Ustroje społeczne | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Nowe drzewka ustrojów - Ustroje społeczne | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat - Sid Meiers Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry
Nowe drzewka ustrojów

W nowym dodatku zniknęły trzy stare drzewka ustrojów społecznych, które zawierały elementy występujące teraz w Ideologiach. Jedno z tych miejsc w widoku ustrojów zastąpiono widokiem Ideologii a w dwóch pojawiły się dwa nowe drzewka ustrojów: Estetyka i Eksploracja.

Estetyka

To drzewko pozwala na wydatne zwiększenie wydajności kulturalnej państwa. Dzięki niemu szybciej przyswoisz sobie kolejne ustroje społeczne. Wymaga Epoki Klasycznej.

Po przyjęciu tej gałęzi automatycznie zwiększa szybkość powstawania Wielkich Pisarzy, Muzyków i Malarzy o 25% oraz odblokowuje budynek Uffizi (po odkryciu Architektury). Po przyjęciu wszystkich elementów (czyli wydaniu 6 punktów) dostajemy premię w postaci podwojenia premii z motywu wszystkich budynków wytwarzających turystykę oraz można kupować Wielkich Artystów za wiarę począwszy od Epoki przemysłowej.

Elementy drzewka:

  • Centra kultury - podwaja szybkość powstawania Pomników, Amfiteatrów, Oper, Muzeów i Wież transmisyjnych.
  • Sztuki piękne - 50% nadwyżki zadowolenia dodaje się co turę do Twojej kultury (co przyspiesza jej narastanie).
  • Geniusz Artystyczny - natychmiast pojawia się Wielki Malarz.
  • Rozkwit sztuk - w miastach, które wybudowały cud świata kultura rośnie o 33% a imperium wchodzi w Złotą Erę (10 tur).
  • Etyka - zmniejsza koszt ustrojów o 10%.

Eksploracja

Drzewko Eksploracji przyda się tym imperiom które mają miasta na wybrzeżu. Dzięki niemu wydatnie zwiększy się wydajność takich miast. Wymaga Średniowiecza.

Po przyjęciu tej gałęzi twoje jednostki morskie automatycznie zyskają jeden punkt ruchu a twoje okręty wojenne zyskają dodatkowy heks zasięgu widzenia. Odblokujesz także Luwr (po odkryciu Archeologii). Kiedy przyjmiesz wszystkie ustroje z tego drzewka zobaczysz ukryte ślady przeszłości na mapie świata (co da ci przewagę w ilości artefaktów) ora będziesz mógł kupować Wielkich Admirałów za wiarę począwszy od Epoki przemysłowej.

Elementy drzewka:

  • Infrastruktura morska - +3 produkcji we wszystkich miastach nadmorskich.
  • Tradycja morska - +1 zadowolenia z każdej Latarni morskiej, Portu i Przystani.
  • Marynarka handlowa - +1 złota za każdą Latarnię morską, Port i Przystań.
  • Szkoła żeglarska - w stolicy pojawia się Wielki Admirał. Admirałowie zyskują +2 do ruchu oraz pojawiają się 25% szybciej.
  • Floty skarbów - +4 złota ze wszystkich zagranicznych morskich szlaków handlowych.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl