Civilization Beyond Earth: Sponsorzy
Aktualizacja:
Ogólnie

Do wyboru na początku masz osiem sponsorów-nacji, jakimi możesz kierować. Każdy z nich ma swoje dobre i złe strony i po części trochę determinuje styl rozgrywki, lecz mając do wyboru mnóstwo innych opcji na początku, można stworzyć sobie takie społeczeństwo jakie się wymarzy.
Wybierając jeszcze pasażerów i statek oraz ładunek można znacząco wpłynąć na rozgrywkę, przez co bonus Sponsora jest dodatkiem do tego, co dają inne wybory.
Większość frakcji nie ma predyspozycji co do rozwoju i może się wybitnie rozwijać w każdym kierunku, co daje większości graczy (także i tobie) dużą dozę elastyczności.
Kolektyw Panazjatycki
Bonus: 10% szybsza budowa cudów i 25% szybsza praca robotników.
Nacja, która dobrze sobie radzi na każdym polu, choć jest trochę skazana na przetrzymanie - bonus do budowy cudów wskazuje na predyspozycje do zwycięstwa na punkty. Dobrym połączeniem jest tutaj wybór Inżynierów lub Naukowców jako załogę. Dla poczatkującego nie jest to dobry wybór, w rękach doświadczonego gracza może być lepiej.
Franko-Iberia
Bonus: Darmowa technologia za każde 10 zaadaptowanych cnót.
Państwo stawiające na rozwój kulturalny, który pozwoli na szybkie postępy. Nie znaczy to że możesz zaniedbać inne aspekty gry, wręcz przeciwnie. Dzięki cnotom możesz ulepszyć swoje państwo w różnych dziedzinach, lecz bonus zapewnia dodatkowe badania, co w praktyce oznacza, że będziesz miał 2, 3 lub 4 technologie gratis podczas rozgrywki. Warto łączyć ją z Artystami jako załogą. Dobra nacja dla poczatkujących.
Federacja Słowiańska
Bonus: Satelity przebywają na orbicie 20% dłużej, pierwsze wystrzelenie jednostki na orbitę daje gratisową technologię.
Wszechstronna nacja, gdyż bonus nie wpływa znacząco na styl gry. Można się specjalizować w każdej dziedzinie rozwoju. Darmowa technologia, choć tylko jedna, jest znaczącym bonusem, zdobywanym często wcześnie, gdyż można znaleźć np. Kolektor słoneczny w jakimś Zasobniku. Wybór załogi może być dowolny, choć warto skupić się na czymś konkretnym. Dobrze się gra zarówno poczatkującym jak i doświadczonym.
Polistralia
Bonus: Stolica posiada dwa szlaki handlowe więcej.
Nacja posiada jeden z większych bonusów - dodatkowe szlaki handlowe to bardzo potężny oręż na początku rozgrywki - dają dużo energii, badań lub produkcji i żywności za koszt jednostki handlowej, dając ogromny impuls do rozwoju miasta. Wybór załogi: dowolny. Zaleca się poczatkującym, oraz w rozgrywkach "bitwa miast". W rękach doświadczonego gracza może być tylko lepiej.
Protektorat Kawitański
Bonus: Miasta zdobywają teren o 50% szybciej.
Bonus nacji jest ciekawy i całkiem przyjemny - miasta szybciej zdobywające teren mogą znacznie szybciej sięgać do bardziej oddalonych surowców. Wybór załogi: preferowani Naukowcy lub Inżynierowie by jeszcze wzmocnić bonus. Szybciej rozwijające się miasta wzmacniaj nie dają preferencji do żadnego kierunku rozwoju. Polecana początkującym a także na rozgrywki "bitwa miast".
AKO
Bonus: Szpiegowanie trwa o 25% krócej i daje o 25% więcej punktów intrygi.
Wielka korporacja zawsze miała oko do technologii i szpiegostwa. Bonus pozwoli ci szybciej osiągać cele w obcych miastach, więc pierwszą drogą jaką warto zbadać jest droga do Informatyki, która pozwoli zbudować Agencję Wywiadowczą. Preferowany wybór załogi to Naukowcy - wzmocnią początkowy dochód nauki. Dobra nacja dla doświadczonego gracza, pozwalającą na rozsądny rozwój w dowolnym kierunku.
Brazylia
Bonus: Jednostki otrzymują 10% więcej siły bojowej podczas walki w zwarciu.
Brazylia ma bonus przeznaczony do walki, więc rozgrywka powinna się skupiać wokół eliminacji zagrożeń. Wszystkich. Dobrym pomysłem na rozwój jest wybranie drogi do Dominacji na planecie lub na podążenie ścieżką Supremacji. Kolejnym dobrym pomysłem jest wybranie Inżynierów na załogę, gdyż wspomogą budowę silnej armii. Polecana frakcja dla doświadczonych graczy, gdyż walka jest wymagająca.
Unia Afrykańska
Bonus: 10% więcej żywności w miastach, jeśli zdrowie kolonii jest dodatnie.
Nacja nastawiona na szybki rozwój. Zdrowie twojej kolonii i tak zawsze powinno być dodatnie więc utrzymanie bonusu jest łatwe. Nie warto w tym przypadku brać na załogę Uchodźców, gdyż żywności i tak będziesz miał dużo. Możliwości rozwoju we wszystkim dziedzinach. Polecana jednak dla graczy z pewną wiedzą o grze lub jej poprzednich częściach.
Komentarze czytelników
Salim Konsul
Coś jest nie tak z podbitymi i przejętymi miastami wrażej konkurencji. Nawet po pełnym odrestaurowaniu nie produkują nic wszystkie stats mają na zero!!! Nie można zakupić żadnego budynku!! W helpie nic nie piszą że należy odczekać jakiś czas czy co?? Ech a tak fajnie się zapowiadało?!
lukasxxz Pretorianin
Z tymi miastami to jest podobnie jak w Civ5, po przejęciu trzeba odczekać aż mieszkańcy przestaną się buntować (trwa to nawet kilkanaście tur). Po prostu słabo widoczna jest ikonka pod nazwą miasta informująca o tym.
Yuitz Junior
Jak piszę lukasxxz zaanektowane miasto jest w stanie 'buntu', ma pod nazwą ikonkę z łańcuchem (zobacz foto). Poziom buntu jest równy 120% populacji miasta (jeśli miasto ma 7 mieszkańców trzeba czekać 9 tur), można najechać myszką nad ten łańcuch i powinno się ukazać ile tur zostało. Po tym już normalnie budujesz co chcesz! No chyba, że tworzysz marionetkę, to wtedy losowo się buduje cały czas (po okresie buntu). Ciekawostką jest to (inaczej niż w Civ V), że teraz jeśli najpierw zrobisz marionetkę (i pozbędziesz się buntu), a potem przejmiesz to znowu czekasz na pozbycie się buntu! Wszystko po to, żeby gracze wcześniej się decydowali co chcą robić z miastem.
Kthaara Chorąży
Szpilek77: Nie da się. Zasięg miasta jest tak ustawiony fizycznie w grze, ale wynoszący 4 jest wystarczająco duży dla ponad 30 obywateli. Nie wiem natomiast czy są jakieś mody.
ProfesorXxx Konsul
A zna ktoś skróty klawiszowe do tej gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
