Civilization Beyond Earth: Oni jednak są wśród nas
Aktualizacja:
Oni jednak są wśród nas
Obcy zastąpili Barbarzyńców z poprzednich odsłon. Zapewne można by było zaliczyć ich do jakichś pośledniejszych przeciwników, bo przecież to ty jesteś panem i władcą, jednak przez pierwsze 100-150 tur oni władają powierzchnią i morzami. Mają bardzo potężne jednostki oraz wręcz niewyczerpywalne zasoby do odnawiania swych zastępów.
Mając na uwadze porównania, można powiedzieć, że Barbarzyńcy, którzy występowali w poprzednich odsłonach Cywilizacji, nie dorastają Obcym do pięt.
Jednostki
Opis jednostek Obcych wraz z ich słabościami i silnymi stronami.
![]() | Wilkożuk Ilość punktów ruchu: 2 Siła: , Obrona: Wytrzymałość: niewielka - do trzech ataków Żołnierzy, potem na jeden raz. Typowe mięso armatnie, łażą stadami i takimi też stadami giną. Na początku rozgrywki średnio mocna jednostka, potem ginie po jednym strzale. |
![]() | Drapieżnica Ilość punktów ruchu: 3 Siła: 14 Wytrzymałość: średnia - do czterech ataków Żołnierzy, później maksymalnie na dwa razy. Jednostka kawalerii walcząca w zwarciu, szybka i niebezpieczna na początku, gdyż może zabić nawet dwa oddziały żołnierzy, jeśli się nie wspierają. W późniejszej fazie gry Harmonici potrafią na nich jeździć. |
![]() | Mantykora Ilość punktów ruchu: 1 Siła: 4, Na odległość: 10 Wytrzymałość: niewielka - do trzech ataków Żołnierzy, później na jeden raz . Jednostka zasięgowa, oblężnicza. Powolna ale jeśli pozwolimy oddać jej strzał może narozrabiać. Całkowicie bezbronna podczas walki w zwarciu. |
![]() | Wielki czerw Ilość punktów ruchu: 1 Siła: 48 Wytrzymałość: bardzo duża - początkowo niemal nie do zabicia, miasto musi go ostrzelać minimum 10 razy, w późniejszej fazie około 3-4 trafienia. Wyjątkowo potężna jednostka walcząca w zwarciu. Na początku rozgrywki omijać szerokim łukiem gdyż żołnierze zadają jej 1-2 punkty obrażeń a on im 90. Potem i tak będzie sprawiać problemy ale twoje jednostki będą go zabijać ciut szybciej. |
![]() | Truteń Ilość punktów ruchu: 3 Siła: 10 Wytrzymałość: średnia - na trzy strzały Żołnierzy, później maksymalnie na dwa trafienia. Jedyna jednostka latająca, walczy w zwarciu plując kwasem. Ogólnie dość słaba, jednak w większych ilościach potrafi przetrzebić szeregi Żołnierzy, Strzelców i Łazików. |
![]() | Smok morski Ilość punktów ruchu: 4 Siła: 14 Wytrzymałość: duża - minimum trzy strzały Kanonierki, później około dwa trafienia. Słabsza z jednostek morskich, jednak potrafi poważnie uszkodzić Kanonierki i Niszczyciele. Mniejsze jednostki niszczy na jeden raz. Ogólnie dość silna jednostka obcych w grupach zabójcza. Raczej podatna na ataki z powietrza. |
![]() | Kraken Ilość punktów ruchu: 2 Siła: 52 Wytrzymałość: Ogromna - jak Czerw, początkowo nie do zabicia. Nawet później jest ciężko - pięć, sześć trafień z silnej jednostki to zwykle minimum. Najpotężniejsza jednostka obcych w ogóle. Jeśli gra mu pozwoli potrafi za jednym razem zniszczyć Lotniskowiec lub Niszczyciel. Jest także bardzo, ale to bardzo wytrzymały. Na szczęście rzadko kiedy się pojawia i raczej nie chce się mu atakować w pokojowym stadium. |
Komentarze czytelników
Salim Konsul
Coś jest nie tak z podbitymi i przejętymi miastami wrażej konkurencji. Nawet po pełnym odrestaurowaniu nie produkują nic wszystkie stats mają na zero!!! Nie można zakupić żadnego budynku!! W helpie nic nie piszą że należy odczekać jakiś czas czy co?? Ech a tak fajnie się zapowiadało?!
lukasxxz Pretorianin
Z tymi miastami to jest podobnie jak w Civ5, po przejęciu trzeba odczekać aż mieszkańcy przestaną się buntować (trwa to nawet kilkanaście tur). Po prostu słabo widoczna jest ikonka pod nazwą miasta informująca o tym.
Yuitz Junior
Jak piszę lukasxxz zaanektowane miasto jest w stanie 'buntu', ma pod nazwą ikonkę z łańcuchem (zobacz foto). Poziom buntu jest równy 120% populacji miasta (jeśli miasto ma 7 mieszkańców trzeba czekać 9 tur), można najechać myszką nad ten łańcuch i powinno się ukazać ile tur zostało. Po tym już normalnie budujesz co chcesz! No chyba, że tworzysz marionetkę, to wtedy losowo się buduje cały czas (po okresie buntu). Ciekawostką jest to (inaczej niż w Civ V), że teraz jeśli najpierw zrobisz marionetkę (i pozbędziesz się buntu), a potem przejmiesz to znowu czekasz na pozbycie się buntu! Wszystko po to, żeby gracze wcześniej się decydowali co chcą robić z miastem.
Kthaara Chorąży
Szpilek77: Nie da się. Zasięg miasta jest tak ustawiony fizycznie w grze, ale wynoszący 4 jest wystarczająco duży dla ponad 30 obywateli. Nie wiem natomiast czy są jakieś mody.
ProfesorXxx Konsul
A zna ktoś skróty klawiszowe do tej gry?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







