyna bywa zbita jest w ciasną grupę. Zatrzymanie czasu następuje także w sytuacjach, gdy wyprowadzasz niektóre ataki obszarowe (np. znamię szczeliny, czar naelektryzowana klatka czy rzuty granatami) podczas których widoczny jest obszar działania umiejętności/granatu.

Gra oferuje możliwość ustalenia określonych zachować towarzyszy. Ustalić moża w sumie cztery parametry:

  • próg dla ilości many/wytrzymałości - postać poniżej pewnego poziomu many/wytrzymałości nie będzie używać zdolności, przydatne gdy chcemy, aby towarzysze używali potężniejszy i bardziej kosztownych zdolności zamiast tanich sztuczek,
  • wybór celu - możliwość przełączenia pomiędzy podążaniem, a śledzeniem wskazanej postaci. Dobry wybór, gdy w drużynie np. znajduje się słabo opancerzony łucznik, którego chronić może wojownik z tarczą,
  • rezerwa mikstur leczących - jako, że mikstury używane przez towarzyszy i głównego bohatera są skumulowane, możesz nie chcieć, aby ktoś wypił ci ostatni napój,
  • próg PŻ do użycia mikstury - moment, w którym członek drużyny może użyć mikstury. Ustawiając wysoki pozwolisz im na częste stosowanie mikstur, co może szybko doprowadzić do wyczerpania zapasu, zaś zbyt niski poziom może uniemożliwić na czas użycia napoju nim wróg zada ostateczny cios.