Sims 4: Rozrywkowa kariera, porady
Aktualizacja:
Rozrywkowa kariera w Sims 4 pozwoli Ci wcielić się w zawodowego muzyka lub satyryka. Twój Sim ma zadatki na komika albo da się u niego dostrzec talent do instrumentów muzycznych? Niniejsza strona poradnika podpowie Ci jak osiągnąć sukces w karierze rozrywkowej. Poznasz tu wszystkie wymagania do awansu, zarobki na poszczególnych stanowiskach oraz dni i godziny pracy.
Informacje ogólne

To kariera, która dość szybko, bo po czwartym szczeblu, rozdziela się na dwie, zupełnie od siebie różne ścieżki: Muzyka (A) i Satyryka (B). Do pracy na początku kariery oraz w przypadku ścieżki muzyka musisz chodzić zainspirowany, a w ścieżce satyryka rozbawiony. Zarobki są tu dość dobre biorąc pod uwagę włożony trud, ale ponieważ ścieżka Satyryka (B) jest prostsza do przejścia zarobki są w niej o ok. 1000 Simoleonów niższe.
W ścieżce Muzyka (A) zarobisz tygodniowo 9 520 Simoleonów (przy 4 dniach pracy po 7 godzin). To naprawdę dobry wynik. W ścieżce Satyryka (B) zarobisz 8 532 Simoleonów przy 3 dniach pracy po 6 godzin.
Ścieżka awansu

Rozpoczynasz jako Komik amator (1). Zadaniem codziennym jest pisanie dowcipów albo ćwiczenie gry na jednym z instrumentów. I już teraz dobrze by było abyś zdecydował się czy chcesz iść ścieżką muzyka czy satyryka (i w zależności od dokonanego wyboru wykonuj dane zadanie codzienne). Do pracy najlepiej chodzić zainspirowanym Simem (to osiągnąć łatwo poprzez opcję "Pomyśl pod prysznicem" tuż przed pójściem do pracy). Pierwszym celem jest osiągnięcie 2. poziomu charyzmy, co łatwo zrobić poprzez wykonywanie interakcji "Ćwicz przemowy" na lustrze. Po awansowaniu na Poszukiwacza konkursów dla amatorów (2) musisz zdobyć czterech przyjaciół. Jeśli masz jakiś przyjaciół także w postaci członków rodziny to masz łatwiej. Aby zdobyć wymaganą liczbę przyjaciół udawaj się na parcele publiczne albo przed dom i rozmawiaj z Simami stosując interakcje z kategorii "Przyjazne" i "Zabawne". Pielęgnuj jednocześnie pozyskane przyjaźnie poprzez dzwonienie do Sima albo spotykanie się od czasu do czasu by nie wygasły.

Będąc Trzeciorzędnym komikiem (3) musisz zdobyć 3. poziom umiejętności gry na gitarze LUB umiejętności komediowych. Po awansie na 5. poziom wybierzesz ścieżkę, gdzie będziesz rozwijać albo jedną albo drugą umiejętność, więc już teraz zdecyduj i skup się na jednej z tych dwóch umiejętności (przy okazji wykonując codzienne zadanie).

Po awansie na Artystę otwierającego (4) musisz zdobyć 3. poziom charyzmy. Ponad to musisz zarobić 100 Simoleonów na napiwkach za swoje występy w postaci opowiadania skeczy bądź grania na dowolnym instrumencie. Aby wykonywać skecz musisz go najpierw napisać - w tym celu na komputerze wybierz "Komediowe" > "Napisz krótki skecz". W przypadku instrumentów możesz wykonywać utwory. Jeśli masz domowników sprawa jest banalnie prosta, niech rzucą Ci napiwek. Jeśli nie udaj się do jakiegoś miejsca publicznego graj tam na instrumencie bądź wykonaj skecz przy mikrofonie. Dobrym pomysłem jest udanie się np. do parku, kupno mikrofonu bądź gitary i występowanie w nim oraz liczenie na szczęście, że szybko trafi się jakiś Sim, który rzuci Twojemu napiwek. Po spełnieniu warunków do awansu decydujesz czy chcesz podążyć ścieżką Muzyka (A) czy też Satyryka (B).

Po wybraniu ścieżki Muzyka (A) zostajesz Autorem piosenek reklamowych (5 A). Do pracy musisz dalej chodzić zainspirowanym, a codziennym zadaniem jest granie na instrumencie. Musisz rozwinąć umiejętność grania na pianinie na 3. poziomie - w tym celu "Ćwicz" granie na pianinie. Dodatkowo musisz napisać 5 melodyjek reklamowych. W tym celu klikaj pięć razy na instrumencie np. na pianinie i wybieraj opcję "Napisz melodyjkę reklamową". Musisz także rozwijać umiejętność gry na drugim instrumencie: gitarze bądź skrzypcach (oczywiście odbywa się to poprzez "Ćwicz"). Dokonaj wyboru drugiego instrumentu teraz i potem się go trzymaj przy kolejnych wymaganiach do awansu. Zostając Poważnym instrumentalistą (6 A) musisz dalej rozwijać grę na pianinie (4. poziom) oraz grę na drugim instrumencie: grę na gitarze bądź grę na skrzypcach (5. poziom). Dodatkowo musisz posiadać aż 7 przyjaciół. Czterech powinieneś już posiadać. Korzystając z wcześniejszych rad zdobądź wymaganą liczbę przyjaciół.

Awans na Zawodowego pianistę (7 A) wymaga od Ciebie osiągnięcia 5. poziomu grania na pianinie oraz grania na tym instrumencie przez 10 godzin - to jest wyjątkowo proste. Zostając Skrzypkiem symfonicznym (8 A) dalej rozwijasz umiejętność grania na pianinie - 6. poziom. Dodatkowo - wbrew nazwie stanowiska pracy - musisz rozwinąć na 6. poziom grę na skrzypcach LUB grę na gitarze.

Najtrudniejsze zaś to wymaganie dotyczące posiadanie przyjaciół - musisz mieć ich aż 10! Pamiętaj by pozyskując kolejnych poprzez interakcje osobiste w domu, w lokalach publicznych czy przed domem, poprzez rozmowy telefoniczne czy rozmowy poprzez komputer, nie zaniedbywać już posiadanych przyjaciół.

Będąc Cudownym instrumentalistą (9 A) dalej rozwijasz umiejętności na dwóch instrumentach: gry na pianinie (8. poziom) oraz gry na gitarze lub gry na skrzypcach (7. poziom). Dodatkowo musisz napisać piosenkę. Aby to zrobić musisz najpierw awansować na wymagany, 8. poziom gry na pianinie, wtedy ta opcja stanie się dostępna. Zostając Wirtuozem koncertu (10 A) pracujesz 4 dni w tygodniu po 7 godzin i zarabiasz przyzwoite 9 520 Simoleonów. Jednak przyszło Ci się tu nieźle natrudzić, szczególnie z przyjaciómi.

Decydując się na ścieżkę Satyryka (B) zostajesz Żartownisiem (5 B). Otrzymujesz tu w prezencie obraz dzieło pop-artu, który przyda ci się, gdyż tutaj do pracy Sim musi chodzić rozbawionym. Codziennym zadaniem jest zaś pisanie i/lub wykonywanie skeczy. Aby awansować musisz osiągnąć 5. poziom umiejętności komediowych co najłatwiej zrobić przy mikrofonie ćwicząc skecze, albo pisząc je przy komputerze. Wymaganiem jest tutaj także napisanie jednego skeczu - w tym celu kliknij na komputerze i wybierz "Komediowe" > "Napisz skecz" (krótki, średni albo długi, jeśli jest już dostępny). Ostatnie zadanie niezbędne do awansu to wykonanie na trzech Simach interakcji "Wypróbuj materiał" z grupy "Zabawne".

Awansując na Dobrego gawędziarza (6 B) musisz rozwinąć umiejętności komediowe na 7. poziom, co będzie dziać się przy okazji wykonywania i pisania skeczy. Mając napisanych kilka skeczy udaj się do np. parku, ustaw mikrofon i rozpocznij "Wykonywanie skeczy". Kilku kręcących się Simów, którzy staną na chwilę by posłuchać wynagrodzą Cię.

W ten sposób staniesz się Obiecującym komikiem (7 B). Dalej rozwijaj umiejętności komediowe (8. poziom). Dodatkowo przed lustrem polepsz umiejętności charyzmy Sima na poziom 4. Kliknij jeszcze na komputerze i wybierz "Komediowe", a następnie "Ulepsz skecz" i wybierz jeden z napisanych uprzednio skeczy.

Awansując na Mistrza ciętej riposty (8 B) musisz rozwinąć umiejętności komediowe na 9. poziom, a charyzmę na 5. Dodatkowo musisz napisać książkę humorystyczną. W tym celu kliknij na komputerze i wybierz "Napisz", a następnie "Napisz książkę danego gatunku literackiego" i w końcu wybierz "Humorystyczna" (jeśli nie jest to dostępne musisz się nieco nauczyć umiejętności literackich poprzez opcje na komputerze "Ćwicz umiejętności literackie").

Zostając Gwiazdą monologów satyrycznych (9 B) zbliżasz się już na sam szczyt. Umiejętności komediowe musisz opanować na maksymalnym, 10. poziomie. Dodatkowo naucz się charyzmy na poziomie 6. Ostatnie zadanie konieczne do awansu to wykonanie dwóch długich skeczy. Jeśli takowego nie masz musisz go napisać: na komputerze wybierz "Komediowe", następnie "Napisz skecz" i w końcu "Napisz długi skecz". Po napisaniu go kliknij na mikrofonie "Wykonaj skecz" i na liście dostępnych skeczy wybierz ten długi. Wykonaj długi skecz dwa razy. Po awansie na ostatnie stanowisko zostajesz Gwoździem programu (10 B). Pracujesz 3 dni w tygodniu po 6 godzin i dostajesz za to 8 532 Simoleonów. O tysiąc mniej, ale tutaj przejście przez wszystkie szczeble jest o wiele łatwiejsze.
Godziny i dni pracy
Poziom | Stanowisko | Godziny pracy | Praca w dni tygodnia |
1 | Komik amator | 09 - 17 | P W Ś Cz Pt |
2 | Poszukiwacz konkursów dla amatorów | 17 - 23 | P W Pt S N |
3 | Trzeciorzędny komik | 17 - 23 | P Cz Pt S N |
4 | Artysta otwierający | 17 - 22 | P W Ś Pt S |
5 A | Autor piosenek reklamowych | 14 - 20 | P Cz P N |
6 A | Poważny instrumentalista | 15 - 21 | P W Ś Pt S |
7 A | Zawodowy pianista | 14 - 21 | P W Cz Pt S |
8 A | Skrzypek symfoniczny | 14 - 21 | P W Cz Pt S |
9 A | Cudowny instrumentalista | 14 - 21 | W Ś Cz Pt S |
10 A | Wirtuoz koncertu | 14 - 21 | Ś Cz Pt S |
5 B | Żartowniś | 14 - 20 | P Cz Pt N |
6 B | Dobry gawędziarz | 17 - 00 | Cz Pt N |
7 B | Obiecujący komik | 17 - 00 | W Cz Pt |
8 B | Mistrz ciętej riposty | 16 - 23 | W Pt S |
9 B | Gwiazda monologów satyrycznych | 17 - 00 | W Pt S |
10 B | Gwóźdź programu | 17 - 23 | W Pt S |
Legenda: P - poniedziałek, W - wtorek, Ś - środa, Cz - czwartek, Pt - piątek, S - sobota, N - niedziela.
Zarobki i wymagania przy awansach
Stanowisko | P | G | D | T | Z/tydz | W | A |
1. Komik amator | 23 | 8 | 5 | 40 | 920 | Um.: Charyzma (2) | 451 |
2. Poszukiwacz konkursów dla amatorów | 36 | 6 | 5 | 30 | 1080 | Miej czterech przyjaciół | 541 |
3. Trzeciorzędny komik | 40 | 6 | 5 | 30 | 1200 | Um.: Gra na gitarze LUB Umiejętności komediowe (3) | 270 |
4. Artysta otwierający | 54 | 5 | 5 | 25 | 1350 | Um.: Charyzma (3); Zarób 100 Simoleonów na napiwkach | 937 |
5 A. Autor piosenek reklamowych | 67 | 6 | 4 | 24 | 1608 | Um.: Gra na pianinie (3), Gra na gitarze LUB gra na skrzypcach (4); Napisz pięć melodii reklamowych | 1165 |
6 A. Poważny instrumentalista | 78 | 6 | 5 | 30 | 2340 | Um.: Gra na pianinie (4), Gra na gitarze LUB gra na skrzypcach (5); Miej siedmiu przyjaciół | 1282 |
7 A. Zawodowy pianista | 87 | 7 | 5 | 35 | 3045 | Um.: Gra na pianinie (5); Graj na pianinie przez 10 godzin | 1575 |
8 A. Skrzypek symfoniczny | 130 | 7 | 5 | 35 | 4550 | Um.: Gra na pianinie (6), Gra na gitarze LUB gra na skrzypcach (6); Miej dziesięciu przyjaciół | 2272 |
9 A. Cudowny instrumentalista | 208 | 7 | 5 | 35 | 7280 | Um.: Gra na pianinie (8), Gra na gitarze LUB gra na skrzypcach (7); Napisz piosenkę | 5089 |
10 A. Wirtuoz koncertu | 340 | 7 | 4 | 28 | 9520 | - | - |
5 B. Żartowniś | 67 | 6 | 4 | 24 | 1608 | Um.: komediowe (5); Wypróbuj materiał trzy razy, napisz skecz | 1406 |
6 B. Dobry gawędziarz | 115 | 7 | 3 | 21 | 2415 | Um.: komediowe (7); Zarób 250 Simoleonów wykonują skecze | 1688 |
7 B. Obiecujący komik | 172 | 7 | 3 | 21 | 3612 | Um.: komediowe (8), Charyzma (4); Ulepsz skecz | 2532 |
8 B. Mistrz ciętej riposty | 258 | 7 | 3 | 21 | 5418 | Um.: komediowe (9), Charyzma (5); Napisz książkę historyczną | 4612 |
9 B. Gwiazda monologów satyrycznych | 310 | 7 | 3 | 21 | 6510 | Um.: komediowe (10), Charyzma (6); Wykonaj dwa długie skecze | 5534 |
10 B. Gwóźdź programu | 474 | 6 | 3 | 18 | 8532 | - | - |
Legenda:
- P - wynagrodzenie za godzinę pracy (w Simoleonach);
- G - liczba godzin w pracy w dniu;
- D - liczba dni pracy w tygodniu;
- T - łączna liczba godzin pracy w tygodniu;
- Z/tydz - łączne tygodniowe zarobki;
- W - wymagania, które należy spełnić by dostać awans na wyższe stanowisko (um. = umiejętność, liczba w nawiasie symbolizuje konieczny do osiągnięcia poziom);
- A - premia w Simoleonach, którą otrzymasz awansując na wyższe stanowisko.
0
Komentarze czytelników
Cecylina Junior
Monssiks, wejdź w zarządzanie światami kliknij w tą rodzinę i obok ikonki play są 3 kropki - kliknij je wybierz eksmituj rodzine czy jakoś tak i masz 2 strzałki kliknij je poszukaj męża i go dodaj
Mam nadzieję, że pomogłam??
Mangolii12 Junior
Czy wie ktoś jak na konsoli Xbox one nakierować kursor na opcję " Kup " w np. opcji " kup książki "
Subiektywizja Junior
Kiedyś rozszyfruję te wszystkie metafory
madziaj Junior
hej mam prośbe czy jak sie ma moda mcc to gdzie można znlezdz ciężkość pracy
HEEEELLPPPPPPPP PLLEEESSEE
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.