The Movies: Witamy w showbiznesie cz.1
Aktualizacja:

Życie producenta filmowego w ujęciu Petera Molyneux pełne jest kontrastów pomiędzy podejmowaniem ważnych, globalnych decyzji a drobiazgowym wtykaniem nosa w szczegóły. Podczas gdy proces produkcji filmu z biegiem lat rozbudowuje się i komplikuje, cały czas pamiętać musisz o monotonnie powtarzanych czynnościach elementarnych. Bardzo istotną cechą, którą musisz wykazywać w trakcie gry jest dynamiczność. Możliwe jest osiąganie takich wyników, jak wyciągnięcie zysków wysokości miliona $ już w 1930 roku czy zebranie kompletu statuetek przy okazji drugiego rozdania nagród. Wymaga to jednak przejścia na tempo gry bardzo różne od tego, które wykazuje gracz przy pierwszym, luźnym podejściu do gry, momentami przypominające wręcz RTS'a w starym stylu, pogardliwie zwanego zręcznościówką. Pewność i szybkość działania są kluczowe, jeśli chcesz wyprzedzić dość mocną konkurencję już w początkowej fazie gry. A przecież chcesz.

Na samym początku gry uczestniczymy w czymś w rodzaju tutoriala, który wprowadzi nas w tajniki obsługi oraz ogólnych zasad gry. Gdy przyjdzie nam zatrudnić pierwszych gwiazdorów, od razu najlepiej jest podzielić ich na dwa zespoły, specjalizujące się w dwóch różnych gatunkach filmowych (jest to wybór decydujący dla całego przebiegu gry, w naszym przypadku ten wariant sprawdził się najlepiej). Bierzemy więc po jednym reżyserze i po jednym aktorze, od samego początku starając się zapoznać ich ze sobą (najlepiej by niemal na starcie obie pary zaprzyjaźniły się) oraz wyspecjalizować w wybranym przez nas genre. Zauważ, że stosunki pomiędzy dwoma zespołami nie mają znaczenia dla oceny filmów. W kwestii doboru gatunków masz wolną rękę, choć popularność niektórych z nich (np. akcji) jest bardziej stabilna, niż innych (sci-fi). To, które wybierzesz, zależy jednak w głównej mierze od twojego gustu, każde filmy da się w tej grze sprzedać, tyle że w różnych okresach czasu. Dla "rusherów" najlepszym wyborem będzie akcja i komedia, które to gatunki w początkowych latach otrzymują bonusy popularności.
*UWAGA*: W początkowej fazie zabawy staraj się, by aktorzy cały czas robili coś pożytecznego. Na tym etapie nie ma w zasadzie problemu stresu, możesz więc niemal bez ograniczeń forsować ich w ćwiczeniach, pogawędkach i innych obowiązkach.

Systematycznie zaopatruj swoje studio we wszystkie nowinki techniczne. Gdy będziesz już miał w pełni wolną rękę, zacznij na zmianę produkować filmy z wykorzystaniem obydwu zespołów, wykorzystując czas odpoczynku jednego z nich na walkę ze stresem, ćwiczenia na planach (bardzo ważne!) oraz przyjacielskie pogawędki, które z czasem przeniesiesz do Baru oraz Restauracji.
W rozmieszczaniu budynków na naszym terenie wystarczy kierować się kilkoma, podstawowymi zasadami. Najważniejsze, by wszystkie plany zdjęciowe (które z czasem zajmować będą grubo ponad połowę całego dostępnego miejsca) pozostawały w bliskim sąsiedztwie, gdyż skraca to efektywny czas produkcji filmów. Warto jest mieć również "w kupie" wszystkie budynki, do których zgłaszają się chętni do pracy (Script Office, Stage School, Crew Facility, Laboratory itd.), z uwagi na pełną wymienność pomiędzy poszczególnymi zawodami ("każdy może robić wszystko").
Ważne jest, by *cały czas* produkować scenariusze, najlepiej z wykorzystaniem maksymalnej w danym momencie liczby pracowników. Nieważne, że większości z ich prac w ogóle nie wykorzystamy. Scenarzystów nie jesteśmy w stanie "przeforsować", a każdy stworzony materiał to dla nich drobny bonus do doświadczenia, co na dłuższą metę jest bezcenne. Zaopatrz się więc w Star & Script Selling Facility i systematycznie upłynniaj zbędne scenariusze, samemu wykorzystując te najlepsze (zazwyczaj wahania nie są duże, w granicach 2 "ramion" gwiazdki, większym ogranicznikiem ich jakości jest rodzaj posiadanego Script Office).
*UWAGA*: Gdy widzisz, że scenariusz ma wysoką ocenę, ale wykorzystuje przeterminowane już scenografie (o niskim bądź zerowym Novelty Value), możesz wziąć go do Custom Script Office i tam zamienić dekoracje na te najnowsze. Nawet, gdy w 100% zmienisz treść filmu, ocena scenariusza pozostanie taka sama (a wzrośnie Novelty, stanowiące osobny parametr w ocenie filmu).

Komentarze czytelników
eJay Legend
Bo gra jest malo skomplikowana i praktycznie zostawia graczu wolna reke w podejmowaniu decyzji.
Jak dla mnie, poradnik w sam raz.
Soulcatcher Legend
halski88 ---> poradnik jest obszerny, po prostu nie ma w nim map, questów, opisu przejścia lokacji, czarów, broni itd, ponieważ tego w tej grze nie ma, w poradniku jest to co ma być
halski88 Senator
spoko. Natychmiastowa interwencja. To się chwali :)
zanonimizowany363448 Junior
Wie ktoś może bo mam ludzi scenarzystów i aktorów i oni mają cały czas na kolor czerwony ,,świta'' i ja niewiem jak im to trzeba zaspokoić i czym ?? Prosze O pomoc
zanonimizowany363448 Junior
Bo mam t ą gre po polsku
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
