Helmowy Jar Strona Dobra
Aktualizacja:
Helmowy Jar
Cel misji:
- Zniszcz wszystkie siły zła

Jest to jedna z lepszych misji w całej grze, bardzo efektowna, ale zarazem trudna. Zadanie jest proste - musisz się przygotować w przeciągu 10 minut do odparcia czterech dużych ataków sił zła - aż do czasu przybycia posiłków w postaci znanej armii Eomera i Gandalfa.
Musisz działać szybko, zdecydowanie i mieć oczy dookoła głowy. Nie czekając na zbawienie, postaw kilka Gospodarstw, a z lewej strony (#2 ) wybuduj Szkołę łuczniczą, w której będziesz rekrutował rohańskich Wolnych łuczników oraz Wojowników elfów (po przyjściu tych drugich - ustaw ich na lewym murze zwanym Przepustem Helmowego Jaru - #3 ). Łuczników rekrutuj do oporu i pamiętaj ich maksymalnie ulepszać (dlatego przedtem konieczna jest budowa Zbrojownii, w której możesz - a nawet musisz ulepszyć kilka rzeczy). W paru miejscach znajdziesz też cenne skarby (m.in. #1 i #2 , przed bramą gdy wrócą wieśniacy i we wewnętrznej grobli).

Pierwsze ataki będą tylko z lewej strony, na Przepust, dlatego obstaw je wszystkimi dostępnymi jednostkami. Niezbędny będzie tu Legolas (i jego moc Szkolenia łuczników), a także Gimli i Aragorn którzy wespół zajmą się zabijaniem gości z zewnątrz (wchodzących na drabinkach). Szczególną uwagę musisz zwrócić właśnie na panów z drabinkami - zabijaj ich szybko, bowiem gdy wejdą do środka mogą posłać na tamten świat wielu Twoich łuczników. W czasie walki cały czas rekrutuj nowe bataliony Wolnych łuczników Rohanu oraz Wojowników elfów i wysyłaj ich na Przepust.
Przy drugim oraz trzecim ataku wróg podejdzie pod bramę główną i będzie chciał przedostać się do środka. Nie pozwól mu na to. Wieśniakami cały czas naprawiaj zepsutą bramę, a balisty przeciwnika najlepiej zmieść z powierzchni ziemi Gimlim (jego moc Zabójcy potrafi zdziałać wiele). W tym samym czasie obok głównej Twierdzy Helmowego Jaru zbuduj Studnię oraz Stajnie, w której stwórz po 2-3, a najlepiej po 4 bataliony Jeźdźców i Łuczników Rohanu. Dobrze byłoby ich odpowiednio ulepszyć. Z taką armią możesz być pewien sukcesu.

Wróg w końcu przebije się przez mury, ale staraj się główną bramę trzymać "przy życiu" maksymalnie długo. Gdy Przepust będzie już historią, wszystkich żyjących łuczników ustaw na murze wewnętrznym - zyskasz na czasie. Gimlim i Aragornem cały czas przeszkadzaj w wyważeniu głównej bramy, najlepiej aż do 4-5 minut przed przyjściem posiłków. Jeśli już nie dajesz rady, cofnij wszystkich bohaterów w okolice Twierdzy - tam, gdzie masz niezłą kawalerię. Pozostaje się tutaj bronić zawzięcie aż do przyjścia armii Eoomera (licznik czasu masz z lewej strony), więc rób co w Twojej mocy, by udało się przetrwać. Moc Zabijania Gimliego oraz bataliony Jeźdźców zrobią swoje, pamiętaj tylko o chronieniu Jeźdźców przed pikinierami (na nich najlepsi są Łucznicy Rohanu). Po chwili będziesz mógł przywołać Gandalfa oraz resztę swoich, z pomocą których w pył rozmieciesz siły wroga. Oczywiście w pierwszej kolejności pędź z pomocą do Helmowego Jaru, zrób tam porządek i dopiero potem wyrusz na ostateczną bitwę. Zniszczenie wrogich osad nie powinno teraz stanowić problemu - wszak Gandalf i armia Eomera są silne.
0
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth
6 grudnia 2004
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - poradnik do gry
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - poradnik do gry
- Strona Dobra
- Moria Strona Dobra
- Rohan Strona Dobra
- Lothorien Strona Dobra
- Zachodnia Bruzda Strona Dobra
- Amon Hen Strona Dobra
- Wschodni Rohan Strona Dobra
- Zachodni Emnet Strona Dobra
- Skraj Fangornu Strona Dobra
- Fangorn Strona Dobra
- Wrzosowisko Strona Dobra
- Helmowy Jar Strona Dobra
- Isengard Strona Dobra
- Północne Inthilien Strona Dobra
- Rozstaje Strona Dobra
- Kair Andros Strona Dobra
- Osgiliat Strona Dobra
- Jaskinia Szeloby Strona Dobra
- Minas Tirith Strona Dobra
- Środkowe Inthilien Strona Dobra
- Emyn Arnen Strona Dobra
- Las Druadan Strona Dobra
- Ujście Rzeki Entów Strona Dobra
- Emyn Muil Strona Dobra
- Dunharrow Strona Dobra
- Dagorlad Strona Dobra
- Czarne Wrota Strona Dobra
- Strona Dobra
- Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - poradnik do gry
Komentarze czytelników
JOY Generał

U_N w co ty grałeś :P
Ten lotr jest zajefajny ale nie grac na najniższym poziomie bo kicha straszna (znaczy wróg siedzi w dziupli)
zanonimizowany277508 Junior
Dodam jeszcze, że do Lothrien bochaterów ustawić przy moście, a bataliony ustawić dalej od mostu, w pół okręgu. A to klikanie prawym... no cuż, to jest wkurzające kiedy legol używa ataku sokoła na giblinka, kiedy tuż obok biegnie trol jaskiniowy:P
smok wawelski Chorąży
JOY,U_N prawdopodobnie grał w grę Władca Pierścieni - Drużyna Pierścienia .
zanonimizowany358994 Centurion
U_N napewno grał w Drużynę Pierścienia... Ta gra jest fajna, jak sie lubi troche pomyslec... Ja w nia grałem i uważam ze jest fajna (pomijając, ze fabuła nie jest identyczna jak w książce...). A Bitwa o Śródziemie, to świetna gra... chociaż 2 jest odrobinke lepsza... (znowu fabuła nie jest identyczna...)
moja ocena, to 9/10
zanonimizowany689684 Centurion
Wporzo poradnik gra super przeszedłem dobrą i złą stoną
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.