Weedcraft Inc: Marketing
Aktualizacja:
Z postępem rozgrywki w Weedcraft Inc uzyskasz dostęp do marketingu. Jego umiejętne wykorzystanie może dać Ci znaczą przewagę. Pozwoli on wpłynąć na twój wizerunek oraz skłonić nowe grupy społeczne do zakupu twojego towaru. Możesz go także wykorzystać do antyreklamy konkurencji. Poniższy rozdział zawiera omówienie tej mechaniki oraz porady jak skutecznie ją wykorzystać.
Z marketingiem wiąże się błąd. Możliwe, że po zakończeniu danej kampanii, produkcja przyspieszy czas o kilka miesięcy generując za każdy z nich ujemny przychód. Spowoduje to przegraną przez bankructwo, a sam ekran końca gry będzie się pętlił w nieskończoność. W celu naprawy błędu musisz wczytać ostatni ręczny zapis gry i w czasie trwania kampanii dokonać kolejnego ręcznego zapisu.
Marketing dzieli się na trzy kategorie każda z nich wpływa na rozgrywkę w innym stopniu. Charakterystyka poszczególnych z nich została ukazana w poniższej tabeli:
Nazwa kampani | Na Co wpływa? | Zastosowanie |
Kampania społeczna | Zwiększa poparcie dla marihuany | Cześć grup społecznych jest bardzo konserwatywna, a ich poparcie dla marihuany jest bardzo niskie. Jeśli uda Ci się je zwiększyć zaczną oni kupować towar i pozyskasz kolejne rynki zbytu. |
Reklama odmiany | Zwiększa zadowolenie z danej odmiany u konkretnej grupy społecznej | Jeśli masz miejscówkę, w której ocena twojej odmiany jest niższa niż u konkurencji, to możesz wykorzystać ten rodzaj kampanii, to zmiany takiego stanu rzeczy |
Antyreklama | Pogorszenie opinii o konkurencji | Jeśli chcesz zyskać większą przewagę nad konkurencją to możesz wykorzystać tą formę marketingu to pogorszenia opinii o nich wśród klientów. |

W przypadku każdej kampanii musisz wybrać szereg parametrów, które definiują to w jakim stopniu i do kogo trafi ta reklama. Większość elementów do wyboru jest wspólna. Jest to czas trwania, środek przekazu i tematyka, do której ma się ona odwoływać. Siła działania kampanii zależy od dobranych parametrów. Jeśli dobierzesz je niewłaściwe to cała akcja może skończyć się fiaskiem. Tak więc jeśli chcesz zyskać poparcie, że strony grup skupionych wokół nauki tak jak np. Technokraci, to musisz wykorzystać Internet i odwoływać się do haseł takich jak edukacja czy technologia. Grupy bardziej konserwatywne takie jak emeryci będą preferować gazety i odwołania do rodziny. Do klasy średniej jak radni dotrze natomiast telewizja i hasła związane z pracą i pieniędzmi.

Czas trwania kampanii jest równoznaczny z czasem trwania jej efektów. Im dłużej jednak będziesz chciał ją prowadzić tym większe koszty poniesiesz. Optymalną opcją jest wybranie półroczne kampanii. Masz także ograniczenie co do liczby prowadzonych jednocześnie kampanii. Dlatego musisz dokładnie analizować sytuację i decydować która opcja jest w danym momencie najbardziej opłacalna.
Komentarze czytelników
maniek358257 Legionista
Słaby ten poradnik, nic przydatnego. Przeszedłem pierwszy scenariusz i mam kilka porad:
1. jak pracownik awansuje i chce więcej hajsu to suwak z pieniędzmi idealnie na środku zawsze działa
2. jak już odblokujesz badania nowych rodzajów zioła to sprawdź w tym spisie ludności jakie cechy najbardziej lubią i zrób taki rodzaj zioła z tych wszystkich cech
3. warto robić te zadania od różnych ludzi bo dobrze płacą i odblokowują przydatne perki
4. na początku warto gadać z całą konkurencją, wbić friendly i wtedy poprosić o nowy rodzaj zioła za darmo
5. mega opłaca się mieć licencję w każdym domu w którym masz produkcje zioła, nie musisz wtedy mieć żadnej przykrywki(np. pizzeri), dzięki temu dodatkowy pokój na hodowle i nie trzeba mieć tych wywiewaczy smrodu co daje +1 roślinke
6. zawsze warto nie wydawać całej kasy, żeby mieć coś w razie wjazdu policji na przekupienie itp.
Chyba wszystko najważniejsze, a i najważniejsze
- nie spieszyć się z wykonywaniem głównego zadania od brata, to najszybsza droga to bankructwa, zawsze warto na bieżąco ulepszać swoje hodowle wbić trochę hajsu i dopiero zrobić główne zadanie. Skończyłem mając 2mln, w każdym mieście miałem po 2 budynki z największą ilością pokoi tylko na hodowle i 3-4 miejsca do handlu
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
