AP

action points, punkty akcji

Element mechaniki rozgrywki zaczerpnięty z klasycznych systemów RPG typu „paper & pencil” oraz strategii planszowych, najczęściej wykorzystywany w komputerowych grach fabularnych – cRPG i strategiach bazujących na trybie turowym. Kierujący poczynaniami postaci gracz na każde działanie (np. przemieszczenie się, zmiana broni, oddanie strzału, przeładowanie) wydaje określoną liczbę Punktów Akcji, których limit odnawia się w kolejnej turze. Czasami twórcy gier starają się rozwinąć mechanizm o nowe opcje, uwzględniające np. aspekt zaskoczenia albo możliwość kumulowania AP.

Mechanizm punktów akcji stał się znakiem rozpoznawczym m.in. serii Fallout.

Przykłady gier, w których zastosowano mechanikę rozgrywki opartą o action points: seria Shadowrun, Jagged Aliance 2, Dual Gear.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl