Warlords Battlecry 2: Klasy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Klasy

Już na samym początku stajemy przed niezwykle trudnym zadaniem - wyborem Herosa który towarzyszyć nam będzie we wszystkich potyczkach. Całej sytuacji powagi nadaje fakt, iż w co najmniej 51% od tej jednej postaci będzie zależał los wszystkich potyczek! Potężny Heros to ponad połowa sukcesu - taktyka i nasze umiejętności są wyłącznie dodatkiem! Niejednokrotnie wygrywałem bitwy podczas których nie wybudowałem nawet jednego budynku, czy też jednostki! Doświadczony bohater jest w stanie sam ubić legion nieprzyjaciół, zniszczyć ich budynki i jeszcze starczy mu czasu by obejrzeć film w TV ;). No, ale koniec wodolejstwa - przyjrzyjmy się kilku zastawieniom.

W WB2 mamy cztery główne profesje: Wojowników, Łotrów, Kapłanów i Czarodziei.

Dodatkowo każda z nich ma kilka specjalizacji (np. wojownik może zostać Barbarzyńcą, czy też Łowca, a Kapłan - Uzdrowicielem, Druidem, Szamanem etc.). Razem daje to obłędny wybór z pośród 20 możliwości! Bohater bohaterowi nierówny, który z nich jest więc najlepszy, który okaże się najlepszym wyborem? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć jak powinna wyglądać kariera naszego Herosa. Analizując ich umiejętności można ten wybór choć troszkę ułatwić. Każdego z bohaterów charakteryzują cztery główne współczynniki: Siła, Inteligencja, Zręczność i Charyzma. To jednak nie wszystko - bezpośrednio współczynników zależy w jakim stopniu nasz pupil rozwinął kluczowe dla rozgrywki umiejętności. Jest ich dziesięć więc watro poświęcić im troszkę miejsca.

Nazwa umiejętności

Opis

Sposób liczenia punktów

Walka

Umiejętności walki wręcz

Siła + Siła

Zdrowie

Ilość punktów życia i ich regenerację

Siła + Zręczność

Szybkość

Prędkość z jaką nasz heros będzie się przemieszczał

Zręczność + Zręczność

Dowodzenie

Odpowiada za obszar na którym nasze Bohater wpływa na pobliskie oddziały, zwiększa ilość jednostek które możemy wyprodukować

Inteligencja + Charyzma

Morale

Zwiększa siłę i szybkość podległych nam oddziałów

Zręczność + Charyzma

Magia

Ilość punktów magii i skuteczność w rzucaniu zaklęć.

Inteligencja + Inteligencja

Odporność

Zmniejsza obrażenia zadane w sposób magiczny

Inteligencja + Zręczność

Trening

Odpowiada za ilość punktów doświadczenia i umiejętności

Siła + Inteligencja

Przejmowanie budynków

Przyspiesza przejmowanie budynków.

Siła + Charyzma

Kupiectwo

Wpływa na ceny jednostek i budynków.

Charyzma + Charyzma

Wiadomo, że nie da się maksymalnie rozwinąć wszystkich umiejętności, dlatego trzeba postawić kolejne pytanie - "Które z tych umiejętności są najważniejsze?".

Po wielu godzinach gry spędzonych na testowaniu poszczególnych wariantów z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że najistotniejsze są cechy wpływające na ogół naszej armii, a nie na samego Herosa! Bohater jest jeden - jednostek zazwyczaj kilkadziesiąt. Zwiększenie siły pojedynczego żołnierza choćby o jeden punkt nabiera olbrzymiego znaczenia gdy prowadzimy ich całą armię. Kolejną kwestią są zaklęcia pomocnicze - to dzięki nim wytrzymałość, szybkość i siła oddziałów którymi dowodzimy w ciągu chwili może zwiększyć się kilkakrotnie. I wreszcie na koniec, musimy zadbać o odpowiednią infrastrukturę budynków. Silne zaplecze ekonomiczne = silna armia. W myśl tych wytycznych szczególny nacisk musimy położyć na umiejętności: Dowodzenia, Morale, Magii, Przejmowania budynków i Kupiectwa.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2007-10-09
22:16

zanonimizowany496880 Junior

Fey w polskiej wersji nazywa się istota lasu

Komentarz: zanonimizowany496880
2003-03-12
21:02

zanonimizowany67693 Junior

😍

Zajęcie bazy demonów już na niskim poziomie bohatera jest bardzo proste, gdyż wrogi heros nie zna jeszcza potężnych zaklęc i ma mało energii, więc bardzo łatwo go pokonać kilkuelfowym oddziałem.

Komentarz: zanonimizowany67693

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl