World in Conflict - poradnik do gry
Poradnik do gry World in Conflict zawiera opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Liczne wskazówki i mapy ułatwią ogarnięcie sytuacji na polu bitwy i poprowadzenie wojsk ku zwycięstwu.
Aktualizacja:
 
World in Conflict - poradnik do gry
|  | Towarzysze! Oto nadeszły te świetlane czasy! Nasza Ojczyzna została zalana przez same dobre gry, będące dziełami przodowników pracy, prawdziwych bohaterów naszego pięknego Kraju! Jednym z tych tytułów jest bez wątpienia World in Conflict. W tę produkcję powinien zagrać każdy, kto chce być postrzegany jako obywatel z prawdziwego zdarzenia! Zrozumiałym jest, że nie każdy człowiek został stworzony do zarządzania wirtualnym wojskiem, dlatego też Partia w swojej wspaniałomyślności postanowiła stworzyć poradnik, który pozwoli każdemu zaznajomić się z tajnikami gry i ułatwi walkę z wrogami Narodu! Niniejszy dokument, w odróżnieniu od marnych, kapitalistycznych świstków, cechuje się przejrzystością i dokładnością, nie zaś biurokratycznym bełkotem, utrudniającym zrozumienie samej treści! Specjalnie dla Was, Towarzysze, opracowano opis przejścia wszystkich misji, a także listę jednostek z przedstawionymi wadami i zaletami. Masa wskazówek i map ułatwi ogarnięcie sytuacji na polu bitwy, dzięki czemu każdy z Was będzie mógł w domowym zaciszu spokojnie poprowadzić Ojczyznę ku zwycięstwu! Do grania, Rodacy! Z poradnikiem pod ręką żaden wróg Narodu nie okaże się straszny lub niezwyciężony! Powodzenia, Towarzysze! | 
Oznaczenia w poradniku:
[liczba] - odniesienie do mapy (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza liczbę na mapie);
[liczba] - początek opisu wykonania celu głównego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);
[liczba] - początek opisu wykonania celu pobocznego (liczba w nawiasie kwadratowym oznacza numer celu);
Poradnik powstał w oparciu o polską wersję językową gry. Autor przechodził wszystkie misje na normalnym poziomie trudności.
Porady ogólne
- Kierując pojazdami opancerzonymi i czołgami, staraj się ustawiać swoje maszyny przodem do wroga, albowiem to właśnie przedni pancerz jest najtwardszy. Dotyczy to także pojazdów przeciwnika, więc staraj się go okrążać i atakować od tyłu lub boków;
- Piechota przeciwpancerna jest jedną z najlepszych jednostek zwalczających czołgi, lecz jest dość słaba przeciwko piechocie wyposażonej w karabiny szturmowe. Z tego powodu należy zawsze zapewniać jej jakąś osłonę. Nie musi to nawet być inna jednostka - ściany budynku lub las też zdadzą egzamin;
- Kiedy podejrzewasz, że w lasach czai się wroga piechota, dobrze jest użyć napalmu - jest dość tani i świetnie radzi sobie z ludźmi ukrytymi między drzewami;
- Naucz się celować bronią taktyczną uwzględniając ruch pojazdów przeciwnika. Zaoszczędzi Ci to wielu problemów;
- Broń taktyczna ma trzy stopnie zaawansowania. Każdy kolejne jest bardziej efektywny od poprzedniego (np. możliwość zaatakowania artylerią większego obszaru), ale jednocześnie pociąga za sobą większe koszta punktowe;
- Takie pociski jak TOW, Shillelagh czy HESH mają to do siebie, że mogą nie trafić we wrogi pojazd, jeżeli ten jest w ruchu;
- Pamiętaj, że choć ciężka artyleria może ostrzelać niemal dowolny punkt na mapie, to już zaatakowanie wroga oddalonego o 15 metrów jest już dla niej niemożliwe;
- Zapoznaj się z ofensywnymi i defensywnymi zdolnościami jednostek - pozwalają one na prowadzenie bardziej efektywnej walki;
- Zawsze na mapie rozmieszczone są perymetry, czyli ważne i możliwe do przejęcia lokacje. Perymetry składają się z tzw. punktów perymetru. Oznaczane są poprzez białe okręgi. Ich przechwytywanie odbywa się poprzez umieszczanie w nich swoich jednostek. Gdy perymetr jest w naszych rękach, a w okręgach stacjonują sojusznicze wojska, automatycznie wznoszone są fortyfikacje. Najpierw powstaje bunkier przeciwpiechotny, potem stanowisko wyrzutni przeciwczołgowych, a na samym końcu broń przeciwlotnicza. Im więcej jednostek znajduje się w punktach perymetru, tym szybciej wznoszone są fortyfikacje. Większość zadań w trybie singleplayer wymaga nie tylko zajęcia perymetru, ale i okopania się. Na zdjęciu poniżej mamy perymetr składający się z jednego punktu.

- Jednostki latające również da się naprawiać wozami naprawczymi.

Autor: Maciej Jałowiec
Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.
 
GRYOnline
Gracze
- World in Conflict: Misja 14 - Jeszcze jedna walka
- World in Conflict: Misja 13 - Przed burzą
- World in Conflict: Misja 12 - Jeszcze raz przez wyłom
- World in Conflict: Misja 11 - Następstwa
- World in Conflict: Misja 10 - Upadek Wolności
- World in Conflict: Misja 9 - Legowisko niedźwiedzia
- World in Conflict: Misja 8 - Poza żelazną kurtyną
- World in Conflict: Misja 7 - Głębokie uderzenie
- World in Conflict: Misja 6 - Widząc słonia
- World in Conflict: Misja 5 - Ostatnia walka
- World in Conflict: Misja 4 - W góry
- World in Conflict: Misja 3 - Bitwa o Pine Valley
- World in Conflict: Misja 2 - Połączenie
- World in Conflict: Misja 1 - Inwazja!
- World in Conflict: Solucja
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.