Civilization 4 Colonization: Eksploracja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Grę zaczynamy z dwoma oddziałami i statkiem. Oddziały to zawsze Żołnierz i Doświadczony Pionier, a statek to zazwyczaj Karawela. Jedynie gra Holendrami daje możliwość korzystania ze znacznie lepszego okrętu już na początku gry, mianowicie - Statku Handlowego. Niezależnie jednak od nacji, jaką gramy, naszym pierwszorzędnym celem jest znalezienie dogodnej lokalizacji pod budowę pierwszego miasta.

Ponieważ nie możemy zmarnować na te poszukiwania zbyt wiele czasu, nie ma sensu szukanie lokalizacji idealnej. Miasta w Colonization zakłada się łatwo - zawsze będziemy mogli kolejne budować już w lepszych miejscach.

Tak dobry start będziemy mieli rzadko. Ale gdyby nawet w tym miejscu był tylko jeden krab bądź ryba i tak czyni to dane miejsce wartym rozważenia. - Eksploracja | Sid Meiers Civilization IV Colonization - Sid Meiers Civilization IV: Colonization - poradnik do gry
Tak dobry start będziemy mieli rzadko. Ale gdyby nawet w tym miejscu był tylko jeden krab bądź ryba i tak czyni to dane miejsce wartym rozważenia.

Minimum, jakie powinno spełnić nasze pierwsze miasto, to:

  1. Musi być nad morzem. To najważniejsza jego cecha - bez tego nie będziemy w stanie dopływać do niego statkiem, który przez kilkadziesiąt pierwszych tur jest podstawowym sposobem transportu surowców, dóbr i obywateli.
  2. Pozwala wyżywić mieszkańców. Każdy z naszych obywateli zjada dwie jednostki żywności, co powoduje, że pracujący na polu generującym 6 jednostek żywności może zapewnić przeżycie dodatkowym 2 osobom. Dodatkowo duże nadwyżki żywności przyspieszają pojawianie się w mieście kolejnych mieszkańców - następuje to każdorazowo po skumulowaniu 200 jednostek żywności
  3. Znajduje się na kontynencie. Z tym może być większy problem - bo zakładając pierwsze miasto, zazwyczaj nie znamy dokładnie jego otoczenia. Niemniej warto poświęcić 3-4 tury na rozpoznanie okolicy, aby nie okazało się, że pierwsze miasto powstało na niewielkiej wysepce.
  4. Jest możliwie najbliżej przejścia do Europy (maksymalnie 4 tury, idealnie 2). Dzięki temu możliwy jest szybki transport dóbr i osób z Europy do nas oraz surowców i dóbr przeznaczonych na sprzedaż do Europy.

Dodatkowo warto, aby założone przez nas miasto znajdowało się na wzgórzu. Daje to niewielki, ale dostrzegalny, bonus obronny (+25%) większości oddziałów, a co ważniejsze - umożliwia wykorzystywanie przy obronie grupy awansów oddziałów związanych z walką na wzgórzach.

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl