Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 lutego 2004, 12:02

autor: Michał Musiał

Colin McRae Rally 04 - testujemy przed premierą

Czwarta odsłona rajdowej serii z firmy Codemasters sygnowanej imieniem i nazwiskiem słynnego kierowcy Colina McRae. Colin McRae Rally 04 jest najlepszą jak do tej pory częścią cyklu, starającą się jak najwierniej oddać realia rajdów samochodowych.

Przeczytaj recenzję Colin McRae Rally 04 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Zapowiedź „Colina 4” w 2003 wywołała niemały szok, a zarazem nadzieję. Po nienajlepszych opiniach z jakimi spotkała się trzecia odsłona, “Codies” zrozumieli, że współpraca z Ford Rallye Sport nie przyniosła oczekiwanych efektów. Nastąpiła zmiana kierownika produkcji gry i rozpoczęto prace nad czwartą częścią “przygód” Colina McRae. Ściślej mówiąc, nie rozpoczęto, a kontynuowano rozwój gry, która została wydana z numerem 3. Dokładnie 16-tego września ubiegłego roku miała miejsce premiera Colin McRae Rally 04 na konsole PS2 i X-Box. Oficjalnie nie zapowiedziano gry na PC, Codemasters nie chcieli udzielać żadnych informacji na ten temat. Jednak 4-tego grudnia ubiegłego roku oficjalnie potwierdzono wydanie gry na PC. Producent najwyraźniej przyłożył się do dopracowania “czwórki”, jak również do konwersji gry z konsol, bo to, co zobaczyłem w wersji beta, bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.

Jak tylko dostałem grę do rąk, ze zniecierpliwienia przeszły mnie ciarki po plecach. Jednak trzeba było wykonać rutynowe zabiegi, a więc instalacja, następnie konfiguracja. Po zabawie w cmr3 nie bardzo chciałem szaleć z grafiką, bo pamiętałem, jak potrafiła mi miejscami (na bardziej otwartych przestrzeniach) chrupać, jednak byłem niezmiernie ciekaw, co tym razem przygotowali nam graficy i spece od wydajności, więc śmiało: 1024x768x32b, wszystko na maxa i jeszcze do tego FSAA (tak na marginesie gra nareszcie – w odróżnieniu od “trójki” – rozpoznała możliwości mojej karty graficznej).

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.