Recenzja gry Dying Light - poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island
Do minusów dodał bym tragiczny polski dubbing. Szczególnie głosy dzieci co ogólnie psuje rozgrywkę.Infantylizm i dziecinada jakbym oglądał bajkę na mini mini. Nie wiem tylko czy na Steam jest możliwość zmiany języka dubbingu ?
sebogothic >>> jest ale liczył na pyskówkę i trollowanie. Czasami lepiej nie odpowiadać.
Mam wrażenie, że trochę przesadziliście z oceną :p Mogliście chociaż podnieść do 8.0 :P
Dopiero co marudziliście, że każdej grze dają ocene 9. Moim zdaniem 7,5 to ocena akurat dla dobrej gierki.
to jest recenzja gry czy lokalizacji?
A lokalizacja nie jest częścią gry?
Ciekawe, bo gracze znaaacznie cieplej przyjęli ten tytuł niż recenzenci. Trzeba samemu sprawdzić
Dopiero co marudziliście, że każdej grze dają ocene 9. Moim zdaniem 7,5 to ocena akurat dla dobrej gierki.
Bo to tak zawsze jest... jezeli ocena w recenzji nie zgadza sie z tym co mysla golowe wyrocznie, zawsze jest albo za duzo, albo za malo. Mozna sie z ocenami nie zgadzac, co niczego kompletnie nie zmienia. Szkoda, ze wszyscy z klapkami na oczach dostrzegaja tylko swoj punkt widzenia jako ten wlasciwy... zupelnie jakby cos takiego jak "wlasciwy punkt widzenia" w ogole istnialo.
@mario7777 no to popisales sie swoja madroscia... i co ze niby w 2014 byla by ocena 9.0 bo slabe gry byly a w 2015 juz 7.5 bo beda bardzo dobre tytuly? Prosze cie....
Minusy: niewłaściwa optymalizacja w wersji na PC << Polska gra "zasługuje" na to, żeby ją zjechać za optymalizację NA PC (co zostało wyszczególnione), ale gry od zagranicznych firm - nieważne jak skopane pod tym względem - już nie i otrzymują 9/10.
Gratulacje dla Techlandu za tak dobrą grę :) Żałuję, że nie dane mi zagrać, bo zapowiedzi i komentarze naprawdę zachęcają do Dying Light.
Jeśli gra jest lepsza niż Dead Island to dlaczego dostała taką samą ocenę ?
kub4 Z prostego powodu, recenzje pisały 2 różne osoby.
No i co z tego, że pisały to dwie różne osoby, skoro osoba, która oceniała DL wyraźnie napisała "(...)poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island". I tyle.
TobiAlex=> piszesz serio czy wkręcasz 'juniora'? :)
Jakie ma to znaczenie? Jedno i drugie to subiektywna ocena produktu.
Przyjmujesz zdanie jakiegoś gościa jako ściśle uniwersalny, niepodważalny wyznacznik jakości? Jakby dał 10.0 Dead Island to co, mielibyśmy powiększyć skalę, skoro lepsza niż Dead Island?
Ona oceniła, ale nie ona wyznaczała ocenę w tamtej recenzji.
Myśleć!
[14] --> najważniejsze, żeby ocena zgadzała się z tym, co jest w tekście.
super gra, świetna zabawa, rozgrywka na poziomie, zadania główne i poboczne z bardzo dobrą fabułą!
PS. Redakcja dała dupy, bo przez ich subiektywną ocenę (7.5) gra ma średnią 8.0, gdzie zadowolenie ponad ośmiuset graczy jest na poziomie 9.1 i to właśnie opinia graczy powinna być głównym wyznacznikiem, tego czy warto zagrać czy nie!!!
Osobiście często przeglądam gryonline.pl i jak trafie na grę z oceną 8.0 to nie jestem przekonany czy warto obciążać twardy dysk i portfel. W przypadku Dying Light warto wydać każdą złotówkę (w szczególności że i tak gra bardzo dużo nie kosztuje).
Moglibyście zmienić w końcu 7,5 na "zieloną", a nie "żółtą" ocenę, skoro już staracie się wpasować w stylistykę metacritica.
to właśnie opinia graczy powinna być głównym wyznacznikiem, tego czy warto zagrać czy nie!!!
Ale przecież nikt z batem nie każe Ci sugerować się oceną redakcji! Nikt Ci nie zabrania patrzeć na ocenę użytkowników na litość boską.
Recenzent może wystawić 3 jak mu sie podoba- co z tego.
No w końcu ta recenzja! Wiecie ile czekałem? :)
Co do polonizacji to Last of Us to to nie jest niestety. Jak usłyszałem jakiś żeński głos na jednej z tych wież myślałem że to jakiś automat Ivona...
.:Jj:. - nie każdy tak jak Ty wchodzi w oceny redakcji, ekspertów, graczy, tylko większość osób wchodząc na stronę
sugeruje się średnią, która jest widoczna na pierwszy rzut oka. Tak recenzent może wystawić ocenę 3.0 ale przez to całokształt oceny będzie mocno zaniżony. Serio tego nie ogarniasz? Przykładowo tysiąc osób - 10, ekspert - 5.0 i mamy średnią 7.5. Trochę niesprawidliwe
większość osób wchodząc na stronę sugeruje się średnią
To ich problem, jeśli budują swoją opinię na takiej podstawie i nie potrafią przeczytać recenzji.
ale przez to całokształt oceny będzie mocno zaniżony
Tak. Tak działa ten system średnich ocen.
Serio tego nie ogarniasz? Przykładowo tysiąc osób - 10, ekspert - 5.0 i mamy średnią 7.5. Trochę niesprawidliwe
Uwagi możesz zgłaszać do [email protected] czy coś takiego :)
'Ogarnianie' nie ma nic do rzeczy z oceną oceną sprawiedliwości systemu.
Gra pod wieloma względami jest lepsza od DI (sporo aspektów wykonano tutaj lepiej), ale jak na ironię to co leżało w DI, tak samo leży i tutaj - treść gry i jej fabularne zaplecze.
Jedną z większych wad pierwowzoru była powtarzalność i wtórność rozgrywki. Zadań niby było sporo, ale większość polegała na: pogadaj, zabij, przynieś, znajdź, idź gdzieś itd. Jednym słowem: nuda! To samo niestety mamy i tutaj - masę nudnych jak flaki z olejem, powtarzalnych i prymitywnych questów kurierskich w stylu "chłopca na posyłki" (czyli chyba najgorszych jakie mogą być).
Oczywiście od tego nie da się w żaden sposób uciec, patrząc od strony mechaniki gry. Zawsze wykonując zadanie w tego typu produkcji (otwarty świat lub sandbox) trzeba będzie gdzieś iść, coś znaleźć, kogoś ubić itd. Sztuką jest jednak, żeby połączyć te proste i powtarzalne czynności w sensowną całość i nadać im fabularny sens. Tego wrocławianie mogliby się uczyć od kolegów z CDP Red, którzy w pierwszym i drugim Wiedźminie pokazali, że potrafią robić ciekawe i wciągające mini-historie (dorównać im potrafią chyba tylko Rockstar i Bioware).
Np. "zbieracze ziół" okazujący się być byłymi żołnierzami szukającymi mapy skarbu, na których chce się zemścić upiór zakatowanego w czasie wojny, nilfgardzckiego wojaka.
Podstępny duch, który manipulując Geraltem stara się doprowadzić do wydania mu kedweńskiego żołnierza ("Obesraniec"). Grasujący w mieście wilkołak bawiący się w superbohatera, finalnie okazujący się być dobrym znajomym naszego protagonisty itd.
Od strony mechaniki to zupełna sztampa: pogadaj, zabij, znajdź, idź z punktu A do B itd., ale d strony fabularnej to nieraz prawdziwe majstersztyki zapadające w pamięć na długo.
O ile za pierwszym razem można było Techlandowi wybaczyć zaniedbanie tego elementu, o tyle teraz nie ma taryfy ulgowej. Robiąc grę z otwartym światem serwują nam TAKIE zadania?! Najważniejszy aspekt gry decydujący o jej sile, już drugi raz potraktowali po macoszemu, jako niemalże nieistotny dodatek do... no właśnie, czego? Sztampowej fabuły? Chaotycznej i wkurzającej na dłuższą metę walki (broń się niszczy jakby była z tektury)? Świata w którym niewiele jest do roboty? Systemu wspinaczki, który - choć ciekawy - pozbawiony jest płynności i przestrzennej intuicyjności?
Moim zdaniem ocena zasłużona. Od czasu Dead Island niczego się nie nauczyli (a przynajmniej nie tego co najważniejsze)...
Amazing_Maurice 7.0 tutaj, jak i na prawie każdym portalu o grach, to ocena średnia. Większość produkcji bez problemu ją dostaje. W miarę dobra gra zaczyna się od ok. 8.0, ok. 9.0 to dobra gra, ok. 10 to bardzo dobra gra. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że między grą powszechnie uważaną za słabą a grą dobrą nie ma tak wielkiej przepaści, jak np. wśród słabych polskich produkcji kinematograficznych a hollywodzkich hitów (film otrzymujący ok. 8.0 jest już bardzo dobry, np. wielokrotnie nagradzany Wilk z Wall Street, który dostał "tylko" 7,4).
Ale jakiej serii? Przecież to pierwsza odsłona Dying Light, może nawet i ostatnia.
Dead Island to inna gra. Gdyby chcieli kontynuować to co z niej zrobili, to nie oddaliby marki komuś innemu, a sami zrobili drugą część. Zaś Dying Light to inne priorytety. Jedyne co DL ma wspólnego z DI, to zombie i podobne rozwiązania, które są już raczej uzależnione od wydawcy.
Jak zwykle! far cry 4- bardzo wtórna gra, dragon age inkwizycja dostaly 9, 10, natomiast Alien izolacja 6,5 i teraz Dying Light. Nie rozumiem waszego systemu oceniania, jest po prostu beznadziejny . Ta gra jest świetna pod każdym względem. Bez wątpienia najlepsza gra o zombie i w dodatku polska.
Faaaajnie, totalnie denny Gat out of hell dostał 7, a nowa porządna marka z niezłymi pomysłami na siebie 7.5
Od komentarzy można dostać raka
>gra średnia
>7/10
Skąd się tacy ludzie biorą?
I nie, lokalizacja nie jest stricte częścią gry. Za to odpowiada inna ekipa.
[44] A twoim zdaniem jaką ocene powinna dostać "średnia" gra? 9/10?
Ludziom się już w dupach poprzewracało...
Druga sprawa, że na tym samym serwisie słabe Dead Island ma taką samą ocenę co świetne Dying Light "bo inny recenzent". Chore...DL to gra na 8.0/10 spokojnie. A jeżeli na 7.5 to Dead Island na 5.5
hehe tytuł "poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island" a ocena tylko 7,5 no żal mi was
banan2004: Tyle, że to nie recenzenci sprawiają, że na prawie każdym portalu tak to wygląda, tylko delikatnie ujmując dziwaczni gracze. Recenzent w przypadku gry-online wyraźnie napisał, że gra jest dobrą produkcją. Tylko w komentarzach widzę "średniak: 7/10". Serio, irytuje mnie to ;) Dlatego wolę ocenę słowną
Cześć wszystkim,
Miałem przyjemność recenzować Dying Light, więc jeżeli są jakieś dodatkowe pytania albo któreś z kwestii poruszonych w tekście są niejasne - śmiało pytajcie.
Odnośnie samej oceny, bo ta jak zawsze budzi największe kontrowersje - w swoich tekstach zawsze staram się korzystać z pełnej, dziesięciostopniowej skali. Każdy z autorów, redaktorów, współpracowników dysponuje własnym, samodzielnie i subiektywnie ustalonym "rankingiem", dlatego nie należy poniższej listy traktować jako wyznacznika czegokolwiek. Przekładając poszczególne noty na słowa, w moim przypadku wygląda to następująco.
1 - nie ruszać pod żadnym pozorem
2 - można odpalić na 10 minut i wyrzucić pudełko przez okno
3 - jeżeli rozdają za darmo, da radę się chwilę pobawić
4 - można nawet zagrać, ale po co się męczyć?
5 - średnia gra, tylko dla fanów gatunku
6 - niezła produkcja, można przy niej fajnie spędzić czas, ale ma parę rażących niedociągnięć
7 - dobra gra, jeżeli ktoś lubi te klimaty będzie zadowolony
8 - bardzo dobra gra, ma jakieś wady, ale ilość pozytywów je przytłacza
9 - rewelacyjna gra, w danym gatunku/kategorii trudno o coś lepszego
10 - arcydzieło, mistrzostwo świata, jeżeli nie masz tego na półce/w bibliotece przestań to czytać i biegnij po portfel
Dying Light plasuje się pomiędzy 7 i 8, czyli grą dobrą a bardzo dobrą. W żadnej mierze nie należy utożsamiać noty 7,5/10 ze średniakiem, o czym zresztą napisałem w samym zakończeniu tekstu.
9 - rewelacyjna gra, w danym gatunku/kategorii trudno o coś lepszego
Idealnie pasuje do DL. W swoim gatunku czyli siekania zombie nie ma nic lepszego.
@kęsik - siekanie zombie ciężko nazwać odrębnym gatunkiem. To raczej motyw przewodni. Dying Light jest przede wszystkim grą akcji, survival horrorem, a tych odrobinę lepszych niż ostatnia pozycja Techlandu kilka się jednak znajdzie ;)
Juz wiem dlaczego 7,5. Jesli gra byłaby na podobnym poziomie co DI to byłaby niższa nota,bo wymaga się więcej a dostaje to samo po tylu latach. Tak rozumując obie mają takie same oceny,bo DL jest niewiele lepsze. Gdyby był taki przeskok między kolejnymi częsciami jak między Codem 2 ,a lepszym modern warfare (4) to mozna by wystawić wyższe noty. O to chodzi w ocenach,będzie dobra ocena jeśli będzie lepsza od konkurencji/poprzedników
Dubbing tragiczny to fakt
Czy ja wiem.. "gra akcji" to zbyt szerokie pojęcie. Najważniejszymi cechami DL jest sandboksowa budowa, swobodny sposób poruszania się oraz nacisk na walkę bronią białą. Jak wiele jest produkcji na rynku, które łączą te trzy elementy?
[53] Recenzję Dead Island skrobał Hed.
"poważniejsze, lepsze i ładniejsze Dead Island" a ocena taka sama . . . żelazna logika ;)
mi najbardziej na nerwy działał system sejwuf...
[59] Obcego recenzował g4ost
@A.l.e.X - tak, to byłem ja i do dzisiaj podtrzymuję swoją ocenę :) Nie męczę się przy recenzowaniu żadnej gry, ale nie wystawiam tylko not z zakresu 8-10, co może być dla niektórych małym szokiem ;) Fakt otrzymania 7,5 w żaden sposób nie czyni z Dying Light gry średniej (wręcz przeciwnie), o czym wielokrotnie wspominałem w tekście.
Po prostu zmieńcie kolor oceny powyżej 7 na zielony, będziecie mieli mniej narzekania pod recenzjami. Skoro jedna cyferka tyle awantury może narobić to kolor wokół tej oceny tym bardziej.
Cóż, każdy ma swój gust i prawo do wystawienia oceny każdej grze. Dla mnie Alien: Isolation, to jedna z gier roku. Za Sewastopol od razu 9 a za etapy żywcem wzięte z filmu (wizyta wiadomo gdzie) daję dodatkowo 0.5
Klimat, grafika i dźwięk po prostu bezbłędne, więc 9.5 i objawienie roku. :)
"[44] A twoim zdaniem jaką ocene powinna dostać "średnia" gra? 9/10?"
5/10 to ocena dla gry średniej, przeciętniaka. Coś jak odpowiednik trójki w szkole (dostateczna). Do recenzenta oczywiście żadnej uwagi nie mam. Wg mnie 7.5 to dobra ocena. Mam tylko zastrzeżenia do osób, dla których taka ocena jest równoznaczna ze średnią grą.
Bezi2598, Twoja uwaga jest dobra, ale nikt tego nie zrobi. Przyjemnie gra się nawet w gry, którym dałbym 6/10. Gdyby to ode mnie zależało żółty kolorek zaczynałby się dopiero od 5.5 w dół.
Standard. Prawie 70 postów pod recenzją i o czym? O grze? Gdzie tam, grę każdy ma w dupie. Liczy się CYFERKA.
Idę o zakład że gdyby GOL zrezygnował całkowicie ze skali numerycznej, to ilość komentarzy pod reckami dałoby się policzyć na palcach jednej ręki.
xKoweKx [stalker.pl] Ostatnio gdzieś czytałem, że większość graczy to idioci... Odpowiednikiem szkolnej 3 może być równie dobrze 7, i to ona bardziej pasuje do skali od 0 do 10. W szkole 3 figuruje pod nazwą "dostateczna". I słaby uczeń można uznać ją za dobrą ocenę, a bardziej ambitny za złą. Tak samo z grami. Dla mnie i pewnie dla większości graczy, 7.0 jest oceną dostateczną, 7.5 dostateczną z plusem a 8.0 dobrą. Tyle, że tak jak pisałem wcześniej, słaba gra od dobrej dużo się nie różni (nie ma tak wielkiej przepaści jak w kinematografii) i 7.0 nie uważam za dobrą ocenę, tylko średnią. Inną sprawą jest, że recenzent powinien kierować się skalą ocen serwisu, dla którego pisze a nie oceniać według własnego widzimisię.
Dziecko gra w 3 fps i ma zajawke. a mi się śmiać chce , bo w to się nie da grać!
h ttps://www.youtube.com/watch?v=DXtWgerqqo4
Nie zgdzę się ze słabą optymalizacją. Gra chodzi lepiej od FC4. Mam po patchu stałe 60 klatek z suwakiem do oporu (wcześniej suwak 50 %, reszta max), a po wyłączeniu vsync miejscami ponad 100
Czy w tej grze znajdzki wszelkiego rodzaju są nanoszone na mapę czy trzeba ich szukać po całym mieście?
@JaspeR90k - wszystko trzeba znaleźć samodzielnie. Jedynym "ułatwieniem" jest możliwość włączenia impulsowego, specjalnego zmysłu, który na krótką chwilę ujawnia pobliskie przedmioty do podniesienia. Jeżeli coś podświetli się na bodajże pomarańczowo, oznacza to, że w tym miejscu jest jakaś znajdźka lub trofeum.
Jeszcze jedno pytanie czy w grze można samemu zapisywać postęp czy system zapisu opiera się tylko na automatycznych czekpointach?
[71] znajdzki nie są nanoszone na mapę
Cóż, przegrałem prawie 20h z czego jakieś 15 to misje poboczne. Mogę się pokusić o małe podsumowanie.
+ klimat (jak ktoś ogląda serial TWD poczuje się jak w domu)
+ system parkour wykonany wzorowo
+ system rozwoju postaci (czuć progres,każdy punkt jest odczuwalny)
+ misje poboczne
+ tryb nocny (serio można się zesrać)
+ grafika
+ system craftingu
+ dużo broni do walki wręcz
+ soczysty system walki
+ - dubbing pl ( bardzo nierówny, raz jest bardzo dobrze a za chwile uszy odpadają)
+ - optymalizacja (chodzi niby w porządku ale są spadki klatek nawet po patchu)
- brak systemu schodzenia z obiektów (mogliby zrobić na wzór Unity. Poważnie z jednej wieży nie dało się zejść, trzeba było skakać i prawie zginąć, irytuje dopóki nie wykupi się perka przewrotu przy upadkach z wysoka)
- strasznie drewniany model strzelania
- mało broni palnej, brzydkie modele owej broni
- tragiczna mimika twarzy postaci
- słabe modele twarzy
- niezbalansowany system niszczenia broni (na początku parę uderzeń i naprawa)
Generalnie jest bardzo ok i sam dałbym na chwilę obecną 8.0 bo bawię się świetnie ale z ostatecznym werdyktem poczekam aż przejde grę.
Ręce opadają, gdy czyta się tą recenzje. Nie jestem pewny, ale recenzent chyba grał w inna grę niż ja. Nie jest to pierwsza recenzja tego "eksperta" zmiażdżył on już przyzwoite Dead State i genialne Alien:Isolation. Uczepił się Dying Lighta w miejscach, w których inni go chwalili. Schematy misji no więc nasz bohater jest PIERDOLONYM RUNNEREM co ma siedzieć jak dziadyga w wieży i pichcić obiad? To oczywiste, że będą go wysyłać, żeby latał po różne rzeczy od tego są te osoby w Wieży. Kolejny na temat, który poruszył autor to to, że trzeba często porzucać swoje ukochane bronie. Nie wiem jak autor, ale mnie średnio przyjemnie grałoby się z bronią, którą zdobyłem 10 lvl temu plus dzięki temu jest bardziej jak w prawdziwym życiu walczysz tym czym masz "Przystosuj się albo giń". Przejdźmy dalej. Konstrukcja miasta; tak są to tureckie slumsy więc ciężko oczekiwać urozmaicenia, a moim zdaniem i tak ludzie z Techlanda odwalili kawał dobrej roboty. Niestety nie są to klimaty naszego autora gdyż on preferuje Azję Południową i Wschodnią. Czego dowiemy się z tej ciekawej strony [link] . Czepialstwo na maxa zdaje się być mottem autora, jeśli aktualnie na GOL-u pracują tacy eksperci jak ten pan to nie ma na tej stronie czego szukać.
dzięki temu jest bardziej jak w prawdziwym życiu walczysz tym czym masz
oczywiście, przecież powszechnie wiadomo, że metalowa rurka jest do naprawy po 20 uderzeniach :)
system parkour wykonany wzorowo
Nie bardzo, problem zaczyna się w momencie, gdy musisz precyzyjnie skoczyć na coś.
No proszę. W minusach wspomnienie o słabej optymalizacji. W AC:U oczywiście wszystko było cacy. W końcu rzetelny recenzent :)
Nie ważne z jakiej platformy. PS4 też miało bardzo duże spadki i ma do tej pory przecież. Z konsol gra najlepiej działa na Xbox One. Wiem, bo posiadam te dwie konsole i niestety najpierw pokusiłem sie na wersję PS4 gdzie gry nawet nie ukończyłem, bo spadki do 15 fps mnie już męczyły.
czyli z tego wynika ze techland to firma robiaca syf gry ale i tak cos zrobili bo dead island dostalo 3,7/10 a Dying Light 7,6/10 to ponad 2x wieksza ocena jak dla mnie duzo ale dalej pozostaja daleko z firmami ktore powaznie dzialaja na rynku gier dalej techland nie umie zrobic 8.0/10 a co dopiero 8,5/10 i wyzej daje rok poltore i nikt nie bedzie pamietal o tym sredniaku dying cos tam o juz nie pamietam :)
[77] Parkour jest wykonany perfekcyjnie, nie ma tutaj o czym dyskutować. Po ok. 55 godzinach spędzonych z grą mogę powiedzieć, że jest cholernie intuicyjny i naprawdę funkcjonalny, trzeba tylko samemu dobrze go ogarniać i mieć orientację w terenie. System rozwija skrzydła w drugiej dzielnicy w grze (Stare Miasto/Sektor 0), bo tam jest masa świetnych budynków i dachów. Nie ma problemów z długimi, płynnymi sekwencjami wspinaczko-skoków.
YergeN z Vergen za to trafnie zauważył nawiązania (klimat/sceny) do TWD. Dokładnie takie same miałem wrażenia :)
No jak nie ma dyskutować o czymś, jak wspinając się na antenę pod koniec gry myślałem, że kurwicy dostanę. Trzeba było skoczyć na cieniutki element polożony na wysokości głowy. Jak się skoczyło za wysoko trzymajac spację, to potrafił go przeskoczyć. Jak za nisko bez spacji, to się nie złapał.
Zresztą sam fakt, że gracz potrafi się zatrzymać podczas lotu w miejscu mówi sam za siebie. A ktowica to już w ogóle realizm pełną gęba. :) Biega się fajnie, ale perfekcji to tam nie ma.
Trochę obiektywizmu
Produkcja na 9.0 bez dwóch zdań. Klimat z TWD genialny, szczególnie na początku gry gdy jesteś leszczem, masz słabe bronie, nie znasz mapy. Nie ma szybkiej podróży, trzeba biegać, skakać, wspinać się - co dodaje realizmu (nie biorę pod uwagę kotwiczki). Jeszcze dodać przymus zbilansowanej diety i już wgl. cudo :D a co do recenzji to szkoda gadać, dobrze porównaliście z Alien: Isolation, bo obie gry zostały skrzywdzone przez jednego osobnika. Np.
Alien: Isolation, 1079 graczy ocenia na : 8.7, dwóch ekspertów na: 8.8 i nasz Pan Recenzent 6.5 :o ogólna średnia wychodzi 7.6 :o serio? dlatego, że gość ma takie widzimisię gra dostaje po tyłku? przypadek? nie sądzę
Ach to czepianie się cyferki ^^. Co do samej gry, grając w nią 15 godzin wystawiłbym ( rzecz jasna poczekam z tym do końca ) bez większego myślenia 9. Dawno już w nic tak mi się przyjemnie nie grało. Walka, system poruszania się, rewelacyjna rozwój postaci i generalnie każdy aspekt jest taki jaki być powinien. Czepiłbym się jedynie optymalizacji i tego że gra na starcie jest mocno toporna i potrafi zniechęcić. Potrzeba 2-4 godzin aby się rozkręciła.
Trochę też zdziwiło mnie iż autor recenzji grał w grę 20 godzin ale w sumie rozumiem że nie wszyscy muszą lubić robić zadania poboczne. Sam po 15 godzinach mam w statystykach 15% fabuły i 39% kompletności :P. A prawie ciągle do czegoś zmierzam, a to jakieś zadanie a to coś tam. Choć zdarzają się momenty kiedy sobie biegam po mieście i na setki sposobów tłucze zgnilców.
Rewelacyjna produkcja - szczerze nie sądziłem iż to będzie taki skok jakościowy w porównaniu do Dead Island.
kęsik ---> The Last of Us patrzy mi przez ramię i śmieje się z tego co napisałeś.
[83] Akurat kwestię kotwiczki to nie biorę pod uwagę bo mało co z niej korzystałem.
A z finałem fabularki jakoś problemów nie miałem, ale spoko.
Podwójne standardy....
AC Unity- pełne bugów, niegrywalne, 9 bo gra jest wybitna i basta(wiadomo, odgrzewany kotlet z masą bugów, lekko zmienili walkę- wreszcie)
Dying Light- również niezoptymalizowana ale to wieeelka wada, co z tego że gra unikatowa i z nowymi rozwiązaniami, w AC oczywiście fabuła zawsze "oskarowa" i nie powtarza tego samego co w poprzednich częściach, ale w DL sztampowa i okrojona, jak ktoś chce fabułę to niech sobie serial obejrzy albo w telltale pogra, w grze o zombie ciężko coś wymyślić bo temat masakrycznie wyeksploatowany. Może krytyka porównawcza nie do końca na miejscu, bo pewnie inne osoby recenzowały, ale polakom taką ocenę dawać? ;)
[80] L.
Gdzie te spadki na PS4? Możesz to w jakiś sposób zarejestrować? DigitalFoundry przeprowadziło test klatek na sekundę i to właśnie Xbox One jest daleko w tyle.
link: youtube.com/watch?v=BKuH40zGTwo
@TheLastJedi - nie do końca rozumiem, skąd wziął się mit "innowacyjności" Dying Light. Gra czerpie garściami z innych produkcji i koła na nowo nie wymyśliła - ot po prostu bazuje na sprawdzonych trickach i robi to po prostu dobrze. Unikatowych rozwiązań nie ma tu żadnych, na siłę wcisnąć można ewentualnie cykl dnia i nocy z trudniejszymi przeciwnikami (choć też nie do końca, pierwszy lepszy przykład, który chyba każdy skojarzy - Minecraft).
ocena redakcji to tylko 7,5 to jakis smiech a co jakis asassin zbugowany to z miejsca ma 9 ....
przynajmiej 9 powinna miec
Trochę przesadzacie i wyładowujecie swoje frustracje na nieodpowiedniej osobie. W grę jeszcze nie grałem, ale sam recenzja i ocena obiektywnie patrząc jest jak najbardziej w porządku. Jeśli film na IMDB dostaje 7,5 to oznacze ni mniej ni więcej, że TRZEBA go obejrzeć. Powyżej 8.0 to są same arcydzieła! Tutaj powinno być tak samo, niestety niektórzy recenzenci przesadzają. "Jest otwarty świat to dam 9.0". Nie! Na 9.0 zasługuje GTA5, jeszcze nie powstała gra na 10. Gdyby iść tym tropem ocena 7,5 oznacza, że nie ma się co zastanawiać, tylko zamawiać. Inna sprawa to brak balansu pomiędzy ocenami recenzentów. Tu leży problem, miejcie więc pretensje do innych. Jeśli Dying Light dacie 9.0, to ile wystawicie Wiedźminowi? 15?
krakoos.xbox360 jak nie grales w ta gre to sie nie wypowiadaj
zaówaz ze redakcja zawsze ocenia wysoko takie gry jak gta v i assasiny jak by im za to placili
Dying light to poezja dla fanow gatunku najlepsza gra na rynku z takich
I znowu to samo. Komentować się nie chce. Ale co tam, wypunktuję najważniejsze kwestie. Może do kogoś to w końcu dotrze?
1. Pociśniemy wikipedią - recenzja artystyczna to ocena dzieła i krytyczne refleksje autora na temat danego dzieła. Jest publikacją subiektywną w oparciu o obiektywne fakty. "Obiektywna recenzja" to oksymoron.
2. To oznacza, że autor w konkretnej recenzji wystawia ocenę na podstawie swoich, osobistych wrażeń z gry.
3. Te mogą być różne, bo o gustach się nie dyskutuje. Każdy odbiera dany element gry inaczej i to jest normalne.
4. Redakcję Gola tworzy więcej osób, a nie jedna (sic!), a to oznacza, że pojawiają się przeróżne oceny i spojrzenia.
5. Odnosząc się do podanych wcześniej w wątków przykładów (DI i DL mają taką samą ocenę) - reckę DI skrobał Hed, tę pisał Luc. I tyle w tym temacie.
6. Pamiętajcie o tym, dzieciaki - bez sensu jest gadanie, że "Gol dał temu 7, a temu 9" (patrz punkt 3, 4, 5).
7. I ostatnia pro-tip-wskazówka. Nie sugerujcie się recenzjami, do diaska! One mają dać Wam krztynę rozeznania na temat gry, a nie wskazać na co macie wydawać pieniądze. Recenzent nie jest wszechmogący i nie ma pojęcia czy macie gusta takie jak on. I vice versa. Więc krzyczenie, że "ten gość sie nie zno, bo jo dałbym ocene wyższom" jest szczytem kretnizmu.
Dzięki za uwagę!
I po co się produkujesz ? To nic nie da.Kup sobie popcorn usiądź z boku i obserwuj jak trollują się nawzajem. Dokładnie jak w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=jmMm2GEFx2w
Bo wiesz co... czasami człowieka krew zalewa jak się widzi ciągle te same teksty. I najgorsze, że to jest tendencja ogólnobranżowa, takie same zachowania obserwuję na zagranicznych serwisach. Żenada po prostu.
Ocena moim zdaniem sprawiedliwa. 7,5 powinno świadczyć o dobrej (blisko bardzo dobrej) produkcji, czyli Dying Light. Jednak biorąc pod uwagę wysokie oceny nie najlepszych tytułów (jak niesławne AC:U), można się dziwić czemu tutaj tak mało. Osobiście mam nadzieję, że redakcja będzie rezerwowała oceny 9.0 tylko dla tytułów bardzo wysokich lotów.
U mnie minus za kotwiczkę, co i tak nie używam. Nie potrzebnie chcieli zrobić Just Cause. Jest wiele metod przemieszczania, chociażby znajd po linach w mieście :)
@mohenjodaro [74]
Nie no kolego bez jaj, Fallout New Vegas to zupełnie inna gra. NV to pierszoosobowy RPG z nieliniową fabułą a Dying Light to FPS z elementami RPG i liniową fabułą. W obu produkcjach masz otwarty świat, ale DL bliżej mechaniką do serii AC (gdzie również masz otwarty świat, ale liniowa fabuła).
Misje w NV możesz wykonywać na różne sposoby np. w zależności od posiadanych statystyk zaś przebieg misji w DL jest z góry narzucony przez twórców.
@Bezel600
"-finałowa walka która sprowadza się do QTE (serio?)"
spoiler start
Jak sobie wyobrażasz inaczej walkę z człowiekiem bez jednej ręki, geniuszu? Oczekiwałeś że niepełnosprawny Rais będzie niezniszczalnym bossem, którego będziesz tłukł 20 minut?
spoiler stop
Nasza postać jest od Raisa jakoś 5 razy silniejsza i zwinniejsza, więc "walka z bossem" odbywała się w całej sekwencji przed spotkaniem z nim i nie dało się tego rozwiązać inaczej (nie wymyślając historyjki o tym, jakoby połknął cudowną pigułkę, mutując się w giganta wielkości wieżowca). Po tym argumencie już wiem, że resztę Twoich opinii o grze mogę wyrzucić do kosza, skoro na takich idiotyzmach oceniasz produkcje.
Ocena według mnie zasłużona albo nawet zawyżona o 0,5 punktu. Gra jest dobra, ale nudna i mało innowacyjna - fani gatunku może będą zachwyceni, ja też lubię walczyć z zombie, ale wolałbym, żeby twórcy skupiali się bardziej na fabule niż graficznych fajerwerkach, bo to nie jest najważniejsze...
-optymalizacja na PC - porażka po całej linii (największa wada)
Afaik to głównie problem w opcji 'view distance'.
Ja bym dodał sporo graficznych stanów średnich- niektóre tekstury, modele wołają o pomstę do nieba. Nie mówię już o recyklingu modeli postaci.
No ale gra nowa a śmiga naprawdę nieźle jak na warunki, więc coś za coś.
niż graficznych fajerwerkach
Jest sporo ładnych elementów, ale technicznych fajerwerków chyba tu nie ma. Pod względem inwestycji w technologię- gdzie Crysis gdzie Dying Light.
Średnie podliczone przez Metacritic:
PS4 na podstawie 34 recenzji - 73%
X1 na podstawie 15 recenzji - 75%
PC na podstawie 26 recenzji - (o dziwo) 80%
Ale nie, "GOL to ostatnio tragedia! Dying Light zasługuje na 9/10 albo nawet na 9,5/10! No normalnie arcydzieło! Gra wybitna! Czarny koń! Gra roku!"...
@Infernalist
Kolego nic tak mnie wkurwia mnie jak QTE znienacka. Przez całą grę nie było żadnych QTE by nagle w finałowej walce się pojawiły. QTE powinny zostać zakazane ;).
Walkę z Raisem można było rozwiązać na wiele sposobów np. osłabienie bohatera postrzałem w brzuch, nawrotem choroby itp. a nie debilnymi QTE. Albo inaczej - twórcy mogli dać cutscenkę gdzie Crane po prostu z zimną krwią zabija Raisa strzałem w głowę. I nie miałbym z tym żadnego problemu.
Bohater (przynajmniej mój) w finałowej konfrontacji z Raisem miał maksymalny poziom walki (z perkiem który niwelował zmęczenie), był uzbrojony po zęby w noże do rzucania, granaty, pistolety, karabiny, strzelby, miecze itd. Sprowadzenie walki (bądź co bądź) z jednorękim bandytą do uników poprzez wciskania odpowiednich klawiszy woła o pomstę do nieba i kłoci się z logiką.
Popatrz na to jak to rozwiązali w Far Cry 4 - Pagana Mina w ostatecznej konfrontacji można po prostu zastrzelić albo wysłuchać co ma do powiedzenia.
Nie zrozum mnie źle, ja nie doszukuje się realizmu w grze o zombie. Mnie wkurwiło to QTE.
Bo tych postach widać, że system ocen kuleje, albo specjalnie została wystawiona taka ocena, żeby pobudzić ludzi do pisania. Prościej by było nie wystawiać ocen 1-10, a coś w stylu: b. słaba, słaba, średnia, dobra, b. dobra gra. Sprzeczanie się o to czy gra powinna dostać 7,5 - 8,5 jest trochę bez sensu, gdyż oceny te pokrywają się wg. mnie w kryterium dobrej gry.
czyli moidrodzy 8,0/10 srednia :D
Właśnie przeszedłem grę. Dla mnie rewelacja. Dawno się tak dobrze nie bawiłem a jestem już starszym i doświadczonym graczem i mało która pozycja obecnie mnie rusza. Oceny powinny zaczynać się od 9 w górę.
9/10 i 10/10 powodzenia wam zycze napiszcie jeszcze ze to najlepsza gra roku 2015-2016-2017-2018-2019-2020....
Po dłuższym namyśle, obniżam ocenę do 7/10 za brak saveów.
Robienie z klienta glupka i przedłużanie w ten sposob "gameplay time" jest niepoważne.
7.5? brawo gry online moze gta v zmiencie ocene na 3/10
Izolacja 6,5; Dying Light 7,5, a Fifka niezmiennie dostaje 8,5 albo 9, chyba za sam znaczek EA.
Jakim cudem Ta gra dostała tylko 7,5 lol Co najmniej 9, nigdy nie lubiłem Dead Island i poprzedniczek po prostu wkurw.ały mnie sorry ale jakoś tak jest od czasu jak sprawdziłem demko na Steam stwierdziłem że muszę ją zakupić, Po pierwsze CO-OP po prostu super jazda grafika jak i wielkość mapy jest na b.dobrym poziomie, fakt nie zawsze się chwyta gzymsu ale i w realiach nie zawsze złapiesz piłkę:) Jest jedna wada mało różnorakich zombi:) A w nocy jest najlepsza zabawa jeśli gracie w CO-OP-ie Gorąco polecam DL bo jest świetna:)
Co za bzdura z tą optymalizacją na PC.... gra śmiga rewelacyjnie na full detail nie schodzi poniżej 100 fps..... przy 1080p i 144hz