Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 listopada 2009, 12:15

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada

Przedstawiamy wybór najciekawszych modyfikacji jakie ukazały się w ostatnich dwóch tygodniach. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Planujemy publikować taką listę dwa razy w miesiącu. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

W związku ze zbliżającym się końcowym terminem nadsyłania prac do konkursu „Make Something Unreal” mieliśmy w ostatnich dniach prawdziwy wysyp modów oraz ich uaktualnień przeznaczonych do Unreal Tournament III. Najciekawsze z wypuszczonych to:

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #1

The Witching Hour - wyjątkowo oryginalna modyfikacja przeznaczona do rozgrywki wieloosobowej. Gracze wkraczają do nawiedzonego domu i dzielą się na dwie drużyny - jedna wciela się w duchy, a druga w ludzi.

Archasis II – bardzo sympatyczny mod fantasy przeznaczony do rozgrywki wieloosobowej. To ostatnia wersja na UT3, następne dzięki Unreal Development Kit będą całkiem samodzielną produkcją.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #2

Steam Racers – zakręcona steampunkowa gra łącząca elementy trzecioosobowej strzelaniny z wyścigami.

Unreal Tactics – który przerabia grę Epic Games w turową grę wojenną na kształt X-Com czy Jagged Alliance.

Oczywiście nie samym Unreal Engine społeczność moderska żyje. Ostatnie tygodnie obfitowały również w inne dobra.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #3

Ukazało się demo Wolf3D Remake przeznaczone do Half Life 2. Wiadomo, że to raczej zabawa retro, ale nostalgia, jaką potrafi wywołać u starszych pecetowców jest po prostu niesamowita.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #4

Ekipa tworząca The Ultimate Universe przez dwa lata rzadko dawała oznaki życia. Teraz jedna wreszcie ukazała się wersja 2.0, która całkowicie przebudowuje Star Trek Legacy, czyniąc ją znacznie lepszą grą niż to, co znalazło się ostatecznie na półkach sklepowych.

Ze snu zimowego obudziła się także modyfikacja Stargate Mod: War Begins, co poskutkowało wypuszczeniem nowej wersji beta. Zgodnie z nazwą, produkcja ta przerabia Nexus: The Jupiter Incident na uniwersum Gwiezdnych Wrót.

Tematykę kosmiczną dopełnia Master Mod do Master of Orion III. Każdy fan gier typu 4X wie jak olbrzymim rozczarowaniem była ta gra. Ta modyfikacja to jeden z ostatecznych rezultatów prac fanów mających usprawnić ten tytuł. Autor zebrał wiele innych produkcji, połączył z własną twórczością i wyszło coś, co, w przeciwieństwie do wersji podstawowej zasługuje na to, by nosić nazwę „Master of Orion”.

Ukazała się Wersja 1.4 The Nameless Mod. Produkcja tej olbrzymiej kampanii do klasycznego Deus Ex trwała 7 lat, ale w końcu osiągnęła status, który twórcy gotowi są określić jako „kompletny”. To pozycja po prostu obowiązkowa dla każdego, kto zagrywał się w legendarną produkcję Ion Storm.

Underlord – to potężna modyfikacja do Titan Quest, dodająca masę nowych materiałów i przywracająca elementy gry, które zostały w wersji oficjalnej wycięte, by zaoszczędzić na czasie produkcji.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #5

Vietnam Mod – przenoszący Call of Duty: World At War w realia wojny w Wietnamie. Autorzy trochę kiepsko wybrali czas na jego wypuszczenie, ale nie pozwólcie, by premiera Modern Warfare 2 sprawiła, że nie dacie szansy temu projektowi.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #6

Posiadacze GTR Revolution mają teraz okazję spróbować swoich sił w sezonie 2008 FIA GT. Twórca wykorzystał inne mody oraz dorzucił sporo od siebie, wszystko to by choć trochę ukoić cierpienie fanów wciąż czekających na jakiekolwiek wieści o oficjalnej kontynuacji serii GTR od Simbin.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #7

Fani Left 4 Dead byli oczywiści zajęci głównie graniem w najnowszą część serii, ale znaleźli wolną chwilę, by podzielić się z nami swoją twórczością. Przede wszystkim ukazała się doskonała nowa kampania Dead Echo do pierwszej części sagi autorstwa Valve. Inne warte zainteresowania kampanie to Infinity Recall oraz Die Screaming.

To tyle, jeśli chodzi o duże projekty, choć oczywiście nie zabrakło również twórczości o nieco mniejszym rozmachu.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #8

Warcraft III: A Haunting (wymagający dodatku Frozen Throne) zmienia klasyczną strategię w interesującą grę przygodową. Wcielamy się w niej w badaczy zjawisk nadprzyrodzonych, którzy wkraczają do rzekomo nawiedzonego domostwa.

Rainbow Six Vegas 2 Rebalanced - coś dla tych, którym nie w smak był wybitnie zręcznościowy charakter tej gry. Modyfikacja ta co prawda nie zmieni jej w Raven Shielda, ale i tak poprawa poziomu realizmu jest znaczna.

Fani Neverwinter Nights również nie próżnowali. Nie ma tygodnia by nie ukazały się jakieś sympatyczne przygody do obu gier z tej serii. Druga połowa listopada nie była wyjątkiem. Jeśli chodzi o pierwszą część sagi warto polecić osadzony w realiach uniwersum Ravenloft moduł I, Strahd. Natomiast właściciele Neverwinter Nights 2 powinni sprawdzić Blood Moon.

Najciekawsze modyfikacje drugiej połowy listopada - ilustracja #9

Aktywnością wykazała się także społeczność fanów Total War. DarthMod Empire osiągnął wersję 4.0. To potężny projekt drastycznie zmieniający Empire: Total War, tak by osiągnąć większy realizm rozgrywki i usprawnić każdy aspekt gry. Rome: Total War z kolei otrzymał aktualizację 3.5 Sparta Total War.

Wspomnijmy ponadto o starusieńkich modach do pierwszego Command and Conquer autorstwa Roba. Wypuszczone były tak wiele lat temu, że wszystkie linki do plików już dawno się zdezaktualizowały. Dlatego miłośników grania retro ucieszyć powinna wiadomość, że twórca ponownie udostępnił wszystkie swoje dzieła. Warto się nimi zainteresować - to sympatyczny kawałek historii moderskiej i szansa na obejrzenie jak to się modyfikowało gry za „starych dobrych czasów”.

Na koniec wspomnijmy, że posiadacze Dragon Age: Origins mogą rzucić okiem na opublikowaną przez nas listę najciekawszych modyfikacji do tej gry. Z kolei miłośnicy Risen mają teraz okazję poprawić wygląd roślinności w swojej grze.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej