Uncharted 3: Rozdział 5- Londyńskie metro
Aktualizacja:
Ta strona poradnika skrywa opis przejścia rozdziału 5 gry Uncharted 3: Drake's Deception. Tytuł tego rozdziału to Londyńskie metro i zgodnie z nazwą bohaterowie przemierzają w nim kolejne podziemne tunele. W początkowej części etapu na przemian trzeba wspinać się i rozwiązywać proste zagadki środowiskowe. Od momentu na opuszczoną stację metra należy już przystępować do walk z bandziorami i niektórzy z nich będą uzbrojeni m.in. w bronie z celownikami laserowymi.
![Wraz z towarzyszami opuszczamy jaskinię i wchodzimy do starych tuneli metra [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931312.jpg)
Wraz z towarzyszami opuszczamy jaskinię i wchodzimy do starych tuneli metra [1].
![]() | ![]() |
Próba podniesienia ciężkich wrót zakończy się niepowodzeniem i będziemy musieli wspiąć się w górę, aby odblokować przeciwwagę [1]. Na lewo od drzwi znajdują się szczeble [2], po których wspinamy się jak najwyżej.
![]() | ![]() |
Pokonujemy niewielki występ i wskakujemy na rury biegnące po ścianie [1]. Posuwamy się w lewo, a następnie przeskakujemy na przeciwległą ścianę i podchodzimy do przeciwwagi [2]. Po jej odblokowaniu nasi kompani przejdą do następnego pomieszczenia.
![]() | ![]() |
Ruszymy za nimi górą przechodząc przez otwór w ścianie [1]. Balansując na metalowych belkach przeskakujemy nad zarwanym fragmentem [2]. Po chwili do pomieszczenia wejdą strażnicy, z którymi rozprawią się nasi przyjaciele.
![Przeskakujemy w tym czasie na ścianę, podciągamy się i przyklejeni do ściany dochodzimy do zwisających żyrandoli [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931421.jpg)
Przeskakujemy w tym czasie na ścianę, podciągamy się i przyklejeni do ściany dochodzimy do zwisających żyrandoli [1]. Musimy po nich przeskoczyć na drugą stronę pomieszczenia, gdzie znajdziemy kawałek ściany, po którym opuszczamy się na ziemię.
![]() | ![]() |
Naszych przyjaciół zaskoczy ochroniarz, do którego należy się ostrożnie podkraść i wcisnąć "kwadrat", dzięki czemu po cichu go unieszkodliwimy [1]. Po dołączeniu do naszych towarzyszy ruszamy przez torowiska między wagonami pociągów [2].
![]() | ![]() |
Wejdziemy do przestronnej sali ozdobionej posągami. Na jej końcu odnajdziemy dziurę w ścianie, przy której eliminujemy z zaskoczenia dwóch przeciwników [1]. Przechodzimy tunelem, z którego wyszli ludzie Marlo i trafiamy do kolejnego zabytkowego pomieszczenia. Udajemy się w nim po schodach na górę [2].
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu przerywnika samouczek przeprowadzi nas przez kolejne możliwości cichego rozprawiania się z przeciwnikami. Pierwszym z nich jest zeskok na niczego niespodziewającego się wroga [1], a drugim jest zaatakowanie od tyłu przez niską zasłonę [2]. Jak tylko pozbędziemy się przeciwników podchodzimy do stołu znajdującego się na środku pomieszczenia.
![]() | ![]() |
Gdy zakończy się kolejna cut-scenka wejdziemy w tryb detektywistyczny i naszym zadaniem stanie się przeszukanie pomieszczenia. Ze swojego notatnika dowiemy się, że szukamy głowy złotej łani ze statku Drake'a [1]. Jest ona zawieszona wysoko na filarze na środku pokoju [2].
![]() | ![]() |
Aby się do niej dostać podchodzimy do drugiej kolumny na środku pokoju i wspinamy się na nią [1]. Przechodzimy w prawo [2] i przeskakujemy na filar z głową łani.

Po wskoczeniu na łanię do pomieszcza wtargną przeciwnicy. Ściągamy pierwszą dwójkę zwisając z popiersia [1].
![]() | ![]() |
Gdy spadniemy na ziemię rozprawiamy się z kolejnymi przeciwnikami. Jeżeli nie wystarczy nam amunicji rzucamy się na wrogów z gołymi pięściami [1] i podnosimy ich pistolety oraz amunicję. Następnie przechodzimy przez drzwi i rozpoczynamy ucieczkę tą samą drogą, którą przyszliśmy [2].
![]() | ![]() |
W tunelu rozprawiamy się z facetami w czerni [1] i wchodzimy do przestronnego pomieszczenia przylegającego do tuneli metra. Czekać na nas będzie seria zasadzek, w których odlegli przeciwnicy schowani będą w smugach dymu. Podczas starć należy korzystać z zasłon i unikać namierzenia przez celowniki laserowe.
W kłębach dymu [2] można dostrzec świecące na czerwono punkty, dzięki którym łatwo zlokalizujemy i odstrzelimy ukrywających się wrogów. Nie powinniśmy polegać na naszych kompanach, gdyż często okażą się kompletnie bezużyteczni. Samodzielnie musimy zadbać o to by nikt nie zaszedł nas od boku i niespodziewanie ostrzelał lub nawiązał walkę w zwarciu.
Jeżeli dojdzie do starcia na pięści starajmy się je toczyć za wysoką zasłoną i wykorzystujmy poznane dotąd ciosy i chwyty. Oprócz ataku i ciosu z kontry możemy złapać przeciwnika, rzucić go na ścianę lub inną przeszkodę i wykorzystać ją do szybkiego pokonania napastnika. Wrogowie zbliżający się do nas z za rogu mogą zostać bardzo szybko wyeliminowanie przez atak z zaskoczenia.
![]() | ![]() |
Po pierwszej zasadzce zbieramy amunicję oraz broń w tym mały karabin "KAL 7" [1]. Jest to szybko strzelna broń o niskiej celności nadająca się do walki na średni i krótki dystans. Podchodząc do pociągów [2] należy zachować szczególną ostrożność, gdyż przeciwnicy ujawnią się stosunkowo późno, będą lepiej uzbrojeni i zaskoczą nas również z dachów wagonów.
![]() | ![]() |
Ostatnie większe starcie czeka nas przy końcu przestronnego tunelu [1]. Przeciwnicy mimo iż dobrze uzbrojeni nie będą nas zaskakiwać wyszukanymi pozycjami więc łatwo możemy kontrolować ich pozycję. Po starciu podnosimy uzbrojenie w tym "M9", większy i znacznie celniejszy karabin będący doskonała bronią do ostrzeliwania przeciwników ukrywających się za zasłonami. Przechodząc przez wąski tunel w ścianie po lewej [2] rozprawiamy się z przeciwnikami i wchodzimy na szczyt schodów.
![]() | ![]() |
Ostrożnie wychylamy się za róg by zaglądnąć do pomieszczenia [1], w którym ukrywa się grupka napastników uzbrojonych w obrzyny, niezwykle skuteczne na krótki zasięg strzelby. Gdy oczyścimy teren wychodzimy po drabinie znajdującej się po lewej stronie pomieszczenia [2].

Trafimy na przejście prowadzące do szerokiego tunelu. Przyklejamy się do wejścia do tunelu i spoglądamy w prawą stronę [1], gdzie czekają na nas dobrze rozstawieni przeciwnicy. Powinniśmy większość z nich wyeliminować zanim wejdziemy na torowisko.
Gdy już oczyścimy resztę tunelu uzupełniamy zapasy uzbrojenia. Ponieważ możemy nosi jeden rodzaj pistoletu oraz jeden karabin lub strzelbę nie należy zbytnio przywiązywać się do zdobytej broni. Wręcz przeciwnie należy ją zmieniać jak tylko kończy nam się amunicja i jest do tego stosowny moment.
![]() | ![]() |
Od czasu do czasu natkniemy się na pistolety "Mag 5" [1], charakteryzują się one dużą siłą ognia. Niestety ze względu na ograniczoną ilość amunicji, jaką uda nam się do nich zgromadzić nie są najlepszym wyborem, gdy nie posiadamy zbyt wiele amunicji do naszej drugiej broni. Po torach dojdziemy do podziemnej stacji [2], na której nie zabraknie przeciwników. Gdy nawiążemy walkę z wrogami okupującymi peron, kilku przeciwników spróbuje zajść nas od tyłu przekradając się za pociągiem stojącym na torach.
![]() | ![]() |
Po starciu opuszczamy stację schodami [1] by trafić na kolejnych przeciwników. Gdy się z nimi rozprawimy, przez zamkniętą cześć pomieszczenia zaczną nas ostrzeliwać wrogowie [2] ignorujemy ich i wybiegamy po schodach po lewej.

Na szczycie schodów odwracamy się za siebie i zabijamy próbujących nas zaskoczyć przeciwników. Następie podchodzimy do drzwi, przy których czekają nasi kompani i strzelamy w kłódkę. Gdy Charlie i Sullivan rozsuną kratę przebijamy się przez drewnianą barykadę [1].
- Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - poradnik do gry
- Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - poradnik do gry
- Uncharted 3: Opis przejścia
- Uncharted 3: Rozdział 1
- Uncharted 3: Rozdział 2- Przez ciernie do gwiazd
- Uncharted 3: Rozdział 3- Robota na poziomie
- Uncharted 3: Rozdział 4- Huczny upadek
- Uncharted 3: Rozdział 5- Londyńskie metro
- Uncharted 3: Rozdział 6- Chateau (1)
- Uncharted 3: Rozdział 6- Chateau (2)
- Uncharted 3: Rozdział 7- Nie wychodź ze światła
- Uncharted 3: Rozdział 8- Cytadela (1)
- Uncharted 3: Rozdział 8- Cytadela (2)
- Uncharted 3: Rozdział 9- Droga środka
- Uncharted 3: Rozdział 10- Badania historyczne
- Uncharted 3: Rozdział 11- Jako na górze, tako i na dole (1)
- Uncharted 3: Rozdział 11- Jako na górze, tako i na dole (2)
- Uncharted 3: Rozdział 12- Porwanie (1)
- Uncharted 3: Rozdział 12- Porwanie (2)
- Uncharted 3: Rozdział 13- Wzburzony ocean
- Uncharted 3: Rozdział 14- W poszukiwaniu guza
- Uncharted 3: Rozdział 15- Pływaj albo giń
- Uncharted 3: Rozdział 16- Wóz albo przewóz
- Uncharted 3: Rozdział 17- Pasażer na gapę
- Uncharted 3: Rozdział 18- Rub'al Khali
- Uncharted 3: Rozdział 19- Osada
- Uncharted 3: Rozdział 20- Karawana
- Uncharted 3: Rozdział 21- Atlantyda pustyni
- Uncharted 3: Rozdział 22- Śniący na jawie
- Uncharted 3: Opis przejścia
- Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Jaro7788 Konsul
No naprawdę, do U3 poradnik potrzebny jest jak głuchemu komórka. No, może z wyjątkiem paru nielicznych momentów (zagadek logicznych, które tak czy siak był proste) no i lokalizacji znajdziek. EDIT: Lol, a kto to jest "Marlo"? xD
zanonimizowany561144 Generał
Od razu gdy ujrzałem poradnik do Uncharted to wiedziałem, że będą komentarze że jest on zbędny.
zanonimizowany907616 Chorąży
A mi sie podoba ze jest poradnik do tej gry ,poniewaz po urodzeniu coreczki nie mam czasu juz tak spedzac przy grach jak kiedys
zanonimizowany872869 Junior
Jak wszystkie poradniki, świetnie i profesjonalnie napisane... dzięki :)
zanonimizowany872869 Junior
Dzięki jak zawsze wszystkie Wasze poradniki profesjonalnie napisane :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Próba podniesienia ciężkich wrót zakończy się niepowodzeniem i będziemy musieli wspiąć się w górę, aby odblokować przeciwwagę [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931343.jpg)

![Pokonujemy niewielki występ i wskakujemy na rury biegnące po ścianie [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931375.jpg)

![Ruszymy za nimi górą przechodząc przez otwór w ścianie [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931406.jpg)

![Naszych przyjaciół zaskoczy ochroniarz, do którego należy się ostrożnie podkraść i wcisnąć kwadrat, dzięki czemu po cichu go unieszkodliwimy [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931453.jpg)







![Aby się do niej dostać podchodzimy do drugiej kolumny na środku pokoju i wspinamy się na nią [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931578.jpg)



![W tunelu rozprawiamy się z facetami w czerni [1] i wchodzimy do przestronnego pomieszczenia przylegającego do tuneli metra - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931656.jpg)

![Po pierwszej zasadzce zbieramy amunicję oraz broń w tym mały karabin KAL 7 [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931687.jpg)

![Ostatnie większe starcie czeka nas przy końcu przestronnego tunelu [1] - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931718.jpg)

![Ostrożnie wychylamy się za róg by zaglądnąć do pomieszczenia [1], w którym ukrywa się grupka napastników uzbrojonych w obrzyny, niezwykle skuteczne na krótki zasięg strzelby - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931750.jpg)

![Od czasu do czasu natkniemy się na pistolety Mag 5 [1], charakteryzują się one dużą siłą ognia - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931796.jpg)

![Po starciu opuszczamy stację schodami [1] by trafić na kolejnych przeciwników - Rozdział 5- Londyńskie metro | Opis przejścia Uncharted 3 Oszustwo Drakea - Uncharted 3: Oszustwo Drakea - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1186/260931828.jpg)
