War Thunder: Sztuka latania samolotem szturmowym w War Thunder
Aktualizacja:
Sztuka latania samolotem szturmowym
Jak latać?
Samolotami szturmowymi powinniśmy latać na niskich wysokościach. Jednakże, jeśli chcemy walczyć z bombowcami musimy wzbić się na odpowiednią wysokość. Pamiętajmy jednak, iż prędkość naszego samolotu może być mniejsza niż bombowca, przez co będziemy musieli czekać na odpowiedni moment, kiedy nasz przeciwnik zwolni bądź zacznie atakować cele naziemne. Teoretycznie lot samolotem szturmowym nie jest trudny. Wystarczy kilka bitw by w pełni opanować sterowanie.
Jak i czym atakować wroga?
Podstawowym atutem w walce z wrogiem jest dobór odpowiedniego uzbrojenia w naszej maszynie. Do wyboru mamy kilka rodzajów pocisków o różnych kalibrach, w niektórych modelach samolotów także podwieszane rakiety, którymi w bardzo prosty sposób możemy definitywnie zniszczyć nawet bombowce wroga, oraz podwieszane bomby o różnych rodzaju wag. Potencjalnie do samolotów szturmowych nie zaleca się stosowania zbyt wielkiego obciążenia by zmniejszyć jak najbardziej wagę swojego samolotu. Im lżejsza maszyna tym szybsze wznoszenie bądź manewrowanie maszyną.
Rodzaje pocisków, jakie mamy możliwość zamontowania:
- AP - Armor-piercing (Przeciwpancerne)
- API - Armor-piercing incendiary (Przeciwpancerno-zapalające)
- APIT - Armor-piercing incendiary tracer (Przeciwpancerno-zapalająco-smugowe)
- SAPI - Solid Armor-piercing incendiary (Mocniejsza wersja API)
- HE - High Explosive (Burzące)
- HEI - High Explosive incendiary (Burząco-zapalające)
- HEIT - High Explosive incendiary tracer (Burząco-zapalająco-smugowe)
- T - Tracer (Smugowe)
- I - Incendiary (Zapalające)
Jak celować w powietrzu?

Na zdjęciu zaprezentowanym powyżej widzimy kilka istotnych punktów. Pierwszym z nich jest okrąg znajdujący się przed samolotem wroga widoczny w jasnym kwadracie. Celownik ten jest opcjonalnym punktem wyznaczonym nam przez grę, w który powinniśmy celować by trafić nasz cel. Na tym konkretnym przykładzie możemy zauważyć jak duża jest odległość między samolotem a punktem. Analizując dalej obrazek, powinniśmy teraz w tej sytuacji skręcić w lewo a następnie wycelować w punkt przed samolotem wroga naszym celownikiem. Nasz punkt odniesienia to w tym przypadku biały okrąg z kropką w środku. Każdy gracz ma możliwość zmiany naszego celownika w zakładce Opcje gry. Kiedy już wycelowaliśmy, możemy przystąpić do serii strzałów przyciskając odpowiedni przycisk na kontrolerze.
Warto tu wspomnieć, iż w trybie multiplayer możemy oznaczać nasz cel by nie zniknął nam z oczu. Robimy to przyciskiem domyślnie X. Mamy już samolot oznaczony tak jak na zdjęciu powyżej - samolot wroga w przerywanym okręgu, możemy wydać komendy by zaatakować oznaczony obiekt. Używamy w tym celu domyślnie T, odpala się nam okno z komendami. Możemy w ten sposób ogłosić naszej drużynie, iż wchodzimy w kontakt z danym wrogiem.
Jak rozpoznawać i celować w cele naziemne?

W czasie walk powietrznych nie musimy zajmować się tylko i wyłącznie celami w powietrzu, możemy też wspomóc nasze bombowce w niszczeniu celów naziemnych. W trakcie walk w lewym dolnym rogu, wyświetla się nam liczba wrogich jednostek. Mogą to być czołgi w kilku rodzajach opancerzenia od lekkich po ciężkie, samochody opancerzone oraz działa, bądź też po prostu artyleria. Przeważnie wszystkie z tych celów można zniszczyć za pomocą działek zamontowanych w naszych samolotach. Dlaczego praktycznie? Dlatego, iż ciężkich czołgów nie zniszczymy przy pomocy zwykłych działek przeznaczonych do walki powietrznej. Możemy to jednakże zrobić poprzez zamontowanie w naszym samolocie amunicji przeznaczonej do ataku celów naziemnych.
W trakcie celowania do pojazdów są istotne dwa elementy. Prędkość i kąt opadania. Na zdjęciu przedstawionym powyżej, w przypadku nieruchomego pojazdu mamy tą pewność iść, iż celując wprost w pojazd zniszczymy go bez zmarnowania pocisków. W trakcie celowania powinniśmy zwolnić by w razie ewentualnego chybienia mieć czas na kolejny strzał bez nawracania by dobić nasz cel. Zwalniamy poniżej 30% w tym przypadku prędkość jest zerowa, więc pilot opada wolniej, przez co ma kontrolę nad celem. Należy jednak pamiętać, iż gdy zwolnimy prędkość do minimum musimy zdążyć się wzbić w powietrze. W tym celu zwiększamy prędkość do maksymalnej przytrzymując przycisk - opcjonalnie W, a następnie podnosimy dziób naszego samolotu do góry.
Komentarze czytelników
leaven Konsul
kwiść w powyższej odpowiedzi powinno być napisane "pięciolatkom" a nie "pięciolatką".
zanonimizowany876423 Junior
Znalazłem błąd :
Jak i co zniszczyć w czasie walki bombowcem?
Często zamiast War Thunder pisze "War Thunger"
Tlaocetl Senator
Hoho - taki stary temat i jeszcze błędy merytoryczne nie poprawione? Na lotnisko potrzeba 16,5 tony bomb, a nie 8... Poza tym nie radziłbym w trybie HB zrzucać bomb po starcie, żeby szybciej nabrać wysokości... :)
GrywaczWGry Legionista
Ekhem ekhem... już są czołgi proszę twórcę tego poradnika o aktualizację go.
sermen1987 Legionista
Nie lubię krytykować czyjejś pracy, ale ten poradnik jest bardzo słaby stylistycznie, dziwnie się go czyta.
"Niemcy nie posiadają zbyt dobrych bombowców. Mimo wszystko bombowce są dobre"
"brak pancerza, a co za tym idzie, brak wsparcia sojuszników"
"Lecz trzeba uważać na mozolność"
zanonimizowany942146 Junior
Podobnie jak sermen1987 nie lubię krytykować cudzej pracy, ale ten poradnik jest nieaktualny, i z kilkoma jeszcze błędami merytorycznymi:
-Buffalo co prawda jest polecany na sam początek. ale potem musi ustąpić P-36A, który ma prawie ten sam rating co "beczka"(odpowiednio 1,7 i 1,3), ale "wyciąga" więcej i w późniejszych wersjach(C i G) jest lepiej uzbrojony.
- Mylenie oznaczenia Zera (A6M) i jego poprzednika (A5M4).
- Ki-43(I i II) to już maszyny II tieru, ale niskorankingowe (a to jest już różnica, bo wysoki tier może mieć niski ranking [wspomniane Ki-43(1,7)], albo też niski tier może mieć wysoki rating[I-153 Czajka (3,0)])
-Na tierze I są wszystkie włoskie samoloty oprócz SM.79 Spavierto. Mają gorsze osiągi od podobnych rankingowo maszyn (1,7), za wyjątkiem MC 202.
dubaj112 Junior
Ja mam kilka pytań (głównie o jankesów, bo nimi latam)
-gdzie się podziała cała seria "kotów" na drugim tierze? Do F6F ciągle wracam i jest moim zdaniem jeden z najlepszych II tierów (dobra wiem, że nie jest, po prostu mam fioła na punkcie tego samolotu od małego),
-czemu dopiero w IV tierze autor uważa 6x12,7mm za potężną siłę ognia? (F4U z tym samym uzbrojeniem na II jest zaledwie "pozwalającym atakować inne myśliwce)
-jakim cudem (cztery karabiny 7,62mm oraz dwa karabiny 12,7 + działko 37mm w wersji N-0) = cztery karabiny maszynowe 12,7mm. ?
-ktoś wyjaśni mi po co po ucieczce na większą wysokość mamy ponownie się wznieść?
-A-25 jak sama nazwa wskazuje jest samolotem szturmowym , więc nie wiem jak się zamienia na "myśliwiec szturmowy"
-"Bez wątpienia podczas II Wojny Światowej walczyły w powietrzu dwa kraje: Niemcy oraz Wielka Brytania." Wojna na Pacyfiku? Pearl Harbor? Bitwa o Midway? To F6F zestrzelił najwięcej samolotów w czasie IIwś.
-na zakończenie: do 20mm jest karabin maszynowy, od 20 włącznie mamy działko.
P.S. też nie lubię krytykować cudzych prac, ale nie lubię jak ktoś robi coś byle jak.
kaelivan Junior
Bardzo proszę redakcję o usunięcie tego "potworka". Nieładnie jest śmiecić, a to jest tylko zaśmiecanie "internetów". Ten "poradnik" jest tak bardzo nieaktualny i tragicznie wykonany, że początkującym może tylko zaszkodzić.
zanonimizowany1307544 Pretorianin
Zgadzam się z kaelivanem. Gram w WT od roku i nie jestem w to szczególnie dobry. Myślałem że dzięki poradnikowi dowiem się paru rzeczy o technice i taktyce, a zamiast tego co linijkę chwytałem się za głowę i przecierałem oczy.
,,Poradnik'' należy napisać na nowo albo całkowicie wywalić. Po tylu latach aktualizacji gra nie ma niemal nic wspólnego z tym czym była w 2013 roku. Nie mówiąc już o tym że sam tekst jest napisany tak tragicznie że aż zęby bolą od czytania.
user31067627b2 Junior
Wie ktoś jak odbindować f1 z pomocy (żeby sie nie wyświetlała)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
