Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 lutego 2007, 18:38

autor: Wojciech Gatys

Star Wars: The Force Unleashed - przed premierą - Strona 2

„Nigdy nie lekceważ potęgi Mocy” – te słowa wypowiedziane przez samego Dartha Vadera do dziś są jedną z najbardziej rozpoznawalnych kwestii w historii kina.

Nasze przygody rozgrywać się będą w czasie pomiędzy wydarzeniami z trzeciej i czwartej części gwiezdnej sagi, a prócz osobistej wendetty trzeba będzie również spełniać oczekiwania naszego mistrza. Stąd i szereg pobocznych misji, w trakcie których naszym zadaniem będzie uwolnić galaktykę od demokratycznego zagrożenia ze strony rycerzy Jedi. Udane łowy na tych mięczaków owocować będą specjalnymi premiami i oczywiście spotkają się z uznaniem Dartha Vadera.

Choć od początku do końca stać będziemy po Ciemnej Stronie Mocy, nasze decyzje będą miały wpływ na przebieg fabuły i ostateczne jej zakończenie. To z kolei ukłon Georga Lucasa w kierunku Knights of the Old Republic. Choć Force Unleashed będzie grą akcji, jej producenci zamierzają dać graczowi ograniczoną możliwość kierowania własnym losem w stylu RPG. Rozmowy z Darthem Vaderem, naszym tajemniczym towarzyszem, który zbiegł z akademii Jedi czy wyczulonymi na moc Felucianami także wpłyną na przebieg rozgrywki.

Nabroił jak Sith w składzie kryształów.

Star Wars: Force Unleashed będzie pierwszą grą tworzoną przez wewnętrzne studio LucasArts na konsole następnej generacji i wygląda na to, że firma podchodzi do sprawy ekstremalnie poważnie. Dowód? W produkcję gry zaangażowany jest nie tylko osobiście George Lucas, ale w procesie jej tworzenia pomaga również jego filmowe studio efektów specjalnych – Industrial Light & Magic! Pionier w dziedzinie SFX jeśli chodzi o srebrny ekran chce nas oczarować również w Force Unleashed. Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy ILM zajmują się grą komputerową – kilkanaście lat temu tworzyli efekty specjalne do przygodówki The Dig. Miejmy nadzieję, że tym razem będzie bardziej wystrzałowo.

Na potrzeby nowej produkcji przygotowany został zupełnie nowy silnik graficzny, w którym zastosowana zostanie rewolucyjna technologia Digital Molecular Matter (DMM) firmy Pixelux. W potocznym języku oznacza to, że wszystkie elementy w świecie gry będą zbudowane z osobnych cząsteczek – może nie do końca w skali atomowej, ale jednak. Dzięki temu strzał w betonową ścianę spowoduje odpryśnięcie jej kawałka, złamanie drewnianej deski zaowocuje deszczem drzazg, a przedmioty metalowe będziemy mogli wyginać i deformować. Niezwykle realistyczna ma być również flora planet, które odwiedzimy – zagorzali fani Wojen Gwiezdnych zapewne będą wiedzieli, co to znaczy, że roślinność na planecie Felucia będzie tak giętka, jak to opisano w powieściach... reszta śmiertelników może sobie to przetłumaczyć na przykład w taki sposób, że rośliny będą bardziej... roślinne.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.