Walka | Postacie w Sacred 3
Aktualizacja:

Toczenie bojów w Sacred 3 jest bardzo proste i intuicyjne. Na samą walkę składa się zasadniczo pięć przycisków, odpowiadających za wykonywanie ataku, rozbicie (przydatne do przerywania wrogich ataków oraz przełamywania obrony), lekkie oraz ciężkie sztuki walki, a na samym końcu uniki lub blok. Potyczki są zwykle bardzo dynamiczne, najważniejsze podczas walk, niezależnie od typu oraz rodzaju przeciwników, jest odpowiednie korzystanie z dostępnych możliwości i pozostawanie w ruchu. Nie wahaj się więc przed dynamiczną walką, nie oszczędzaj energii "na później" - zwykle w wielu miejscach, po większych starciach można ją uzupełnić. Pamiętaj również, że możesz wspomagać się różnorodnymi przedmiotami dostępnymi w sklepie - mikstury zdrowia to ostateczność, ale totemy jak najbardziej w wielu miejscach ułatwią rozgrywkę, tak samo jak aura ochronna, a pod koniec gry (lub przy kolejnym podejściu tą samą postacią) nieocenione staną się zmyślne bomby, w łatwy sposób pozwalające na eliminowanie sporych grup.
Walka z średnimi przeciwnikami

Największą część gry zajmuje walka z przeciwnikami będącymi znacznie lepszymi od typowych "chłopców do bicia", a jednak słabszymi od minibossów. Takich oponentów można spotkać na każdym kroku, w każdym etapie. Zaliczają się do tej grupy wszelkiej maści przeciwnicy walczący wręcz, tarczownicy o pokaźnych gabarytach, wojownicy wykonujący zabójcze "kręciołki" oraz "szamani" i kusznicy. W grze występują różne odmiany tych przeciwników, np. wirujący wojacy dodatkowo zostawiający na ziemi pasmo ognia, czy "szamani" posiadający nieco inne ataki. Walka z takimi rywalami nie różni się jednak znacząco. Najważniejsze to uważać na przygotowywane wcześniej ataki, które symbolizowane są odpowiednią ikoną nad głową przeciwnika - oznacza to, że za chwilę (o ile gracz nie przerwie takiego przygotowania) zaatakuje on specjalnym, dla danego typu, atakiem. I tak dla "szamanów" będzie to np. duża kula, którą tworzą, a która wybucha zadając spore obrażenia, a dla kuszników przywołanie specjalnych kryształów wystających w określonych miejscach z ziemi. Należy zwracać szczególną uwagę właśnie na ataki tego typu, gdyż są one silniejsze od standardowych.

Podczas walk z grupami przeciwników najważniejsze jest pozostawanie w ruchu - jest się wtedy trudniejszym do trafienia przez wolniejszych wrogów oraz tych, którzy ostrzeliwują gracza z dystansu. Wykonywanie uników jest rzeczą niezbędną, a umiejętność ta jest dużo bardziej przydatna od bloku. Każdy atak należy również łączyć z używaniem sztuk walki, które w wielu kryzysowych sytuacjach mogą szybko przetrzebić wrogie szeregi. Warto również możliwie najszybciej eliminować kuszników oraz "szamanów" - atakują oni zwykle z dystansu, a gdy gracz często zajęty jest walką w zwarciu może w łatwy sposób paść ofiarą ich ataków, których po prostu nie zauważy. Ciężki orzech do zgryzienia mogą również stanowić przeciwnicy wykonujący "kręciołki" z mieczami - nieprzerwanie takiego ataku będzie słono kosztować, jeżeli gracz dostanie się w zasięg broni przeciwnika. Pamiętaj też, aby nie pchać się w sam środek, pomiędzy wrogów, gdyż jesteś wtedy narażony z każdej strony na ataki, których, z racji ich mnogości, ciężko jest uniknąć. Otrzymywanie jak najmniejszych obrażeń w starciach z grupami przeciwników jest kluczowe, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
Walka z minibossami oraz bossami

Osobnym typem przeciwników są minibossowie, zwani też elitarnymi - pojedynczy przeciwnicy, występujący osamotnieni lub częściej, z mniej lub bardziej silną, obstawą. Posiadają widoczny pasek zdrowia, dlatego na polu bitwy odróżnisz ich bez problemu. Walka z nimi, wbrew pozorom, nie jest specjalnie trudna - każdy typ minibossa (np. trolle lub fioletowi "szamani") ma swoje ataki, które są wcześniej sygnalizowane (w przypadku trolla będzie to np. uniesienie maczugi nad głowę). Zwracaj więc uwagę na to, co Twój przeciwnik przygotowuje - dzięki temu bez problemu unikniesz ciosów, które w przypadku minibossów zadają często ogromne wręcz obrażenia. Tak jak podczas walk ze zwykłymi przeciwnikami pamiętaj, że niektóre ataki możesz przerywać, dzięki czemu często na chwilę ogłuszysz wroga, co umożliwi Ci bezkarne atakowanie go. Często będziesz mógł także wykonać "silny chwyt" - jak najszybciej przyciskaj wtedy klawisz odpowiadający za interakcję, aby przeciwnik Ci się nie wyrwał, a będzie on w tym czasie ciągle tracił punkty zdrowia. W przypadku, gdy elitarny nie będzie sam sprawa może się skomplikować. W takiej sytuacji pamiętaj o tym, aby w pierwszej kolejności wyeliminować przynajmniej część przeciwników (a najlepiej wszystkich, jeśli to możliwe), a dopiero potem zająć się minibossem. Rzadko, ale może zdarzyć się również, że przeciwników będzie dwóch - wtedy skup się na atakowaniu i powaleniu jednego, aby jak najszybciej wyrównać szanse.

Osobną kategorią są prawdziwi bossowie - walka z nimi jest zwieńczeniem każdej głównej misji w grze (nie zawsze będzie to walka z przeciwnikiem, w roli bossa może wystąpić np. urządzenie, które gracz ma za zadanie zniszczyć). Walki te są często dużo cięższe niż normalnie, zdarzają się jednak i słabsi bossowie. W każdym razie potyczki z nimi opierają się na dobrze znanym Ci schemacie - poznaniu ataków przeciwnika i unikaniu ich. Wielu z bossów posiada całkiem potężne oraz unikalne umiejętności - ich dokładną charakterystykę znajdziesz w opisie głównych misji.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
