Morderstwo w kopalni | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
Aktualizacja:
Morderstwo w kopalni

Teraz musisz skierować się do zamkniętego wejścia do kopalni, które mija się idąc dłuższą drogą do kościoła. Stojąc przy tamie, obok domu Carterów, udaj się w stronę wykutego w skale tunelu, wzdłuż linii brzegowej. Gdy przejdziesz przez kolejny tunel droga zacznie się rozwidlać. Trzyma się prawej odnogi, aż zauważysz wzgórze i dobrze widoczne zamknięte wejście. Tędy do kopalni nie wejdziesz - zamiast tego musisz udać się w prawo, na idącą w górę ścieżkę. Tam po prawej stronie ujrzysz spory kamień przy którym widać będzie napis wejdź (enter).

Wejdź do środka - początkowo droga wewnątrz kopalni jest liniowa i nie sposób się zgubić, istniejące odnogi są bardzo krótkie. Musisz dotrzeć do windy, która zabierze Cię na niższy poziom. Po wyjściu z windy dotrzesz do pieczary z torami, w której trzeba rozwiązać kolejną zagadkę zbrodni.

W pomieszczeniu po prawej stronie widać stojak na kilofy - zbadaj (inspect) go. Po odpowiednim ukierunkowaniu kamery i ułożeniu rozrzuconych słów uruchom wizję - ukaże się miejsce, w którym znajduje się zagubiony kilof (póki co jest ciemne).

Obok stojaka znajduje się szyb windy, którą należy uruchomić. Po lewej stronie znajduje się pulpit sterowniczy - wybierz opcję do góry (up). Kabina wynurzy się z wody, wewnątrz zobaczysz zwłoki kobiety - użyj na nich opcji zbadaj (inspect).

Teraz idź wzdłuż torów prowadzących na zewnątrz pomieszczenia. Przy rozwidleniu zauważysz stojącą za kupką gruzu górniczą lokomotywę. Zasiądź za jej sterami (wejdź/enter) i uruchom ją.

Cofnij maszynę tak daleko, jak się da, a następnie rusz naprzód i przebij się przez przeszkodę. Zrób kółko mijając stojak na kilofy i windę, aż wyjedziesz z pieczary. Po chwili po lewej stronie zobaczysz kilof wbity w skrzynkę zasilającą.

Zatrzymaj lokomotywę, weź narzędzie i wróć do stojaka obok windy. Odłóż kilof na miejsce - opcja napraw (fix)

Teraz podejdź do ciała i dotknij go - ponownie pojawią się świetliste punkty, do których trzeba podejść, by rozpocząć układanie chronologii tej sceny. Wszystkie znajdują się w obrębie pętli torów, nie ma więc problemu z ich odnalezieniem. Prawidłowa kolejność wydarzeń to:
1. Missy i Dale przy wejściu do pomieszczenia.
2. Missy w windzie, Dale stojący naprzeciwko.
3. Dale przy panelu sterującym windy.
4. Dale przy stojaku na kilofy.
5. Dale z kilofem w ręku.
W ten sposób odsłonięta została kolejna mroczna tajemnica rodziny Carterów. Wróć do lokomotywy.
0
- Zaginięcie Ethana Cartera - poradnik do gry
- Zaginięcie Ethana Cartera - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Mapa Red Creek Valley | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Porady ogólne | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Pułapki i czaszki | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Śmierć na torach | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Kosmiczna kapsuła | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Dom Carterów | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Dom portali | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Wiedźmi las | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Cmentarz | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Morderstwo w kopalni | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Potwór z głębin | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Samobójstwo | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Spalony dom | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Analiza zakończenia (spoilery!) | Opis przejścia Zaginięcie Ethana Cartera
- Opis przejścia
- Zaginięcie Ethana Cartera - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Vikt@ria Pretorianin
Jak zdobyć wszystkie karty kolekcjonerskie steam ?
robkl Legionista
Gra zakupiona w pre orderze na 2 tygodnie przed premierą . Poradnik skończony a nie przypisany do konta nie można go pobrać mimo zakupienia gry w sklepie GOL, mało tego przeczytać tez nie można bo tylko 33% strony mimo zakupionej tu gry jakby na domiar tego było mało pomimo pre- ordera i rozmowy z konsultantem tydzień temu dalej nie ma żadnych materiałów dodatkowych obiecanych przez sklep po prostu żenada do granic brak mi słów.... założyłem tu konto przed zakupem tej gry i póki co sromotny zawód chyba nie tak to miało wszystko wyglądać....
Verminus Senator
Nie zajmuję się sklepem, ani pomocą techniczną w sklepie, ale chyba próbujesz pobrać poradnik ze złego miejsca.
Musisz zalogować się w sklepie i wybrać:
Moje konto -> moje gry -> lista materiałów premium do których masz dostęp.
Jeżeli poradnik tam nie trafił (a powinien) to skontaktuj się jeszcze raz z pomocą techniczną sklepu, to samo tyczy się pozostałych bonusów. Za obsługę klientów sklepu odpowiada inny dział, więc jestem w stanie tylko pomóc w tej kwestii.
robkl Legionista
Dziękuję Verminus za odpowiedź własnie tam w sekcji lista materiałów premium w sklepie nie mam dostępu co do pomocy technicznej trace cierpliwosc po kontakcie w sprawie materialow dodatkowych niestety konto jakie zalozylem na GOL-u to niewypał w kilkunastu sklepach krajowych i zagranicznych nie napotkalem takich problemow jak tu ale dzieki za zauwazenie posta i odpisanie pozdrawiam
robkl Legionista
Dziękuję za przesłanie poradnika na maila i mam nadzieję, że uda się go umieścić po naprawie na moim profilu. Pozdrawiam. Przy okazji podnoszę po raz kolejny temat materiałów dodatkowych w ramach zamówienia pre-ordera czy moze coś juz wiadomo w tej kwestii od dystrybutora gry? W jakiej formie i kiedy będą te materiały dostępne.... Pewnie wiele osób czeka, które zakupiły grę u Państwa.
Piole Centurion
Mam problem już na samym początku - z pułapkami po wyjściu z tunelu. Mam wrażenie że w tym poradniku pułapka nr 2 i 3 to ta sama, a opis 2 razy mówi o pułapkach po prawej stronie.. No i chodzę w kółko szukając piątej..
sekret_mnicha Senator
W opisie rzeczywiście jest błąd, powinno być:
Po prawej stronie torów znajduje się także trzecia pułapka (nieopodal sterty kamieni zalegających na trakcji). Ostatnie dwie pułapki umieszczono po lewej stronie torów. Po podejściu do każdej użyj klawisza akcji. Kolejność odkrywania nie ma żadnego znaczenia.
Poprawimy to. Natomiast obrazki pokazują wszystko tak, jak należy. Pułapka numer 2 jest jeszcze bardziej na prawo niż pułapka 1. Na pierwszym obrazku za numerem 1 jest tunel, z którego się wychodzi.
Vlad Tepes Pretorianin
W grze można znaleźć granat, którym zabija się nurka, dzięki czemu znajdujemy snajperkę i zaliczamy kolejne zadanie...
zanonimizowany1082054 Junior
dzięki za poradnik :)
divton Chorąży
Aby odblokować osiągnięcie Steam "Tunel" należy po rozpoczęciu gry wejść w tunel z którego wyszliśmy i iść na drugą stronę.
Osiągnięcie "Niedokończona historia" związane z ukrytym zadaniem jest trochę trudniejsze do zdobycia:
1. Idziemy od drezyny w kierunku tamy, gdy skończą się tory idziemy w lewo i trzymając się lewej strony wchodzimy na nasłonecznioną polanę. Rozglądamy się i bierzemy znaleziony granat.
2. Teraz idziemy tamą w stronę zabudowań. Na tamie po prawej są 3 mini tarasy. Wchodzimy na trzeci i wybieramy wyświetloną opcje "Rzuć".
3. Na dole tamy wchodzimy do budynku generatora, wychodzimy z drugiej strony i idziemy brzegiem szukając tego co też wcześniej złowiliśmy :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
