Typy ideologii | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Typy ideologii

Ideologia opiera się na wybieraniu zasad, którymi kierować się będzie twoje społeczeństwo - Typy ideologii | Ideologie w Civilization V Nowy Wspaniały Świat - Sid Meiers Civilization V: Nowy Wspaniały Świat - poradnik do gry

Ideologia opiera się na wybieraniu zasad, którymi kierować się będzie twoje społeczeństwo. Są trzy poziomy zasad, z których każdy następny daje potężniejsze efekty. Powyższe drzewko definiuje sposób ich przyjmowania. Jeśli zapełnimy dwa pola pierwszego poziomu to możemy przyjąć zasadę drugiego poziomu, a zapełniając dwie zasady drugiego możemy przyjąć zasadę trzeciego poziomu.

Elementem, który łączy wszystkie ideologie jest Powszechna Służba Zdrowia, która daje +1 do zadowolenia za każdy Cud Narodowy.

Autokracja

Autokracja to ideologia w której istnieje kult jednostki. Jesteś dyktatorem, który rządzi państwem twardą ręką. Dzięki tej ideologii państwo zyskuje na polu kulturalnym, dyplomatycznym i wojskowym. Nie znaczy to, że przyjmując ten kierunek nie możesz wygrać w inny sposób, lecz nie masz do nich żadnych premii.

Jest to wzięte z realnego świata - ścieżka Autokracji opiera się o założenia rządów dyktatorów różnych państw. Rządy takie zwykle opierają się na silnym poparciu armii i zastraszeniu społeczeństwa.

Dzięki wybraniu tej ideologii możliwe staje się zbudowanie Prory (po odkryciu Lotu).

Wybierz tą ideologię, jeśli wiesz ze nie masz szans na wyprzedzenie innych graczy w wyścigu technologicznym. Jeśli zamierzasz wygrać jako przywódca ONZ, dzięki tej ideologii stanie się to nieco prostsze. Dodatkowym atutem jest możliwość pomocy swoim wojskom jeśli zamierzasz iść na wojnę.

Zasady społeczne pierwszego poziomu pozwalają przede wszystkim na wzmocnienie militarne naszego państwa za pomocą zmniejszenia ceny jednostek i zwiększenia ich siły. Miasta-Państwa będą mogły dublować ich ilość, szpiedzy staną się dwa razy szybsi w tym co robią a obywatele będą się cieszyć z obecności zamku w mieście. Dodatkowo za każdego wielkiego artystę możesz dostać bonus do turystyki w znanych imperiach.

Zasady społeczne drugiego poziomu są znacznie silniejsze, pozwolą na zmniejszenie kosztów jednostek, na zwiększenie wydajności stolicy, na zwiększenie zadowolenia z koszar i innych budynków wojskowych oraz sądów. Dzięki tym zasadom jednostki zyskają dodatkową ochronę, ruch i możliwości oraz będą się budowały szybciej za sprawą zmniejszenia ich kosztów produkcji.

Najpotężniejsze zasady trzeciego poziomu dają nam takie możliwości jak zwiększenie wpływu na Miasta-państwa, zwiększenie siły bojowej jednostek oraz zwiększenie turystyki u sojuszników.

Swobody

Wybranie Swobód da liberalne społeczeństwo. Wzorując się na realnie istniejących państwach w których wyznaje się podobne zasady można stwierdzić, że społeczeństwo wyznające tą ideologię jest kulturalne, kreatywne i otwarte na świat.

Ścieżka Swobód jest wzorowana na społeczeństwie przedstawicielskim jakim są kraje szeroko pojętego zachodu.

Dzięki wybraniu Swobód można zbudować Statuę Wolności (po odkryciu Części zamiennych).

Jeśli wybrałeś Swobody jako swoją ideologię, znaczy to, że zamierzasz wygrać wyścig na Alfa Centauri. Zwycięstwo technologiczne stanie się znacznie prostsze dzięki tej ideologii. Dodatkowym atutem w ręku stanie się ONZ w którym możesz sobie nieco pomóc.

Dzięki zasadom pierwszego poziomu możesz dostać duże bonusy do zadowolenia, do szybkości pojawiania się Wielkich ludzi i do kultury. Dodatkowo przyspieszysz pracę szpiegów w wolnych Miastach-Państwach i zmniejszysz pobór żywności przez specjalistów.

Zasady drugiego poziomu dają następujące bonusy: zmniejszają niezadowolenie społeczne za specjalistów, zwiększają zadowolenie za niektóre budynki, powiększają produkcję pól stworzonych przez Wielkich ludzi (Manufaktury, Akademii, Świętego miejsca, Urzędu celnego) oraz dają darmowe jednostki i zmniejszają koszty ich produkcji.

Zasady trzeciego poziomu, dają najpotężniejsze efekty. Między innymi: zwiększają wpływy w Miastach-Państwach ze szlakiem handlowym, powiększają generowaną turystykę i umożliwiają kupno części Statku kosmicznego za złoto.

Ład

Ścieżka Ładu zapełni bardzo poukładane społeczeństwo z rozwarstwieniem społecznym na klasę chłopską, robotniczą i inteligencję. Dzięki przyjęciu tej ideologii w państwie wzrośnie kultura społeczna, wzrosną nakłady na wojsko i nieznacznie poprawi się jakość badań naukowych.

Wzorując się na realnym świecie Ład to Komunizm, ale w jego wyidealizowanej wersji - bez dyktatorów, wszędzie wrażonej Partii (choć jako taka istnieje) i tym podobnych elementów dzięki którym oryginalny komunizm Marksa się nie udał.

Dzięki Ładowi możliwe stanie się wybudowanie Kremla (po wynalezieniu Kolei).

Ład to idealny wybór, jeśli nie zamierasz wygrać pokojowo. Dzięki tej ścieżce możesz po prostu zalać wrogów znacznie wzmocnionymi jednostkami. Dodatkowo będą one nowocześniejsze dzięki bonusowi do badań, choć zwycięstwo technologiczne może nie być twoim głównym celem.

Zasady pierwszego poziomu mogą dać ci bonusy do szybkości pojawiania się wielkich ludzi, do zadowolenia z pomników i budynków fabrycznych, zmniejszą koszty budynków w złocie, dadzą przewagę w kontrwywiadzie oraz wzmocnią twoje wojsko na sojuszniczych terenach.

Zasady drugiego poziomu również dadzą ci bonusy do zadowolenia, tym razem z budynków naukowych, zwiększą produkcję oraz przychód z miast. Dodatkowo spowodują zwiększenie turystyki, sprawią, że fabryki będą generowały punkty nauki a miasta będą miały zaraz na starcie trzech obywateli.

Trzeci poziom zasad Ładu daje następujące efekty: zwiększa turystykę, zwiększa przychód nauki, zapewnia darmowy Sąd po zdobyciu miasta oraz sprawia, że Wielcy Inżynierowie mogą kończyć elementy Statku Kosmicznego.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl