Tworzenie połączeń w Transport Fever
Aktualizacja:
Gra bazuje na tworzeniu i zarządzaniu liniami transportowymi i pojazdami, które do nich przypisujesz. Nie masz jednak pełnej kontroli nad tym w którym miejscu co odbierasz, albo kiedy stację zaczną zgromadzanie surowców lub innych produktów. Grunt, to odpowiednie stworzenie połączeń. Nazwy linii możesz dowolnie zmieniać, oprócz koloru nadawać im nazwy własne. Ułatwi tobie wgląd w zarobki lub straty danej linii, albo pomoże
Tworzenie prostych połączeń

Linie typu "przewieź towar z punktu A do B" są bardzo proste do stworzenia. Wybierasz w garażu odpowiedni pojazd, następnie z prawej strony klikasz na ikonkę pętli ze strzałka. Teraz wybierasz stacje pomiędzy którymi, ma krążyć twój pojazd. Jeśli jeszcze takiej nie stworzyłeś, klikasz na przycisk "nowa linia". Upewnij się czy na pewno stacja końcowa ma w swoim zasięgu budynek obierający transportowany produkt, inaczej załadunek się nie odbędzie. Przy takich połączeniach warto zostawić opcję "automatycznie" przy wyborze pojemności. Wybieranie dedykowanej pojemności jest konieczne, jeśli stacja początkowa otrzymuje więcej niż jeden produkt. W przypadku autobusów, sprawa ma się podobnie. Wybuduj kilka przystanków, minimum po jednym w każdej dzielnicy (tj. w strefie zielonej, niebieskiej i żółtej). Dzięki temu, zwiększysz szansę na dodatkowych pasażerów. Rozsądnie dobieraj ilość pojazdów/wagonów na danej linii. Jeśli zobaczysz, że na stacji początkowej jest bardzo dużo artykułów do odebrania, dorzuć kilka pojazdów. Natomiast, kiedy tworzą się duże przestoje albo kolejka, przemyśl sprzedaż/przerzucenie nadprogramowej ilości pojazdów. Jeśli nie ma przestojów, nadal są towary, ale w niewielkiej liczbie i nie ma korków ani zatorów przy stacji - osiągnąłeś bardzo dobrze zbalansowane połączenie.
Postępuj podobnie przy tworzeniu linii kolejowych, morskich lub lotniczych. Tutaj warto obserwować nie tylko stacje, ale i finanse. Jeśli się okaże, że w ciągu więcej niż dwóch lat, linia nie przynosi zysku, to warto dokonać modyfikacji albo nawet likwidacji. Połączenia morskie i powietrzne mają tendencje do rzadkiego odwiedzania swoich stacji. Z drugiej strony statki zabierają pokaźny ładunek, samoloty nadrabiają szybkością. W ich przypadku, możesz dorzucić dodatkowe maszyny, jeśli częstotliwość połączeń jest długa. Im krótsza, tym chętniej pasażerowie skorzystają z twoich linii lotniczych.
Tworzenie łączonych / złożonych połączeń

Tworzenie linii łączonych jest przydatne, jeśli chcesz transportować pełen łańcuch produktów, a nie jest to możliwe przez jedno połączenie pomiędzy dwoma stacjami. Użyjesz trochę bardziej wymyślnego sposobu transportu, aby zaoszczędzić sobie na czasie i stworzyć bardziej zorganizowane połączenia. Często będziesz musiał rozsądnie korzystać z opcji "pełnego załadunku", zwłaszcza przy pojazdach lądowych. Bardzo łatwo tworzą się wtedy korki. Jeśli przypisałeś kilka linii do tej samej stacji, lepiej zbudować po sąsiedzku drugą, albo ustawić opcję "wczytaj dostępne", czyli załaduj co jest aktualnie na stacji.
Wyróżniłby dwa rodzaje opcji budowania takich zaawansowanych połączeń:

Pierwsza, tworzysz długie złożone połączenie, gdzie twoje maszyny odwiedzają kilka stacji korzystając tylko z jednej linii. Polegasz wtedy na automatycznym załadunku twoich transportów. Na przykład: chcesz stworzyć łańcuch zboże (stacja A) - żywność (stacja B) - dzielnica komercyjna (stacja C). Tworzysz długa linię, gdzie twoje pojazdy odwiedzają każdą stację (czyli można to nazwać linią ABC). Nie ustalasz dla nich konkretnego typu produktu jaki mają przewozić. Zabierają zboże, wyładowują je na kolejnej stacji. Jeśli jest jakaś żywność to dokonują załadunku i jadą do stacji w mieście. Następnie wracają do stacji na farmie.
Warto tutaj nie przydzielać opcji pełnego załadunku oprócz pierwszej stacji, inaczej zblokują się na którejś z dalszych stacji. Idealnie sprawdzają się tutaj ciężarówki lub pociągi z mieszanym składem. Jednak statki mogą być za powolne do takiego zadania i trudno będzie połączyć je z każdym miejscem. Zazwyczaj w taki sposób będziesz tworzył połączenia autobusowe w miastach. Minusem takiego rozwiązania jest okazjonalne jeżdżenie "na pusto", kiedy np. fabryka nie zdążyła jeszcze niczego wytworzyć.

Druga opcja. Tworzysz kilka linii, które razem tworzą jedną "połączenie" łączone. Zasada przy budowaniu jest bardzo podobne do poprzedniej, ale kierują nami inne motywacje. Na przykład: chcesz stworzyć prosty łańcuch: kamień (stacja A) - materiały budowlane (stacja B i C) - dzielnica przemysłowa (stacja D). Jednak kamieniołom jest dość daleko, ale fabryka blisko miasta. Tworzysz pierwsze połączenie kolejowe do przewozu kamienia (Linia AB). Następnie tworzysz połączenie od fabryki do dzielnicy przemysłowej (Linia CD). Jako, że to krótki dystans przydzielasz ciężarówki.
Po stworzeniu obu linii, gra wykryje zapotrzebowania na produkty i zobaczy, że twoje połączenia są w stanie je spełnić. Pociąg przywiezie kamień, fabryka przetworzy go na materiały budowlane, te pojawią się na stancji dla ciężarówek, które automatycznie go załadują i przetransportują do dzielnicy przemysłowej. Tutaj warto użyć opcji pełnego załadunku przy stacji A i C. Wtedy praca będzie efektywniejsza i nie musisz się martwić o korki. To jest właśnie połączenie łączone, w tym wypadku "linia AB + CD". Gra widzi wszystkie zależności między liniami i tworzy odpowiedni system zapotrzebowania. Nawet jeśli twój transport zatrzyma się w szczerym polu, ale inny transport odbierze ładunek i zawiezie go dalej, otrzymasz pieniądze! System nalicza ci zysk za transport, i dzieli go na każde połączenie, które bierze udział w transporcie do punktu docelowego.
Najlepiej współgrają ze sobą pociągi i ciężarówki, ale też połączenie statków i linii lądowych może być dobrym rozwiązaniem. W ten sam sposób tworzysz połączenia autobusowe do lotnisk. Samoloty przewożą potem pasażerów dalej. Jeśli linie są w taki sposób połączone, zwiększy się ilość pasażerów do przewozu.

Kolejne rozwiązanie w stylu Linia AB BC. Możesz też stworzyć linię gdzie pociąg będzie zatrzymywał się na obrzeżach miasta z np. żywnością. Obok stacji kolejowej postawisz punkt dla ciężarówek, które załadują żywność i zawiozą do miasta, do niebieskiej dzielnicy komercyjnej. Zauważ, że pociąg mimo wszystko generuje zyski, choć nie zawozi towaru bezpośrednio do odbiorcy. Są one dzielone między oba połączenia, za odległość jaką transportują towar, szybkość itd.

Linia AB B1,B2,B3 i odwrotnie. Najpierw tworzysz jedno długie połączenie, które transportuje duże ilości konkretnego towaru (linia AB). Potem tworzysz kilka innych, rozchodzących się od siebie w różne kierunki (z stacji B do 1B,2B,3B). Na przykład dużo ropy - paliwo - różne miasta. Możesz też stworzyć taką linię w odwrotny sposób. Kilka wytwórni podłączasz pod duża linię kolejową lub statek i kierujesz go stronę punkty odbiorczego.

Linia 1A,2A,3A AB B1,B2,B3. Dość podobny sposób co powyżej, będący rozwinięciem tego pomysłu. Załóżmy, że masz część punktów wydobywczych blisko siebie, ale daleko do punków produkcyjnych. Tworzysz linię kolejową i obok stację ciężarową (Stacje A). Pojazdy zwożą surowce z punktów (stacje 1A,2A,3A) do stacji kolejowej (A). Pociąg przewozi to na drugą stronę wszystkie produkty, a tam skład (stacja B) jest rozładowywany ciężarówkami do kolejnych punktów (stacje 1B,2B,3B).
0
- Transport Fever - poradnik do gry
- Transport Fever - poradnik do gry
- Porady i opis rozgrywki
- Interfejs i sterowanie w Transport Fever
- Porady ogólne do Transport Fever
- Transport pasażerów, surowców i towarów do Transport Fever
- Rodzaje transportów w Transport Fever
- Budowanie dróg, kolei, przystani i lotnisk w Transport Fever
- Tworzenie zaawansowanych trakcji kolejowych w Transport Fever
- Tworzenie połączeń w Transport Fever
- Porady i opis rozgrywki
- Transport Fever - poradnik do gry
Komentarze czytelników
MarcoVit Legionista
Czytając tylko opis uważam ze gra jest w miarę ciekawa, chociaż bardzo zagmatwana. Dobrym atutem jest to , że można budowac podczas pauzy ( w ttd ,taka opcja nie istnieje).
Jak można pobrac DOSowską wersje "trans tycoon" na windows 10 ?
Mam TTD cyfrówke, ale tamto było lepsze.
Czy w TF jest opcja gry w singlu (jeden Gracz), w celu wprawienia sie w scenariusz, na przykład ???
MarcoVit Legionista
Mam problem z przeczytaniem opisu jak tego cholerstwa sie pozbyc, uwazam ze win 10 ,to najgorsza zaraza na swiecie
NEO_MATRIX Konsul
Ktoś może przeszedł już kampanie Ameryka misja 1 ? Bo mam problem i potrzebuje pomocy ?
Haako Legionista

U mnie zadział ten sposób, choć w 2019.
Powiedz mi ilu ludzi transportujesz, a ile brakuje ci do lotnictwa tak średnio? Mówisz, że pojazdy zawalone ludźmi, ale czy są to linię do dworca? Czy transportujesz towary do Paryża i maszyny do Lyon, czy do obu miast? Jak możesz to wrzuć screen'a z któregoś miasta, postaram ci coś pomóc.
Ogólnie 5 i 6 misja to totalna porażka tej gry. Przez te dwie misję odechciało mi się grać na długi czas.
TomPo75 Pretorianin
"Wystarczy trochę poczekać aż wypadnie groszy moment dla lotnictwa i uda się tobie zaliczyć misję"
Tia... mam 4 TGV (dwa tory kazdy z mijanka), autobusy i tramwaje zawalone ludzmi, a chetnych do jezdzenia brak.
Mam juz rok 2079 i ciagle przegrywam z samolotami.
Drogi wyburzone, dzielnice pozmieniane, kasy chyba ze 300 MLN juz sie nazbieralo. Porazka. (Kampanie USA mam dawno za soba).
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.