Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 25 sierpnia 2008, 11:48

autor: Łukasz Malik

Heavy Rain - GC 2008

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już 2 lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją tej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do targów GC 2008.

Przeczytaj recenzję Heavy Rain - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już ponad dwa lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją zaprezentowanej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do tegorocznych targów Games Convention, gdzie mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy grywalną wersję.

Choć prezentacja zrodziła jeszcze więcej pytań niż odpowiedzi, to już teraz mogę stwierdzić, że to najlepsza gra na PlayStation 3 i prawdopodobnie najlepsza, najbardziej innowacyjna, najbardziej dojrzała, najlepiej wyglądająca gra tegorocznych targów. Odważne słowa? Tak, odważne, bo ekipa Quantic Dream postawiła sobie poprzeczkę tak wysoko, że w wypadku nieudanego skoku, nie wyjdzie z tego cało. Nad Heavy Rain pracuje obecnie ponad 200 osób, same sesje motion capture trwały 6 miesięcy, pracowało nad nimi 18 aktorów i kaskaderów. Opracowano technologię przechwytywania ruchu powiek i gałek ocznych, a złożoność projektu pozostawia wątpliwości, że zostanie on skończony w 2009 roku, jak obiecują twórcy.

Wszystko zaczęło się od pamiętnego dema z E3 2006.

Prowadzący prezentację David Cage – szef studia oraz główny projektant, chwalił się że mają najładniejsze menu gry na Games Convention. A i owszem, praktycznie fotorealistyczny render poruszających się kobiecych oczu robi wrażenie. Zaraz zaraz, to nie render, tylko scena generowana w czasie rzeczywistym! Pierwszy szok. Z drugiej strony, przecież na ekranie widzimy tylko wielkie zbliżenie, więc w przypadku bardziej złożonej sceny zobaczymy jakieś uproszczone modele. Nie! To model bohaterki wyjęty wprost z gry. Oprócz wspomnianej wcześniej technologii motion capture oczu, twórcy chwalą się także realistycznymi odbiciami obrazu w źrenicach oraz samo-cieniowaniem poszczególnych elementów twarzy (np. nos rzuca cień na policzki w czasie rzeczywistym).

Jednak czym jest Heavy Rain? Przygodówką? Grą akcji? Interaktywnym thrillerem? Wszystkim po trochu. Farenheitem do potęgi n-tej. Nie będzie jednak ratowania świata, wielkich konspiracji, nadprzyrodzonych mocy i kolejnego wcielenia Neo z Matriksa. Historia pozostaje wielką tajemnicą, zaprezentowane demo, nie ma związku z główną osią fabularną i prawdopodobnie w ogóle nie znajdzie się w finalnej wersji. Wszystko po to, żeby nie zepsuć nam zabawy. Jedynym tropem pozostaje ujawniony podtytuł: The Origami Killer.

Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2
Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2

Przed premierą

Studio Quantic Dream tworzy produkt, który ma dużą szansę zatrzeć złe wrażenie po grze Beyond: Dwie dusze. Choć akcja Detroit: Become Human rozgrywa się w niedalekiej przyszłości, tytuł wykazuje sporo podobieństwo do innego hitu tej firmy - Heavy Rain.

Widzieliśmy grę Call of Cthulhu – koszmar na wyspie Darkwater
Widzieliśmy grę Call of Cthulhu – koszmar na wyspie Darkwater

Przed premierą

Aż dziw bierze, że tak mało powstaje horrorów inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta. Call of Cthulhu od studia Cyanide ma szansę nadrobić ten brak z nawiązką.

Widzieliśmy polskie My Memory of Us – Valiant Hearts ma godnego następcę
Widzieliśmy polskie My Memory of Us – Valiant Hearts ma godnego następcę

Przed premierą

Debiutujące warszawskie studio Juggler Games udowadnia, że gry wideo mogą poruszać temat Holokaustu bez szokowania okrucieństwem. Ich projekt, My Memory of Us, to smutna, ale subtelna i opowiedziana w niedosłowny sposób historia o przyjaźni i podziałach.

Komentarze Czytelników (118)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
31.08.2008 20:25
odpowiedz
Endex
62
Generał

Heh jedyną gra na razie jaka mnie potrafi odprężyć to PAINKILLER :D Czysta frajda :D Na PC też jest takich dużo, ale co do konsolowych to się zgadzam, że też frajdę dają. Co powiesz o Prince of Persia Piaski Czasu. Gra boska, ale jedna rzecz jest lepsza na niż na PS2. Kamera. Myszką można nią o wiele szybciej przekręcać niż na padzie dlatego tą grę wolę na PC grać. Ta gra jest tak dobra dla mnie, że mam ładne 3 oryginały na szafie :D Jak nie grałeś to musisz zagrać. Gra warta wszystkiego

31.08.2008 20:28
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

jeszcze Virtu Tennis 3 i Street Home Court

mam pytanie co to znaczy - "native 1080p"?

31.08.2008 20:33
odpowiedz
Endex
62
Generał

A no właśnie, wiem, że PAINKILLER nie każdemu sie podoba, ale ja lubię grać w klasyczne FPP/FPS.

Co do gier które mają duszę, dorzuciłbym jeszcze starusieńkie Gorky 17, kto sie ze mną zgodzi to sie zgodzi i Gothic 1 i 2.

31.08.2008 20:37
odpowiedz
remekra
35
Horonrzy

Native 1080p oznacza że gra jest w tej roździelczości renderowana, a nie upscalowana do 1080p z np. 720p.

31.08.2008 20:44
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Aha dzięki remekra, czyli te gry co podałem + jakieś z arcade chodzą w full hd

31.08.2008 22:47
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

O trochę doszło wiadomostek:P

Remekra:P wyczułem ogromną ilośc sarkazmu. Słyszałem dokładnie wywiad i wszystko zrozumiałem :)
Z tą stronniczością nie zacznę choc jest ona widoczna od niektórych "kierowników" tego serwisu może nie aż tak duża jak na onecie ale jest :P

To zaczynamy:P
Nie ten wiarygodny serwis tak się nie nazywał :P Coś ale gamespot, ale jakbym nie usunął historii to bym Ci powiedział, ale serwis nie jest stronniczy to Ci mogę zapewnic.
Prawdą jest, że PS wprowadziło wiele nowości w swoim sprzęcie chocby zmodyfikowany RSX i Cell i jest (było) nie lada problemem by poznac ten cały układ.

Z tą opłacalnością dla "gracza" to nie jest tak samo opłacalny i dobrze o tym wiesz Remekra, wiele tytułów omija PC.
PS. Jak uciągniesz na tym Crysisa czy FC2 na ultra max to będzie nieźle :P

O Crysisa to już nie będę się tak wykłócał bo jest to bezcelowe ale napewno nie wygląda lepiej niż kilka gier na konsolę od HR jest brzydszy i killzone2 też wiem bo widziałem:P O FC 2 się nie wypowiem bo chyba Far jest lepszy :D

Grid to Grid i nie był dopracowany nawet twórcy mówili o tym ( a w świetnego GT nie pograsz na PC :P) Tłumaczyłem (chyba w ostatnim poście), że chodziło mi o to, że na konsolach tworzy się więcej gier z duszą, kiedyś było wyrównanie jak był PSX i PS2 czy Xbox. Diablo i Starcraft to jest coś ale MGS:P (sam do dziś gram barbarzyńcą w Diablo :P i w świetnego Warcrafta III)

Z tą zabawą......hmmm pewnym jest to (ja tak miałem), że "PeCeciarz" który gra kilka lat na PC i po kilku latach grania na PieCu weźmie w łapę pada i "pogra" na konsoli w FPS, to gdy robi to pierwszy raz to czuję się jakby ściskał żyletki w rękach :P Ale jak już się "załapie" to jest to cudowna rzecz. O garficę już się nie kłócę bo na PC nie jest zawsze lepsza (chyba ,że gra jest nowsza) :P

Z tym FullHD... szczerze to nawet jakby obsługiwała to różnicy z odległości 30 cm nie zobaczysz między FHD i HDR. A i tak ,żeby ją zobaczyc to musisz wiedziec na co patrzec.

Endex (nie wiem czy to do mnie ale odpowiem :P) PoP mam trzy części na PC i wolę Assasin'a klimay z Assasina jest boski szczególnie Jerozolima:P MIODZIO. Masz rację szkoda, że Gothic na 2 się skończył bo 3 nie uważam za kontynuację totalna klapa.

01.09.2008 07:19
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Muszę dołożyć jeszcze swoje "trzy grosz". Pamiętaj nie należy porównywać gry z 2007 do gry która wyjdzie w 2009:) Bo crytek (załóżmy) może wypuścić w 2010 nowy silnik i wszystkim szczena odpadnie.
A co do Far Cry to składam pre-order:) Poprostu jest tak doj***** gierka że szok

01.09.2008 09:07
odpowiedz
Endex
62
Generał

Ja osobiście do Gamespot nic nie mam bo i tak zawsze czytam recenzję graczy którzy dają ocenę małą, średnią i wysoką. Potem sobie rozmyślam co i jak na teraz tego co oni napisali i już wiem czy gra dla mnie jest czy też nie.

Gothic 3 zgadza się, nie podoba mi się.

Ja na PS2 przeszedłem na padzie grę Black, ale jakoś nie odczułem radości z grania w ta grę na tym kontrolerze :D, od czasów Commodore, potem Amiga zawsze myszka była, FPSy na myszce (tu już mówię o PC bo na Amidze w FPSy się grało na Joysticku) i naprawdę grając na padzie odczuwałem często raczej gniew :D, ale rozumie, że wielu ludzi woli myszkę a wielu zaś pada. Ja należę do tych co wolą mysz.

01.09.2008 09:54
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Mi osobiście lepiej gra się myszką oczywiste jest to że myszka jest bardziej precyzyjna:)
Ale nie ma to jak naciśnięcie spusta w padzie:)

01.09.2008 10:24
odpowiedz
tankem3
68
Senator

Gears of War , Uncharted, GT5 (zaznaczam, że to demo), Far Cry 2, Resistance 2, Killzone2. Falout 3, MGS4, Grid, Motorstorm

buehehe, Gears? Far cry 2? a o gridzie czy Falloucie zapomnij...

Crysis ma najładniejszą póki co grafike, chociąz czołówki nie odstają od niego zbyt wiele

http://pl.youtube.com/watch?v=sA8waCvKv48&feature=related (wysoka rozdziałka)
obejżyj to sobie, przeanalizuj do końca i powiedz mi ze to wygląda gorzej od MGS4

01.09.2008 11:01
odpowiedz
artattak
29
Konsul

Czytając te wojenki konsole vs pc mam nieodpatre wrażenie że na PC jest tylko jedna świetnie wygladającą gra CRISIS.
CRISIS to, CRISIS tamto na consolach wiele świetnych gierek a pc towcom tylko ten ostatni bastion pozostał CRISIS.
Co by w zachwyt nie wpaść linkiem który podesłał TENKEM3 kilka linków z gameplay z konsoli PS3

http://pl.youtube.com/watch?v=AoKTBTKIjBY&feature=relatedgt
http://www.youtube.com/watch?v=tFSXy7vX14M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Bt0UR9DId_k

01.09.2008 11:06
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Endex tylko Crysis ma podobno w sonie takie coś, co wraz z rozwojem sprzętu wzrasta też jego grafika mimo, że jest wyprodukowany w 2007 to będzie wyglądał inaczej np. 2009 na lepszym sprzęcie (może nawet lepiej:P). Podobno "nowy" silnik juz mają ale nie wypuszczą go dopóki nie wyjdzie PS4.

KubicBSK, spust jest świetny :P Ale jak się przyzwyczaisz do "precyzyjnego" celowania na padzie i się w tym aspekcie podszkolisz to pad rządzi:P

Tankem3 tak jak pisałem nie ma najlepszej grafiki:P A filmik taki sobie MGS lepszy :P

01.09.2008 11:12
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Sora, że post po postem ale edytowac nie mogłem:P

Artattak filmiki niestety nie idealnej jakości (ale na youtube jest mało filmików z takową jakością)
Drugi filmik (mimo, że nie w HD i troche obraz za mgłą) to gdybym moim kumplom i familii nie powiedział, że to gra to myśleliby, że oglądają film lub jakiś rajd.
W Killzone 2, żeby zobaczyc grafę i fizykę gry to trzeba zagrac:P

01.09.2008 13:03
odpowiedz
Endex
62
Generał

artattak, czy ja mówię, że PC jest lepszy?? Ja tylko próbuje ciągle powiedzieć, ze na PC dalej wychodzą dobre gry. W GT5 grałem, auta faktycznie są pięknie zrobione, ale co z tego skoro śwat jest słabo, a drzewa to są bitmapy jak w starszych grach?? Unchrted na tym filmiku raczej nie zachwyca, a gameplay to mi już w Max Payne bardziej odpowiadał, a co do Killzone to barziej mi to przypomina graficznie coś w stylu Unreal Engine 3.

01.09.2008 13:03
odpowiedz
artattak
29
Konsul

Szatan999 co do filmiku z autem to to działa płynnie w 1920x1080 w 60 fps.

01.09.2008 13:08
odpowiedz
artattak
29
Konsul

Endex ja też nie chcę wszczynać żadnej wojny tylko chce pokazać że nowoczesne konsole stać na wiele, bo niektórzy PC-towcy nie zdają sobie z tego sprawy.A co do Unchardet to w hi-resie naprawdę daje radę. Co do unreal engine III to silnik ten jest deko przereklamowany, przy MGS4 czy Unchardet GT5 czy chocby Richet & Clank wygląda słabiutko mam UNREALTurnament III na PS3 i przy tych tytułach i kilku innych wypadają słabiutko.

01.09.2008 14:24
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Endex!! Ja Cię teraz ochrzanię :) Nie porównuj Max Payne ( bo to jest gra legenda i jedyna w swoim rodzaju) do Uncharted bo po pierwsze, że to zupełnie inne gry, a po drugie to co napisałem w nawiasie:P.

GT5P Endex jak na przerośnięte demo to wygląda fantastycznie a te "drzewa" to poprawili i teraz wygląda "trochę inaczej" tak samo dodali trawę i nawet kwiatki:P A tak szczerze to czego oczekujesz od profesjonalnego idealnie odwzorowanego toru wyścigowego :D Tam "jabłonki" nie rosną .

Ale tym razem troszkę poważniej nie porównuj Killzone 2 do innych gier bo jest to gra bez porównania, jak kilka postów temu pisałeś o renderowanym pokazie tej gry,ale teraz ta gra wygląda lepiej niż ten render:P Tak ostrych tekstur jeszcze nie widziałem, Król FPS.

Artattak z silniczkiem masz rację nie tego się spodziewałem.

01.09.2008 14:27
odpowiedz
Endex
62
Generał

Spoko, ale nie zgadzam sie z przereklamowaniem. Gy na tym silniku są łądne i co najważzniejsze mają bardzo małe wymagania (bardzo dobar optymalizacja na PC), wiele gier na tym silniku uruchamiam na moim kompie na max detalach w rozdziałce 1024 która mi całkowicie wystarcza, ale przyznaj, że otoczenie w GT5 poza autami ma dość śerdni poziom gaficzny. Jak w zagrałem w Prologue to sie z dziwiłem, że drzewa to bitmap, góry to bitmap, i asfalt się za bardzo świeci.

Aha wojny też nie wszczynam, z Szatanem się dogadałem, wiem o co mu chodzi, a on wie o co mi chodzi i jest w porządku.

01.09.2008 14:33
odpowiedz
Endex
62
Generał

Killzone 2 to FPS, to jak nie mogę go porównywać do innego, Uncharted gra TPP więc mogę ja porównywać do innego TPP.

Co do drzew w GT5, to mówiłem na podstawie Prologue (czy jak to się pisze)

A czy KZ2 będzie królem FPS to się okaże.

Mój poprzedni post był pisany zanim zobaczyłem, że coś napisałeś, dlatego taka niezgodność może teraz wyjść z Twoim i moim poprzednim postem.

01.09.2008 15:38
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Endex silnik im nie wyszedł tak jak chcieli . To musiałeś grac w wczesną wersję GT5P bo pełnej GT5 nie ma i będzie najpóxniej w 2010 roku:P

No ale Uncharted to co innego,inny klimat.

KZ2 jest już wg. mnie królem lepszy od FC2 i Crysis

01.09.2008 16:51
odpowiedz
Endex
62
Generał

No no w GT5P grałem, pełnej nie widziałem. Nie wiedziałem, że grałeś KZ2, więc jak grałeś to lekko możesz powiedzieć, że gra króluje. Ja to niestety powiem jak zagram. Teraz to zazdroszczę bo sam jestem ciekaw gierki. Po prostu dobrze się zapowiada.

01.09.2008 17:03
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Bo pełnej nie ma a do GT5P dodali "łatkę" która podnosi poziom graficzny otoczenia dodając brakujące kwiatki bo cała reszta jest "niezła" :P

KZ2 ....... idzie się zapomniec grałem chwilkę (tak mi się wydawało :P) ale widziałem Niemca jak "pocinał" w to cudeńko, ani razu żadnego zgrzytu nie było i AI wysokie,,,,, trzeba zobaczyc nie ma co opowiadac

01.09.2008 17:26
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Takie offtop, że szok:P Ale w sumie gdzieś trzeba się posprzeczać i podyskutować:)
Z przyszłych FPS-ów to dla mnie jest "trzech króli" :)

1. Far Cry 2
2. Call of Duty 5
3. Killzone 2

01.09.2008 17:58
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

No niezły ten offtop :P

1. Killzone 2 i M.A.G. (jak będzie taki jak w trailerze i nie będzie lagów to najlepsza gra na konsole jaka kiedykolwiek powstała jeśli chodzi o strzelanki)
2.Far Cry 2
3. CofD 4 (5 robi kto inny i coś mi się zdaję, że im to niezbyt wyjdzie:P)

Ale jeśli chodzi o zabawę to czekam tylko na moje pozycję z pierwszego miejsca:P

01.09.2008 18:04
odpowiedz
Endex
62
Generał

Heh, a ja zaś inaczej. Jedyną strzelanką na jaką czekam to NecroVision polskiej produkcji, wydawaną przez ruskich. :D

01.09.2008 18:06
odpowiedz
remekra
35
Horonrzy

Haha, ale długi post.

Nie ten wiarygodny serwis tak się nie nazywał :P Coś ale gamespot, ale jakbym nie usunął historii to bym Ci powiedział, ale serwis nie jest stronniczy to Ci mogę zapewnic.

Wierz nie żebym Ci nie wierzył, ale to tak samo jak ja bym powiedział
Wiesz wczoraj widziałem słonia w kratkę, jale nie miałem aparatu by zrobić zdjęcie. ale on tam był mogę cię zapewnić
Uwierzyłbyś?;)

Z tą opłacalnością dla "gracza" to nie jest tak samo opłacalny i dobrze o tym wiesz Remekra, wiele tytułów omija PC.

Wiele tytułów powiadasz. Może dodaj że to wiele gier z PS3 omija PC, ale nie tylko bo X360 też.
Poza tym jakoś jedynymi grami jakie bym chciał zobaczyć na PC a ich nie ma i nie będzie to God of War 3 i może Killzone 2. Reszta albo jest na PC, albo będzie.
No bo chyba nie wierzysz w to że taki GoW2 albo Resident Evil 5 nie wyjdą na PC?
Owszem może trochę później, ale skoro do tego czasu jest w co grać, to jaki problem trochę poczekać? A będzie w co grać. Teraz będzie wychodziło tyle tytułów do wakacji 2009, że aż głowa boli. Nie wiem gdzie ja znajdę czas aby w nie pograć.

PS. Jak uciągniesz na tym Crysisa czy FC2 na ultra max to będzie nieźle :P

FC2 może na Ultra Max nie uciągnie ten komputer, ale konsole też nie. A na detalach odpowiadającym tych z konsol, spokojnie sobie da radę. A może i pójdzie na wyższych.
W Crysisa też dało by się na nim grać na Very High, bez AA i w 1280x1024. Zostają jeszcze tweaki.

O Crysisa to już nie będę się tak wykłócał bo jest to bezcelowe ale napewno nie wygląda lepiej niż kilka gier na konsolę od HR jest brzydszy i killzone2 też wiem bo widziałem:P O FC 2 się nie wypowiem bo chyba Far jest lepszy :D

Tak jak już kubic napisał
Crysis 2007
HR 2009
To tak samo jak ja bym powiedział że w 2010 wychodzi Crysis 2 i zje graficznie HR.
Killzone 2 to zupełnie inny styl graficzny. Mniej realistyczna jest grafika, bo akcja się dzieje na innej planecie, czasem jest trochę za dużo Blura, ale nie oznacza to że grafika jest zła. Jest inna.
Poza tym zawsze musisz brać pod uwagę że w Crysis masz w miarę otwarte przestrzenie, a nie zamknięte i małe.

Grid to Grid i nie był dopracowany nawet twórcy mówili o tym

Nie rozumiem dlaczego jest niedopracowany? Mi chodzi świetnie a grafika też jest świetna.

Tłumaczyłem (chyba w ostatnim poście), że chodziło mi o to, że na konsolach tworzy się więcej gier z duszą

No Killzone 2 to ma taką duszę że szok. To samo GoW2. Po prostu nic tylko stanąć i rozmyślać jakie to one dusze mają.


Diablo i Starcraft to jest coś ale MGS

Nie każdemu podoba się MGS, dla mnie to gra ze zbyt pokręconą fabułą. "Pokręcona" fabuła jest fajna, ale trzeba znać umiar, a dla mnie tam go nie ma.


Z tą zabawą......hmmm pewnym jest to (ja tak miałem), że "PeCeciarz" który gra kilka lat na PC i po kilku latach grania na PieCu weźmie w łapę pada i "pogra" na konsoli w FPS, to gdy robi to pierwszy raz to czuję się jakby ściskał żyletki w rękach :P Ale jak już się "załapie" to jest to cudowna rzecz. O garficę już się nie kłócę bo na PC nie jest zawsze lepsza (chyba ,że gra jest nowsza) :P

Ale ja mam pada od Xboxa 360 i czasem gram nim w Fpsy i owszem na początku było trudno, teraz już jest łatwiej. Ale pytanie po co mam grać padem skoro mogę mieć precyzyjniejszą myszkę? Na padzie nie obrócę się o 180 stopni tak szybko jak na myszce. I jak mówiłem o wygodzie to nie chodziło mi tylko o sterowanie. Ja lubię uniwersalność tego urządzenia. Jak chcę grać to naciskam ikonkę na pulpicie. A tuż po grze mogę robić masę innych rzeczy, bez przechodzenia z konsoli do PC i na odwrót.
A co do grafiki to właśnie w tym sęk, że jeśli gra jest Multiplatformowa to zawsze, albo wygląda tak samo jak na konsolach albo lepiej(głównie dzięki wyższym roź. i AA). Tylko na początku kiedy był X360 zdarzało się że gra na PC wyglądała gorzej(np. w Just Cause). Teraz pomijając lenistwo takiej Segi, która wypuściła Iron Mana i Hulka na PC, które były konwersją z PS2.
No i Fify też były z PS2, ale już nie będą(pomijając fakt że moim zdaniem sportówki na PC, to lekka pomyłka).

że na PC jest tylko jedna świetnie wygladającą gra CRISIS.

Oczywiście że nie. Stalker Clear Sky też świetnie wygląda. Tak samo Cryostasis: Sleep of Reason. Gry może bez kampanii reklamowej na cały świat, ale za to z takim klimatem że mało, która gra może się takim pochwalić.

Endex tylko Crysis ma podobno w sonie takie coś, co wraz z rozwojem sprzętu wzrasta też jego grafika mimo, że jest wyprodukowany w 2007 to będzie wyglądał inaczej np. 2009 na lepszym sprzęcie (może nawet lepiej:P). Podobno "nowy" silnik juz mają ale nie wypuszczą go dopóki nie wyjdzie PS4.

Oczywiście że jak za 3 lata go odpalisz w 1980x1200 z 16xAA to będzie wyglądał lepiej niż teraz.
Ale nie aż tak. Jego lepsze wyglądanie miało polegać na tym że Crytek miał wydawać patche, które tą grafikę polepszą, jednak zrozumiał że jest to bezsensowne.
Ale Crysis to gra wyjątkowo modyfikowalna. Więc wystarczy że wpiszesz parę komend(albo ściągniesz je) i już może np. Nie być znikających ciał. Ani pogarszania tekstur tych co są dalej.
Teraz sprzęt jest na to za słaby ale za jakiś czas nie będzie już problemu.

jak kilka postów temu pisałeś o renderowanym pokazie tej gry,ale teraz ta gra wygląda lepiej niż ten render

Nie, nie wygląda lepiej. Przypatrz się dokładnie jeszcze raz, na render a potem na aktualny Gameplay widać różnicę na korzyść rendera.
Tekstur też nie ma aż tak ostrych(jak jest gameplay to popatrz sobie na moment jak kuca przed ścianą, widać wtedy lepiej że nie są aż tak ostre), ale są one po prostu dobrze zamaskowane, Shaderami, filtrami itp. Dlatego aż tak tego nie widać.

Król FPS.

Biorąc pod uwagę, to jaka była pierwsza część, to poczekałbym z tymi opiniami.
Sam wcześniej mówiłeś że Crysis to tylko grafika, a teraz nazywasz KZ2 królem Fpsów, po gameplayu z jednego poziomu.

Co do UT3 to widzę że niektórzy zapominają że ten engine ma już swoje lata i nie jest z "wczoraj".

Szatan999 co do filmiku z autem to to działa płynnie w 1920x1080 w 60 fps.

Nie, nie działa w 1920x1080. To że gra jest w 1080p nie znaczy że jest w Full HD. GT5P chodzi w 1280x1080, a 1920x1080 jest tylko i wyłącznie w garażu(czy jak to tam się nazywa gdzie auta można oglądać), podczas wyścigu gra chodzi w 1280x1080.

Jeśli chodzi o Fpsy to
1. Crysis Warhead
2. Project Origin
3. Far Cry 2

02.09.2008 22:10
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Dobra remekra:P Cholerrnie długi post :D

Nie ten wiarygodny serwis tak się nie nazywał :P Coś ale gamespot, ale jakbym nie usunął historii to bym Ci powiedział, ale serwis nie jest stronniczy to Ci mogę zapewnic.

Niestety nie mogę znaleźc tej strony ale jak znajdę podam, ale jedna z Polskich stron też to znalazła i opublikowała na swojej, serwis jest profesjonalny i nie wrzuca, żadnych "kłamstewek"
http://www.ps3site.pl/far-cry-2-z-lepsza-grafika-na-ps3/


Z tą opłacalnością dla "gracza" to nie jest tak samo opłacalny i dobrze o tym wiesz Remekra, wiele tytułów omija PC

Znowu lekki sarkazm:P No ale niestety musisz przyznac, że na PC poza kontynuacjami gier-legend nic nie wychodzi z "duszą" na dzisiejsze kompy, no i nawet to opóźnienia dla hardcore gracza jest wielkim minusem. To tak jak z Bioshockiem na PS3.

A na detalach odpowiadającym tych z konsol, spokojnie sobie da radę

Taak, niestety FC2 nie wykorzystuję całkowitej mocy konsol, a za około 2 lata (mam nadzieję) konsolę (jedna już jest w 90 paru % "zużyta") rozwiną to co w nich drzemie do max'a swoich możliwości i za takie pieniądze (1400 zł) kompa tak dobrego nie kupisz

Tak jak już kubic napisał
Crysis 2007
HR 2009
To tak samo jak ja bym powiedział że w 2010 wychodzi Crysis 2 i zje graficznie HR.
Killzone 2 to zupełnie inny styl graficzny. Mniej realistyczna jest grafika, bo akcja się dzieje na innej planecie, czasem jest trochę za dużo Blura, ale nie oznacza to że grafika jest zła. Jest inna.
Poza tym zawsze musisz brać pod uwagę że w Crysis masz w miarę otwarte przestrzenie, a nie zamknięte i małe.

Ja też psiałem, jak producenci zrobili Crysisa:P więc "wiek" nie ma znaczenia bo dodatek do Crysisa wyglada tak jak zwykły Crysis dziś. Grałeś w Killzone2 ? :) Lub wiesz jak będzie wyglądac dokładna rozgrywka w HR i KZ2 ??:) A tak poza tym Crysis też nie jest do końca realistyczny.

Nie rozumiem dlaczego jest niedopracowany? Mi chodzi świetnie a grafika też jest świetna.

Powiedzieli, że mogli by jeszcze to lepiej zrobic.

No Killzone 2 to ma taką duszę że szok. To samo GoW2. Po prostu nic tylko stanąć i rozmyślać jakie to one dusze mają.

No Crysis ma taką duszę, że szok. GoW nie miał duszy to jest gra pusta i dla "dzieci" (bez urazy :P) Killzone 2 okażę się po premierze ( a remekra jakiej Ty chcesz fabuły od FPS drugi warcraft czy FF VII z tego nie wyjdzie, a i tak nie wiemy dokładnie o czym będzie fabuła w Killzone2)

Nie każdemu podoba się MGS, dla mnie to gra ze zbyt pokręconą fabułą. "Pokręcona" fabuła jest fajna, ale trzeba znać umiar, a dla mnie tam go nie ma.

Nie każdemu podoba się Diablo czy Starcraft:P Są gusta i guściki ale MGS ma historię jak mało gier. (Żeby nie było niedomówień jest kilkanaście gier które mają historię:D)

PAD......hmm precyzje można też wyrobic sobie na padzie tylko zależy to od wprawy. Prędkośc gałki można zmienic przynajmniej w PS3:D Jak gram to gram i nie chcę robic nic innego tylko chcę się odprężyc :) Ze sportówkami się zgadzam :P

Stalker już jedynka miała byc bombą atomową jeśli chodzi o grafikę, z 2 będzie tak samo (oby nie)

Oczywiście że jak za 3 lata go odpalisz w 1980x1200 z 16xAA to będzie wyglądał lepiej niż teraz.

Z jednym się w miarę zgadzamy:P

Nie, nie wygląda lepiej. Przypatrz się dokładnie jeszcze raz, na render a potem na aktualny Gameplay widać różnicę na korzyść rendera.
Tekstur też nie ma aż tak ostrych(jak jest gameplay to popatrz sobie na moment jak kuca przed ścianą, widać wtedy lepiej że nie są aż tak ostre), ale są one po prostu dobrze zamaskowane, Shaderami, filtrami itp. Dlatego aż tak tego nie widać.

Tak wygląda lepiej wystarczy zagrac (nie patrz na gameplay bo one tego nie pokazują co widzisz na żywo. Jeśli chodzi o ostrośc w ciągu 2 miesięcy grafika w Killzone 2 uległa znaczniej poprawie zobaczysz jak wyjdzie gra (to jeszcze coś poprawią- tylko co jeszcze zostało do poprawienia??:P)
Pierwsza częsc była lekko przereklamowana troszkę jak Crysis. A co do króla to sam się przekonasz:P

Co do UT3 to widzę że niektórzy zapominają że ten engine ma już swoje lata i nie jest z "wczoraj".

Np. crytek też nie jest od wczoraj:P

Martwię się o P. Origin coś może im to nie wyjśc :(

03.09.2008 09:38
odpowiedz
Endex
62
Generał

Szatan999, nie zapominaj, że do ciebie jako gry na PS3 mają może duszę, ale do PCtowców takie gry jak DMC nie ma duszy, tylko uważają ją za zwykłą bijatykę. Do nich duszę mają np. takie gry jak strategie, erpegi w stylu diablo, oldschoolowe strzelanki, PCtowcy mają inny gust od konsolowców.

A co do tego z KL2 co napisał remakera, to to jest prawda, tekstury w grze są strasznie niskiej jakości, przerzucone przez różne filtry. Też to widziałem i to jest filmik z jakiś targów z tego roku które jakiś czas sie temu odbyły.

A co do FC2 to jakoś nie mogę uwierzyć w to, że na PC nie będzie można uciagnać takiego AA jak na PS3, bo z tego co tam można wyczytać to AA na PS3 będzie lepsze od X360, a wersja PC będzie miała AA zbliżone do tego z X'a. Więc albo faworyzują PS3, albo nie wiedzą o mocy dzisiejszych komputerów i o dość niskiej ich cenie, bo za 2000zł lekko kupi się komputer który udźwignie tą grę na prawie Very High, ten nieszczęsny AA pewnie by trza było ino wyłączyć.

03.09.2008 09:54
odpowiedz
Endex
62
Generał

Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem, Ale szukałem tej informacji teraz na różnych stronach i nigdzie nie znalazłem takiej informacji, a jak już gdzieś było coś to był odnośnik do gamespota, na oficjalnej stronie też nic nie znalazłem (może źle szukałem??). Mo cóż pożyjemy, zobaczymy.

03.09.2008 20:37
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

Ja nie jestem PS-maniakiem( a jak nim jestem to jestem też PeCetowcem:P) Dla mnie Diablo czy Warcraft, Age of Empires, Max Payne, CofD2, Medal1itd. mają duszę.

KZ2 umówmy się na jedno kto nie widział KZ na własne oczy nie odzywa się w tej sprawie:P

AA na PS3 będzie takie jakie na PC w najwyższych ustawieniach, no bo będzie lepsze od X .
Znajdę oryginalny link to podam tę wiadomośc nawet krótki wywiad video był.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze