Railroads: Patenty i licytacje

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Patenty i licytacje

Przystępowanie do licytacji jest w bezpośredni sposób powiązane z fabrykami, które znajdują się w poszczególnych miastach. O niektóre z tych obiektów warto oczywiście zawalczyć. Należy to jednak robić w odpowiednim momencie, a także nie przesadzać z wysokością proponowanych knot. Na tego typu posunięcia powinieneś decydować się przede wszystkim wtedy, gdy planujesz przygotować nowy łańcuch produkcyjny. Wiesz wtedy, iż znajdująca się w danym mieście fabryka w krótkim okresie czasu zacznie przynosić zyski. Walcząc o nią już teraz nie spotkasz się natomiast z dużym odzewem ze strony konkurencji. Tego typu sprytne posunięcia nie zawsze będą możliwe. Niejednokrotnie będzie też tak, iż przystąpisz do licytacji o najcenniejsze fabryki. Radziłbym wtedy przeprowadzić prostą kalkulację, opierając się na obecnych i przewidywanych zyskach z działalności. Musisz brać także pod uwagę aktualny budżet, co jest szczególnie istotne w początkowej fazie rozgrywki. Radziłbym też nie przesadzać z ilością licytowanych fabryk. W głównej mierze powinieneś się bowiem skupić na rozbudowie sieci kolejowej. Tego typu elementy mają jedynie wzbogacić właściwą rozgrywkę.

Przejmuj w głównej mierze te fabryki, które dzięki stałym dostawom surowców przyniosą duże zyski, a na dodatek będą się mogły dalej rozwijać. - Patenty i licytacje | Porady | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Przejmuj w głównej mierze te fabryki, które dzięki stałym dostawom surowców przyniosą duże zyski, a na dodatek będą się mogły dalej rozwijać.

Do licytacji będziesz także przystępował wtedy, gdy pojawi się opcja zdobycia nowych wynalazków. Wspominałem już wcześniej, iż każdy z patentów trafia do zwycięzcy na 10 lat. To wystarczająco dużo czasu żeby wykorzystać dane ułatwienie. Musisz jednak wiedzieć, o które patenty warto zawalczyć. Oto moje propozycje:

Koszt utrzymania pociągów zmniejszony o połowę - to zdecydowanie jeden z najciekawszych patentów, dzięki któremu można w znacznym stopniu ograniczyć wydatki przedsiębiorstwa; jest to szczególnie ważne wtedy, gdy używane przez Ciebie lokomotywy od dłuższego czasu nie były wymieniane

Zwiększona moc wszystkich lokomotyw - kolejny ciekawy wynalazek; jego zalety docenisz głównie w tych sytuacjach, w których na większą skalę zajmujesz się transportem wydobytych surowców lub wyprodukowanych dóbr

25% premii za przewóz pasażerów - równie ciekawy patent, tym razem powiązany z przewozem ludności cywilnej; warto byłoby dodatkowo zgrać tę opcję z terminalami, które powinny znaleźć się w każdym dużym mieście

Koszt budowy mostu zmniejszony o połowę - z mostów będziesz korzystał dość często, tak więc zalety wykupienia takiego patentu są raczej oczywiste; nie polecam natomiast patentu obniżającego koszty budowy tuneli, chyba że działać na terenach górzystych

25% mniejszy koszt budowy torów - o wynalazek ten zdecydowanie warto zawalczyć, nawet wtedy gdy będziesz musiał wydać sporo pieniędzy na wygranie licytacji; obniżenie kosztów stawiania nowych linii przyda ci się praktycznie na każdym stadium rozgrywki; zaoszczędzone pieniądze będziesz mógł wydać na fabryki lub nowe terminale

Powinieneś także pamiętać o tym, iż konkurenci w większości przypadków będą w bardzo agresywny sposób podchodzili do tego typu licytacji. Także i tu radziłbym więc zastanowić się, czy aktualna kwota nie jest zbyt duża i na jak duże zyski można liczyć w przypadku wygrania całej licytacji.

Wygrywaj ciekawsze licytacje, ale nie przeznaczaj na wynalazki zdecydowanej większości funduszy, którymi aktualnie dysponujesz. - Patenty i licytacje | Porady | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Wygrywaj ciekawsze licytacje, ale nie przeznaczaj na wynalazki zdecydowanej większości funduszy, którymi aktualnie dysponujesz.
Podobało się?

0

Sid Meier's Railroads!

17 października 2006

PC Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl