Atakowanie | Prowadzenie bitew | Sudden Strike 4
Aktualizacja:
Przeprowadzenie skutecznego ataku zależy od wielu czynników. Źle przeprowadzone natarcie może skończyć się bardzo dużymi stratami, które często uniemożliwią wykonanie misji. Podczas ataku ważne są dwie rzeczy: siłą ognia oraz pole widzenia. Duża ilość piechoty, czołgi oraz artyleria pomoże w przełamaniu obrony przeciwnika. Czołgi maja za zadanie poradzić sobie z większością wrogów, artyleria ma zmiękczyć trudniejsze do pokonania umocnienia, skupiska piechoty lub jednostki opancerzone. Piechota ma pozbyć się dział przeciwpancernych i jej obsługi, eliminować piechotę z bronią przeciwpancerna, a co najważniejsze, dostarczyć pole widzenia.

Nie zawsze będziesz w stanie rozróżnić rodzaje piechoty lub pojazdów, więc podczas ataku warto skupić się najpierw na niszczeniu dział i eliminacji pojazdów. Potem twoje czołgi powinny bez problemu rozprawić się z piechotą wroga. Jeśli to możliwe, staraj się podczas ataku eliminować wrogów w tej kolejności:
- Oficer/snajper (zniwelujesz pole widzenia wroga)
- Sanitariusz (przeciwnik nie będzie mógł leczyć swoich żołnierzy)
- Niszczyciele czołgów, Działa/piechota przeciwpancerna (po ich eliminacji twoje czołgi i pojazdy będą bezpieczne), artyleria (jeśli posiadasz duże grupy piechoty, ten typ dział jest największym zagrożeniem)
- Czołgi i pojazdy opancerzone (tutaj dużo zależy od składu twojej drużyny i przeciwnika; jeśli masz średnie czołgi, a wróg lekkie i ciężkie, to eliminacja tego drugiego typu powinna być priorytetem)
- Piechota (ataku czołgami, aby pozbyć się zagrożenia dla reszty twoich jednostek piechoty)
- Ciężarówki i reszta pojazdów (na tym etapie będą już zdane na twoją łaskę, a być może uda ci się przejąć parę wozów)

Żołnierze piechoty maja największe pole widzenia, prawie dwa razy większe od czołgów. Bez nich, reszta twojej armii będzie ślepa i może zostać wybita przez mniej licznych obrońców, a artyleria nie będzie mogła prowadzić celnego ostrzału. Do natarcia używaj następującej kombinacji: piechota, czołgi średnie i ciężkie na pierwszej linii, artyleria i niszczyciele czołgów z tylu. Lekkie pojazdy i piechota/niszczyciele czołgów na flankach.

Do rozpoznania użyj jednostek piechoty, która będzie korzystać z roślinności lub czołgać się w kierunku pozycji wroga. Zapewni zwiększone pole widzenia, bardzo ważne dla twoich czołgów i artylerii. Pamiętaj, aby wyłączyć strzelanie bez rozkazu. W ten sposób twój zwiadowca nie zginie od razu i wykona swoje zadanie. Najlepiej jest używać oficera lub snajpera. Obaj mają największe pole widzenia, a oficer może wykryć ukrytych wrogów z większej odległości, jeśli wykupiłeś odpowiednią doktrynę przed misją. Możesz również użyć zwykłych żołnierzy. Strzelcy mogą wykrywać miny i mają małą siłę ognia, co czyni ich najlepszym wyborem. Potem używaj strzelców z uzbrojeniem przeciwpancernym (są skuteczni tylko przeciwko lekkim pojazdom) lub strzelców z pistoletem maszynowym. Ostatecznie możesz nakaż kierowcy, aby opuścił pojazd i wysłać go na zwiad. Czasem jest to niezbędne, jeśli twoje siły piechoty zostały uszczuplone.

Powolny atak polega na wykorzystaniu artylerii i malej grupki zwiadowców. Jeśli nie masz haubic, możesz wykorzystać moździerze lub czołgi. Wyślij pojedynczych żołnierzy w różne miejscach wokół spodziewanych pozycji wroga. Wyłącz tryb strzelania bez rozkazu i przesuwaj ich w niewielkich odległościach. Zacznij od eliminacji dział przeciwpancernych i artyleryjskich. Po pokonaniu tych przeciwników zacznij bombardować grupki piechoty, zajęte budynki i czołgi wroga. Jeśli używasz artylerii do niszczenia wroga, to czasami wróg wystrzeli flary i poprosi o posiłki (częściej prosi o posiłki po nawiązaniu bezpośredniej walki z twoimi oddziałami). Kiedy uznasz, ze pozycje wroga są już znacząco osłabiony, wyślij swoja grupę uderzeniową. Zaletą tej taktyki są małe straty własne i możliwość zadania dużych obrażeń. Jednak potrzeba dużo czasu i amunicji na przeprowadzenie wielu takich akcji.

Flankowanie i atak od tylu to bardzo skuteczna metoda, jeśli nie masz artylerii lub dużej ilości zwiadowców. Podczas wielu misji kampanii spotkasz działa i czołgi, które są umocnione workami z piaskiem. W ten sposób są bardziej wytrzymałe na ostrzał, ale jednocześnie nie mogą się poruszać. Nie porzucą pozycji ani nie zaczną się obracać, dopóki posiadają fortyfikacje. Wykorzystaj to na swoja korzyść i omiń ich pole ostrzału, aby zniszczyć wroga bez problemu. Z czołgami może być trochę większy problem, ponieważ maja obracaną wieżyczkę. Musisz działać szybko, zanim jednostka przeciwnika zacznie atakować. Jeśli nie masz dogodnej drogi, wykorzystaj szybkie jednostki takie jak lekkie czołgi lub pojazdy zwiadowcze i jak najszybciej zajmij pozycje za działami.
Do ataku z różnych kierunków świetnie nadaje się piechota, ponieważ może w pełni korzystać z ukształtowania terenu oraz roślinności. Dzięki temu mogą łatwiej się przemieszczać i zajść przeciwnika od najsłabszej strony. Zawsze podchodź całą grupą i staraj się atakować jednocześnie. W ten sposób można szybko wyeliminować obsługę dział lub grupki piechoty. Jeśli masz piechotę z wyrzutniami rakiet lub granatami przeciwpancernymi, to postaraj się zajść jak najbliżej i rozpocznij ostrzał w bok lub tył pojazdu.
0
Komentarze czytelników
Bogost Legionista
Podaje się, że jest poradnik, ale... go nie ma! Mam premium, chcę go ściągnąć, niestety, nie ma takiej opcji (poza tytułem), to nie pierwsza taka zmyłka - redakcja powinna przynajmniej poinformować, co stoi na przeszkodzie w przesyłaniu poradników już opracowanych.
yadin Legend
Znalazłem przynajmniej trzy błędy językowe. Widać, że tekst nie był recenzowany i nie przeszedł przez korektę.
Atajzuru Legionista
to idiotycznie zrealizowane pole widzenia w tej grze było czynnikiem który przy tylu zaletach gry jednak mnie do tytuł zniechęcił
user284183715e Junior
Chciał bym zrobić trzy gwiazdki na łatwym najpierw ale nie mogę wybieram piechotę ale nie zdobywam dodatkowego wyposażenia wie ktoś coś może ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
